پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز گفت: نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث شد که این هفته به نماد وحدت جهان اسلام تبدیل شود.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی (ره) و نماد وحدت برادران اهل سنت و تشیع با یکدیگر است.
وی افزود: اهل سنت و اهل تشیع با وحدت و همدلی کامل زیر پرچم اسلام در پیشبرد کامل اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.
وی همچنین به نزدیک شدن حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی سال 88 اثبات نقش بی بدیل ولایت در رهبری نظام و ولایت مداری ملت ایران بود.
امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ولایتمداری ملت ایران موجب خنثی شدن فتنه، فتنه گران و توطئه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شد.
وی ادامه داد: ملت غیور آذربایجان و تبریزیان دلاور با تدبیر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز یک روز زودتر از سایر استان های کشور به خیابان ها آمدند و نسبت به فتنه گران اعلام انزجار کردند.
آیت الله آل هاشم گفت: ارشادات و بصیرت مقام معظم رهبری موجب شد که این فتنه برهم بخورد و به پیوند مردم با انقلاب اسلامی تبدیل شود و مردم با آمدن در صحنه و محکوم کردن فتنه بار دیگر اعلام کنند پایبند نظام و انقلاب هستند.
وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان حضرت امام، گفت: به برکت این نهضت بسیاری از مردان و زنان در سنین مختلف باسواد شدند و ضروری است از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر شود.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به ساخت و ساز های صورت گرفته در سطح شهرها، اظهار کرد: ضروری است مسئولان امر به خصوص شهرداری ها و مهندسان ساختمان نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها بیش از پیش دقت کنند.

 

اخبار مرتبط :

 
 
 
 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه آمریکا سرخط تروریسم است، گفت: مقام عظمای ولایت در نامه دومشان به جوانان اروپایی خواستند، تروریسم و عاملان ایجاد آن را بشناساند.

توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی  را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه هر دو نامه مهم مقام معظم رهبری حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی است اظهار داشت: رهبری این ظرفیت بزرگ و قابلیت آینده‌ساز را در جوانان اروپایی مشاهده می‌کنند که آنها توانایی شناخت اسلام و اقدامات سیاستمداران را دارند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی توسط خود دولت‌های غربی مخصوصا آمریکا ایجاد و تقویت می‌شود، افزود: پشتوانه گروه‌های تروریستی آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه دوم خود به جوانان اروپایی آنان را به شناخت اسلام و مفاهیم آن دعوت کردند و اعلام کردند اسلام دین صلح و آرامش است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نامه رهبری دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اول این است که تروریست و عاملان ایجاد آن که درد مشترک جهان اسلام شده است بشناساند.

وی گفت: هدف دوم محکوم کردن گروه‌های تروریستی است که توسط سردمداران غربی و به خصوص آمریکای جنایتکار ایجاد و تقویت شده است از این رو طبق فرمایشات حضرت امام (ره) شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تجمع عظیم زائران حسینی در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اربعین امسال با شکوه و عظمت ویژه‌ای برگزار شد و بنا به اخبار 27 میلیون نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین از کشورهای مختلف از جمله ایران و آذربایجان به طرف کربلا عزیمت کرده و وحدت، قدرت اسلام و شور حسینی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه این زائران بزرگوار در حقیقت به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع) لبیک گفته و اظهار ارادت خود را به محضر آن بزرگوار رساندند، افزود: با وجود تهدیدات داعش و سایر گروهک‌ها و تکفیری‌ها با شور حسینی در مراسم اربعین حسینی حاضر شدند و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

آل‌هاشم تصریح کرد: دشمنان اهل بیت (ع) و داعشیان بدانند که شیعیان و پیروان مکتب امام حسین (ع) متحد بوده و راز جاودانگی عاشورا در این سفر متجلی شده و بار دیگر به اثبات رسید و بار دیگر دشمن از تجلی هیهات من الذله مبهوت ماند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف، گفت: وقف سنت نبوی و سیره ائمه معصومان است و انسان‌های خیر از خود باقیات‌الصالحات به یادگار می‌گذارند و این منشاء خیر و برکت مادی و معنوی است.

وی با تأکید بر روایات اسلامی و نقش وقف به عنوان صدقه جاریه در زندگی اخروی، افزود: تبلیغ در خصوص امر وقف نباید تنها به هفته وقف محدود شود، بلکه باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به نهادینه شدن این امر اقدام شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به روز 25 آذر ماه که به روز پژوهش نامگذاری شده است، از تلاش‌های تمام پژوهشگران و مراکز علمی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد از این پژوهش‌ها استفاده کاربردی شود.

آل‌هاشم با اشاره به شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب که توسط منافقین به شهادت رسید، افزود: امیدواریم خداوند متعال ایشان را با حضرت سیدالشهداء (ع) محشور بفرماید.

وی در پایان از مجاهدت‌های وی در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تمجید کرد.

 



 
 
خطیب جمعه تبریز:

توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

آیت الله آل هاشم، خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد؛ تصریح کرد: مردم با هوشیاری جواب دشمنانی را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند.
توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی  را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

به گزارش ائل  آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز با اشاره به توهین به مردم آذربایجان در برنامه کودک روز جمعه 15 آبان شبکه دو سیما گفت: اهانت یک برنامه تلویزیونی، موجب واکنش مردم غیور و هوشیار آذربایجان شد.

وی افزود: این توهین قلب ما را جریحه دار کرد. این اقدام غیرقابل قبول است و به شدت آن را محکوم می نمائیم.

آل هاشم ادامه داد: برخی از عوامل بیگانه از جمله شبکه های ماهواره ای با سواستفاده از این ماجرا قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را داشتند و به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) توهین کردند که مردم غیور و مسلمان آذربایجان این اقدام ناجوانمردانه را نیز محکوم می نمایند.

آذربایجان عاشق اهل بیت است و از ولایت جدا نخواهد شد

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: آذربایجان، ولایتمدار و عاشق اهل بیت است و از اهل بیت و  ولایت فقیه جدا نشده و جدا نخواهد شد.

وی ادامه داد: آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بیانیه خود به موقع به این موضوع واکنش نشان دادند و مسئولان سازمان صدا و سیما عذرخواهی کردند.

مسئولان از تکرار چنین توهین هایی جلوگیری کنند

این مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: مسئولان امر باید بیش از پیش دقت و مراقبت نمایند تا هیچ گاه شاهد تکرار چنین توهین هایی به هیچ یک از اقوام نباشیم.

آل هاشم با تاکید مجدد بر هوشیاری مردم در مقابل توطئه پردازی ها برای سواستفاده از این ماجرا گفت: مردم با هوشیاری و پایبندی به قانون جواب دشمن را می دهند.

گزارش ائل می افزاید این سخنان خطیب جمعه تبریز با تکبیر توسط نمازگزاران جمعه مورد تائید و تاکید قرار گرفت.

هوشیاری مردم و هدایت های رهبری موجب می شود دشمن در پروژه نفوذ کار به جایی نبرد

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و دانشگاهیان اشاره و از تلاش گران عرصه پیشرفت پرشتاب علمی کشور تقدیر کرد.

وی به برنامه دشمن برای نفوذ اشاره و تصریح کرد: در موقعیت مهم و حساسی قرار داریم و آمریکا بعد از مذاکرات هسته ای به شدت دنبال نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

آل هاشم اضافه کرد: ما از دشمن و دسیسه های او بیزار هستیم و بصیرت و هوشیاری مردم و تذکرات و هدایتهای مقام معظم رهبری موجب می شود تا دشمن کار به جایی نبرد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلابی ایران پیرو رهبری است؛ گفت: ولایتمداری مسیر خیر و صلاح و سعادت است و در این شرایط ضروری است با حفظ هوشیاری گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است/ مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

خبرگزاری مهر: آذری‌ها هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شوند/ آمریکا به دنبال نفوذ است

باشگاه خبرنگاران جوان: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است

خبرگزاری ایسنا: توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به مقدسات محکوم است

خبرگزاری ایرنا:  مردم آذربایجان معتقد به ولایت فقیه هستند

خبرگزاری صدا و سیما : ضرورت هوشياري مردم آذربايجان در برابر دشمنان

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: اتفاقات اخیر مکه نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

خبرگزاری فارس: آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد / جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی کشور از سوی مسئولان
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به کشتار حجاج در مکه در 1366 در مراسم برائت از مشرکین به دستور آمریکا اظهار داشت: روز ششم ذی‌الحجه یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل‌سعود است.

وی تصریح کرد: اتفاقات اخیر مکه و سقوط جرثقیل و کشته شدن 170 نفر و زخمی شدن 280 نفر بار دیگر نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به 27 شهریور به عنوان روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار را گرامی داشت و این ادیب و شاعر بزرگ آذربایجان را فخر نظام اسلامی و ملت آذربایجان دانست.

وی با بیان اینکه استاد شهریار در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی با اشعار خود از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرد، گفت: اشعار شهریار در زمینه‌های اسلام، انقلاب و ولایت فقیه علاوه از شعر بودن آن، نشانگر شعور علمی وی است.

امام جمعه موقت تبریز تعرض به مسجدالاقصی و حضور صهیونیست‌های افراطی در قبله اول مسلمانان را محکوم کرده و گفت: این حرکت‌ها منفور بودن رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.

وی به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ایثار و فداکاری شهدا در هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه گسترش یابد.

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان از یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بودند که عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه زندگی سیاسی خود داشتند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سه بار توسط ساواک دستگیر شده و به زابل، دامغان و گناباد تبعید شدند.

وی بنیاد بین‌المللی الغدیر را از یادگاران آیت‌الله خزعلی نام برد و گفت: ایشان ذوب در ولایت بودند به طوریکه در وصیت‌نامه‌اش قید کرده روی قبرش بنویسند دوستدار آیت‌الله خمینی.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: معظم له د این دیدار راه‌های مقابله با دشمنان را به خوبی ترسیم کردند و فرمودند که باید در مقابل نفوذ دشمنان به هوش باشیم و با آنها مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: باید اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی را جدی بگیریم و راه نفوذ دشمن را مسدود کنیم.

آیت‌الله آل‌هاشم از دستگاه‌های فرهنگی خواست در مقابله با تهاجم فرهنگی جدی و هوشیار باشند.

امام جمعه موقت تبریز بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: عدم رعایت حجاب در جامعه سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اخبار مرتبط با موضوع:

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

سید محمد تقی آل‌هاشم

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ۱۳۶۰ گفت: مقام معظم رهبری امروز پس از ۲۶ سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، با همان صلابت امام خمینی(ره) کشور را رهبری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام سید محمد تقی آل‌هاشم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ناکام ماندن ترور مقام معظم رهبری را از الطاف خفیه الهی دانست و افزود: خداوند ایشان را ذخیره ای برای بعد از امام نگه داشتند که باید بر این نعمت شکر کرد.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت برای جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند بودند که امام خمینی (ره) نیز ایشان را به تنهایی یک ملت می دانستند که خار چشم دشمنان بود.

وی افزود: شهید بهشتی هم در قوه قضاییه و هم در مجلس خبرگان رهبری و تصویب قانون اساسی با اصل ولایت فقیه، خدمات شایانی داشت که ثمرات تلاش های او را امروزه در قانون اساسی و به‌ویژه قوه قضاییه که در حل مشکلات مردم و احقاق حقوق آنان، شاهد هستیم.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه بر جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف در مهمانی‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: در این ماه مبارک، اطعام نیازمندان و فقرا و کمک به آزادی زندانیان بالاترین ثواب را به دنبال دارد.

 

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا):     شهدای انقلاب به نظام استحکام بخشیدند

                                                   

خبرگزاری مهر :                                 قضات نقش مهمی در احقاق حق مردم دارند

                                                    

واحد مرکزی خبر:                              ضرورت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه

                                                  

خبرگزاری دانشویان ایران (ایسنا):  

                          ارکان نظام اسلامی با خون شهدایی همچون شهیدبهشتی مستحکم شده است

                                                            

          

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر عزت ملت ایران در مذاکرات گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تدوین توافق نهایی به منویات رهبری توجه کند.

 هرگونه توافق هسته ای بايد مطابق با بيانات رهبر انقلاب در مورد رفع يك جاي همه تحريم ها بوده و بر اساس عزت ملت ايران تدوين شودبه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی بین مسئولان و مردم اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه دارند برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط رهبر انقلاب، وحدت مسلمان جهان و وحدت ملت ایران را آرزوی بزرگ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: تحقق این آرزوی بزرگ مشروط به همکاری و صمیمیت ملت و دولت است.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حملات رژیم سعودی به یمن را محکوم کرد و افزود: حملات وحشیانه سعودی‌ها موجب شده که تاکنون غیر نظامیان بسیاری از جمله کودکان و زنان یمن به خاک و خون کشیده شوند.

وی گفت: مجامع بین‌المللی نیز در برابر حملات سعودی‌ها سکوت کرده و هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از نسل کشی انجام نداده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده در تدوین توافق نهایی باید به منویات رهبر انقلاب در مورد رفع یک جای همه تحریم‌های خارجی بر علیه ایران توجه داشته باشند.

آیت الله آل‌هاشم بیان کرد: تیم مذاکره کننده در تدوین توافق نهایی باید به منویات رهبر انقلاب در مورد رفع یک جای همه تحریم‌های خارجی بر علیه ایران توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت تبریز به اهمیت حفظ بهداشت و سلامتی انسان در دین اسلام اشاره کرد و از مسئولان حوزه سلامت کشور خواست در جهت افزایش سطح سلامت مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و ترویج آن به ویژه در میان کودکان اظهار کرد: والدین باید با توجه به اهمیت کتابخوانی در رشد فکری آینده‌سازان این کشور کودکان خود را بیشتر با کتاب مانوس کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به وفات بانوی بزرگوار ام‌البنین مادر علمدار کربلا اشاره کرد که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: ایشان از جمله زنان برجسته و با ایمان و پر فضیلت تاریخ اسلام است که صبر و استقامت و ولایتمداری از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد، وحدت و همدلی و همزبانی بیشتر بین مسئولان و مردم با یادآوری پیام و آرمان‌های شهدا در این خصوص اظهار کرد: اتحاد و وحدت کشور را از آسیب‌های مختلف محافظت می‌کند و شهدا با همدلی، اتحاد و خون پاک خود کشور را از حملات دشمنان انقلاب مصون داشتند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان از تمام نهادها، دستگاه‌های اجرایی و اکیپ‌های فعال امدادی، نظامی، اورژانس و فعالان برقراری امنیت و کاهش حوادث در تعطیلات نوروزی در این استان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط:

واحد مرکری خبر:   خطيب جمعه تبريز: قيام مردم يمن نشات گرفته از جريان بيداري اسلامي است

خبرگزاری ایسنا:    تشکر امام جمعه موقت تبریز از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

خبرگزاری دفاع مقدس : آیت الله آل هاشم : تمامی مراحل مذاکرات باید مبتنی بر منویات رهبری پیش برود/ قیام مردم یمن نشات گرفته از جریان بیداری اسلامی است

خبرگزاری مهر:  آیت الله آل هاشم:انصارالله یمن براساس خواست مردم حرکت می‌کند/ضرورت توقف سریع حملات

ائل پرس :         امام جمعه موقت تبریز:هرگونه توافق هسته ای بايد مطابق با بيانات رهبر انقلاب در مورد رفع يك جاي همه تحريم ها بوده و بر اساس عزت ملت ايران تدوين شود 

خبرگزاری رسا :   آیت الله آل‌هاشم: آل سعود وارد بازی خطرناکی شده است      
 

 پایگاه اطلاع رسانی آناج :  امام جمعه موقت تبریز:تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تدوین توافق نهایی به منویات رهبری توجه کند

اهراب نیوز:       امام جمعه موقت تبریز گفت: تحقق شعار سال به نگرش جامع نیاز دارد

 خبرگزاری مهر : انصارالله یمن براساس خواست مردم حرکت می‌کند/ضرورت توقف سریع حملات

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه پایه اقتصاد کشور باید بر اساس استفاده از تولید داخلی برنامه‌ریزی شود، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 خبرگزاری فارس: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با یادآوری بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، با قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران تعظیم کرد.

وی یکی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را مسئله توسعه تولید، خودکفایی و پیشرفت اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید است.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی در دست تولیدکنندگان و صنعتگران است و آنها می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و نیز افزایش تولید مفید باشند.

امام جمعه موقت تبریز تنها راه مبارزه با تحریم‌های آمریکایی و غرب را عمل به منویات مقام عظمای ولایت و الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مشکلات اقتصادی جامعه در سایه توجه به تولید، صنعت و صرفه‌جویی است.

آیت‌الله آل‌هاشم از تولیدکنندگان خواست نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود حساس باشند، تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکام کردن دشمن در تحمیل تحریم‌ها، تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: بیانات مشفقانه و دلسوزانه رهبری را که حرف دل مردم بود با جان و دل شنیدیم و از اظهار لطف معظم‌له به مردم آذربایجان و از رهنمودهای ایشان در زمینه مسائل سیاست خارجی و داخلی سپاسگزار بوده و نهایت تشکر خود را اعلام می‌کنیم.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به پنجم جمادی الاول سالروز ولات با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: دختر امیرمومنان علی (ع) یکی از برجسته‌ترین زنان عالم است، این بانوی گرامی علاوه بر تقوا، پارسایی، زهد و عفت و عصمت، قهرمان صبر و استقامت بود و ایشان الگوی مبارزه با ظلم و ستم در تاریخ بشریت شناخته شده است.

 اخبار مرتبط:

واحد مرکزی خبر: 

خطيب جمعه تبريز: اقتصاد مقاومتي راه برون رفت از مشکلات اقتصادي است

خبرگزاری ایسنا:



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

توسط حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم درنمازجمعه تبریز۹۳/۹/۲۱ 


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

 

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ارتباط ناگسستنی ملت و رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب، روح نظام ، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.

 به گزارش  ایرنا  : آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، افزود: دعا و نیاش مردم از جمله مردم تبریز برای رهبری نشان دهنده علاقه و الفت شدید بین ولی امر مسلمین و امت اسلامی است که چنین موضوعی در سایر کشورهای جهان دیده نمی شود.

وی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب درراس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز از هفته آینده، از مسوولان برگزاری این همایش بزرگ قدردانی کرد و افزود: مسوولان شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: شهر تبریز در طول تاریخ از جهات مختلف تاثیر گذارترین شهر ایران بوده و شهرت شهر اولین ها به تبریز بسیار بجا و واقع بینانه است.

آیت الله آل هاشم وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی رااز جمله ویژگی های ممتاز تبریز دانست.

وی 27 شهریور سالروز وفات محمدحسین شهریار شاعر چیره دست و ادیب معاصر را مورد اشاره قرار داد و از وی به عنوان شاعری که تمام عمر پربرکت خود را در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد، یاد نمود و گفت: باید این روز بزرگ در شان و منزلت این شاعر آذربایجانی بزرگ داشته شود.

آیت الله آل هاشم خدمات ادبی و فرهنگی شهریار به نظام و همچنین دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و افزود: نباید این خدمات ارزشمند از ذهن ها فراموش شود.

خطیب جمعه موقت تبریز همچنین به 19 و 20 شهریور سالروزهای وفات و شهادت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: هر دوی این شخصیت های مبارز و مجاهدان نستوه راه انقلاب از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بودند که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند.

آیت الله آل هاشم 22 شهریور(1299 شمسی) سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی در دوران مشروطه را گرامی داشت و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری مهررا اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلا رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجاکلیک کنید

 لینک پایگاه اطلا رسانی آناج را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی خاروانا را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری رسا  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نیوهاپ  را اینجا کلیک کنید

لینک افسران جنگ نرم را اینجا کلیک کنید



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل‌‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، اظهار کرد: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که جمهوری اسلامی به ‌هر میزان که در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ نائل شود، به همان میزان بر کینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای که تا به امروز به دست آمده‌اند، در واقع بشارت و مژده‌ای برای ملت ایران است که می‌توانند راه‌های منتهی به قله‌های رفیع علم و فناوری را بپیمایند، بنابراین حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

آیت الله آل‌هاشم با بیان اینکه روز ملی فناوری هسته‌ای نماد عزم واداره ملت ایران است، گفت: فناوری هسته‌ای نتیجه اعتماد به‌نفس ملت ایران بوده که با نیت توسعه کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی هر روز در صدد تصرف قله‌های رفیع‌تری از ایمان، فداکاری، رشادت و علم و دانش است که جایگاه ویژه‌ای به آن بخشیده است ولی دشمنان آن را نمی توانند درک کنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به 24 فروردین وفات بانوی بزرگوار ام البنین مادر علمدار کربلا اشاره کرد که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: ایشان از جمله زنان برجسته و با ایمان و پر فضیلت تاریخ اسلام است که صبر و استقامت و ولایتمداری از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود.

 

اخبار مرتبط با ابن موضوع:

ایرنا :                                   پوشش همگانی بیمه و ارتقای بخش سلامت مورد تاکید است

خبرگزاری مهر :                   دولت توصیه‌های رهبری در خصوص بهبود بهداشت جامعه را عملی کند

واحد مرکزی خبر تبریز :        مذاکره کنندگان هسته اي با اقتدار عمل کنند

خبرگزاری فارس :               هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز بر لزوم توجه ویژه مسوولان به مساله اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد.

 آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تبریک سال نو به مردم، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ باید همه مردم و مسوولان در تحقق این موضوع تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: تحقق شعار امسال از عهده یک شخص و وزارتخانه برنمی آید، بلکه همه باید به این موضوعات حساسیت داشته باشیم.

وی گفت: دشمن سال هاست اقتصاد و فرهنگ کشور ما را مورد هجمه قرار داده تا خللی به نظام اسلامی وارد کند، ولی تاکنون نتوانسته راه به جایی ببرد و از این پس نیز نخواهد نتوانست.

امام جمعه موقت تبریز همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه به خصوص در بین جوان ها و خانواده ها تاکید کرد.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نوربه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: کسانی که در این روزها بازدید از مناطق عملیاتی و عزیز نگه داشتن یاد شهدا را انتخاب کرده اند، باید مود تقدیر قرار گیرند و ما نیز از آن ها تشکر می کنیم.

وی با اشاره به دوم فروردین روز جهانی آب، گفت: آب برای حیات بشری خیلی مهم است و همه چیز در دنیا به آن احتیاج دارد باید با صرفه جویی در مصرف آن به فکر دیگران بوده و از اسراف بپرهیزیم.

امام جمعه موقت تبریز با یادآوری سوم فروردین روز هواشناسی، تاکید کرد: اطلاعات هواشناسی در بسیاری از مسایل به خصوص کشاورزی و مسافرت کاربرد دارد که بسیار با اهمیت به شمار می رود.

آیت الله آل هاشم از مردم خواست با توجه به ایام فاطمیه حرمت این روزها را نگه دارند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم:
 
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
 
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.
 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.

خبرهای مرتبط:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: با تدبیررهبر معظم انقلاب خلق حماسه سیاسی در انتخابات بوقوع پیوست.

آیت ا... ˈسیدمحمد تقی آل هاشمˈ در خطبه های نماز جمعه تبریز با تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهارکرد: ما از هر لحاظ مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم که با تدابیر هوشمندانه خود نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: بعد از امام راحل(ره)، معظم له با درایت و هوشمندی تمام مشکلات موجود را حل و کشور را از تمام گردنه ها بخوبی رهبری کردند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: به منتخب مردم تبریک می گوییم و امیدواریم که با تدبیر و درایت و تشریک مساعی در جهت حل مشکلات جامعه، معیشتی مردم و رفع معضل بیکاری تلاش کند.

وی از حضور سایر نامزدهای ریاست جمهوری در عرصه انتخابات تقدیر کرد و افزود: امروز دوران رقابت تمام شده و بقیه نامزدها باید دست در دست هم دولت جدید را در مسیر خدمت به کشور یاری دهند.

آیت ا... آل هاشم خاطرنشان کرد: حضور گسترده و با شکوه مردم در انتخابات به همه جهانیان نشان داد آنان به نظام، کشور و روحانیت علاقه دارند و هرگز تحت تاثیر تبلیغات بیگانگان قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس ایثارگری و جانفشانی های زیادی در راه کشور انجام داد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: تبلیغ احکام اسلامی وظیفه همگانی است اما روحانیان و مراجع تقلید برای گسترش اسلام در جای جای بلاد اسلامی باید همت مضاعف داشته باشند.

منبع : ایرنا



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمنان بار دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری چشم دوخته و امیدوار به نبود مشارکت مردم در این صحنه سیاسی هستند، اما بار دیگر مردم با حضور جهادی در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تبریز در سال 92 به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه دارند برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند.

وی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خیلی دقیق و اجرایی شدن آن به نفع کشور و ملت است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: دشمنان در سال 91 خیلی تلاش کردند ملت ایران را منزوی کنند اما به فضل الهی درست عکس این عمل شد.

آیت‌الله آل هاشم ادامه داد: ملت ایران نه تنها منزوی نشد بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و ملت ایران نگریسته می‌شود.

وی مشارکت‌ حماسی مردم در انتخابات خرداد امسال را از ضروریات نامگذاری سال‌جاری به نام «حماسه سیاسی» دانست و اظهار کرد: حضور سیاسی مردم در انتخابات پیش‌رو نشان‌دهنده تجدید عهد با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و تثبیت نظام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری است. حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند حماسه بزرگی باشد. 

حمایت از تولید ملی باید در سال حماسه اقتصادی باید ادامه یابد

آیت‌الله آل‌هاشم اقتصاد مقاومتی را محور ایستادگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات ملی، خودکفایی در محصولات اقتصادی و تجاری‌سازی علم و فن‌آوری در سال حماسه اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد.

مسئولان مشکلات مردم را حل کنند

وی همچنین خواستار مهار تورم و گرانی از سوی دولت شد و  گفت: مدیران باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: صله ارحام، نظافت خانه و منزل و رأفت و عطوفت اسلامی و آشتی میان مردم از سنت‌‌های خوب این ایام است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به معنای واقعی عید از نگاه اسلام و حضرات معصومان (ع) تاکید کرد: عید واقعی بنا به فرمایش امام صادق (ع) روزی است که در آن معصیت نشود و بنابراین هر روزی که در آن معصیت صورت نگیرد برای انسان مسلمان عید است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عید نوروز فرصتی برای پاک‌سازی درونی و کسب فضایل اخلاقی است و همانگونه که ظواهر پاکیزه می‌شوند، درون نیز باید پاک و آراسته شود.

تکریم و احترام به ایام فاطمیه

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هم میهنان عزیز توجه داشته باشند، ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید واقع شده پس تکریم این ایام بر همه لازم است.

آیت الله آل‌هاشم  گفت: اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می‌کند. 

وی بار دیگر تکریم و احترام به ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید را ضروری دانست.

براساس این گزارش، در نماز جمعه این هفته تبریز متن کامل پیام مقام معظم رهبری تهیه شده از سوی روابط عمومی شهرداری منطقه پنج تبریز بین نمازگزاران توزیع شد.

منبع : خبرگزاری فارس

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

آیت الله آل هاشم:
امام حسین (ع) فرهنگ نماز را در جامعه پیاده کرد
تبریز – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در کربلا فرهنگ نماز را در جامعه پیاده و نهادینه کردند.

 

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: سید شهدا در این زمینه یکی از ارکان مهم اسلام است و ایشان به خوبی نشان دادند که دین مبین اسلام بسیار والاتر و شیرین تر از جان خود و اقوامشان است و در راه تبلیغ اسلام از جان گذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله حسین و یارانش اسلام را بیمه کرد ، افزود: ما نیز باید در نخستین گام ، خود و خانواده مان را در مسیر اسلام قرار داده و سپس دیگران را به دین اسلام دعوت کنیم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کردند و در مقابل مستکبرین دنیا و دشمنان اسلام همچنان ایستاده و از اسلام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه از عزاداران حسینی خواست ضمن مراعات شئونات عزاداری ، در برگزاری سنتی عزارداری و مکتب قدیمی و شرعی عزاداری در کوچه ، بازار و مساجد ضمن برگزاری هر چه باشکوه تر ، دقت کافی داشته باشند.

وی در خصوص خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: کشاورزان و روستاییان که نقش مهمی در آسایش مردم کشور و همچنین مانع دست دراز کردن ملت ایران به بیگانان ایفا می کنند ، در بخش کشت و برداشت تلاش مضاعفی انجام داده و توجه خاصی داشته باشند چراکه خداوند در زراعت برکت خاصی قائل است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از رزمندگان رزمایش مشترک پدافند هوایی ارتش و سپاه در نیمه شرقی کشور اظهار کرد: این رزمایش دشمن شکن بوده و موجب شادی دوستان شده است و دشمنان اسلام به قدرت نظامی کشور پی برده و اعتراف کرده اند.

 

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: داوطلبان انتخاباتی که به مجلس راه می یابند، باید اعتقاد و التزام عملی به " ولایت مطلقه فقیه " داشته باشند.

آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: افرادی که دارای تقوا، تعهد و روحیه تعبد در مقابل خداوند باشند، برای مجلس انتخاب شوند.

وی، گفت: وظیفه ما در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید افرادی را انتخاب کنیم که به منابع قدرت و ثروت متصل نباشند و فقط به فکر اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بوده و ولایتمدار باشند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی خاطر نشان کرد: اهداف بلند امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته هر سال بیش از سال پیش محقق می شود و امروز این انقلاب به جای جای دنیا صادر شده است.

وی اضافه کرد: با فرار عبدالله صالح از یمن دیکتاتور دیگری پس از دیکتاتور های تونس، مصر و لیبی سقوط کرد و امیدواریم آل خلیفه دیکتاتور بحرین نیز به وسیله مسلمانان با ایمان این کشور به زودی سقوط کند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ماه یکی از یوم الله ها بوده که در حقیقت روز تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را احیا و امروز به عنوان الگو الهام بخش انقلاب ها و بیداری اسلامی ملت های جهان شده است.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد پر برکت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریک گفت.



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب داشته و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

خبرگزاری فارس: ‌آيت‌الله خامنه‌اي زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه متحمل شده است

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز اعياد شعبانيه و ماه شعبان را فرصت مناسبي براي خودسازي و معرفت دانست. * احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است آيت‌الله آل‌هاشم با اشاره به سفارش حضرات معصومين و نبي‌مكرم اسلام مبني بر احترام به بزرگان و مربيان و والدين اظهار داشت: احترام به علماي اسلامي بنا به فرمايش نبي‌مكرم اسلام احترام به رسول گرامي خدا است و بي‌حرمتي به علمايي كه دين و مباني الهي را ترويج مي‌كنند در حقيقت بي‌احترامي به پيامبر اسلام است. وي بيان داشت: بر همين اساس و با توجه به جايگاه نايب حضرت وليعصر (عج) احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است. امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب كرده است و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است. * تضعيف شوراي نگهبان حرام است امام جمعه موقت تبريز با اشار ه به فرار رسيدن سالروز آغاز به كار شوراي نگهبان در كشور اظهار داشت: اين شورا منشا خدمات بسياري در جامعه بوده است و حفظ و حرمت به آن بر همه لازم است. آيت‌الله آل‌هاشم با بيان اينكه شوراي نگهبان از اركان مهم نظام اسلامي است، عنوان داشت: تضعيف شوراي نگهبان حرام‌ و تقويت آن بر همگان واجب است. وي همچنين با تاكيد بر ضروت حفظ و حرمت سالمندان و والدين در جامعه تصريح كرد: احترام والدين و كساني كه در تربيت و پرورش ما كوشيده‌اند واجب و لازم است. * شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است امام جمعه موقت تبريز با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعياد و مواليد بزرگي در اين ماه قرار دارند كه لزوم توجه بيشتر به بركات معنوي اين ماه را مي‌رساند. وي خاطرنشان كرد: ‌اين ماه در ديدگاه بزرگان اسلامي و ائمه اطهار (ع) از جايگاه خاصي برخوردار است و ماه نبي‌مكرم اسلام نام گرفته است. آل‌هاشم اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است و از برجسته‌ترين اعمال در اين ماه عبادت و خودسازي است. * پاسداران شجاعت را از مكتب حسيني آموختند وي با اشاره به ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتيبان ولايت فقيه بودند. آل‌هاشم ادامه داد: پاسداران به همراه ارتشيان در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس جانفشاني كردند. وي همچنين به روز جانباز و بهزيستي اشاره كرد و بيان داشت: كساني كه در جامعه در حمايت از معلولان و افراد كم توان تلاش مي‌كنند منشا خدمات بزرگي به جامعه هستند. * جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند امام جمعه موقت تبريز با اشاره به روز جوان و ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) اضافه كرد:‌ جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند كه در بخش‌هاي مختلف كشور منشا خدمات بسياري هستند. وي افزود: جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي و دفاع از كيان اسلامي از همان آغاز انقلاب در كشور مشغول بوده‌اند و در حال حاضر نيز جوانان در مسئوليت‌هاي مهم و جايگاه‌هاي كه مشغول خدمت به انقلاب و نظام هستند. آل‌هاشم با اشاره به فرار رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت‌: تكريم اين روز بزرگ با آذين‌بندي خيابان‌ها و معابر و برپايي جشن‌هاي متعارف و شرعي لازم است. وي خاطرنشان كرد: مداحان اهل بيت (ع) در اين روز با اشعار و مداحي‌ها به ذكر مناقب و فضايل اهل‌بيت (ع) و آن امام همام بپردازند.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تبريز گفت: استقبال تاريخي مردم قم از مقام معظم رهبري سبب نگراني و يأس دشمنان انقلاب شد و كمر آنها را شكست.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مصلاي امام خميني (ره) تبريز استقبال مردم متدين و انقلابي قم را از مقام معظم رهبري، نشانه غيرت ديني آنان خواند و اظهار داشت: اين استقبال، از وجود پايگاه عميق رهبر انقلاب ميان توده مردم و روحانيت حكايت دارد. وي تصريح كرد: اين استقبال تاريخي اميد دشمنان را به ياس تبديل كرده و به تمام ايادي داخلي ثابت كرد كه ايران اسلامي با رهبري داهيانه مقام عظماي ولايت راه خود را شناخته و با عزت و اقتدار تمام به رشد و بالندگي خود ادامه خواهد داد. آل‌هاشم وحدت روحانيت با ملت و مراجع تقليد با مردم را از ويژگي‌هاي سفر مقام عظماي ولايت به قم دانست و اظهار داشت: اين همه شور و استقبال با وجود تبليغات دشمنان نظام عليه روحانيت، نظام و رهبري، بي‌نظير بود. امام جمعه موقت تبريز در ادامه به سفر غرورانگيز رئيس جمهور ايران اسلامي به لبنان اشاره كرد و افزود: سفر احمدي‌نژاد به لبنان بسيار پربركت و تاثيرگذار در منطقه خاورميانه و جهان بود و رئيس‌ جمهور كشورمان با هوشياري نقشه غربي‌ها را براي تفرقه‌افكني در دنياي اسلام خنثي كرد. وي ادامه داد: اين سفر نشان داد كه آرمان‌ها و ايده‌هاي امام راحل (ره) در خصوص صدور انقلاب و انديشه‌هاي اسلامي رفته رفته جامه عمل به خود مي‌پوشد كه اين امر براي تمام مسلمانان جهان غرورانگيز است. آل‌هاشم در ادامه با بيان اينكه حج يكي از رمزهاي بقاي اسلام و جهاني شدن آن است، اظهار داشت: حج كانون معرفت الهي است و بهترين مكان براي نزديك شدن به پروردگار متعال است. امام جمعه موقت تبريز از حجاج ايراني كه به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند، خواست ضمن رعايت ادب، نظافت و حفظ وحدت مراقب و هوشيار باشند لطمه‌اي به وحدت اسلامي نخورد. وي از حجاج ايراني خواست ضمن رعايت شئونات حج مسائل نظام جمهوري اسلامي را در نظر بگيرند و در كنار اعمال ديني وحدت اسلامي را در نظر گرفته و دنبال مسائل مادي و خريدهاي غيرضروري نباشند. آل‌هاشم همچنين اظهار داشت: تربيت فرزند امر مهمي است كه در خانواده و مدرسه شكل مي‌گيرد و بايد والدين و معلمان به آموزش و تربيت اخلاقي دانش‌آموزان توجه جدي كنند. ‌وي بر ضرورت همكاري بيشتر خانواده‌ها و مسئولان مدارس تاكيد كرد و ادامه داد: براي جلوگيري از تربيت دوگانه و تقويت باورهاي ديني و مباني شخصيتي دانش‌آموزان بايد هماهنگي بيشتري بين اين دو نهاد اصلي اجتماع وجود داشته باشد. امام جمعه موقت تبريز گفت: موفقيت آموزش و پرورش و تربيت صحيح نسل جوان كشور در گرو ارتباط تنگاتنگ اين دو كانون مهم اجرايي است. آل‌هاشم با اشاره به اول آبان ماه سالروز شهادت آيت‌الله سيدمصطفي خميني فرزند خلف معمار كبير انقلاب، تصريح كرد: اين عالم رباني و فقيه نقش اساسي در بيداري انقلاب و قيام‌هايي عليه دشمن زبون و طاغوتيان داشته است. وي، با تبريك هفته تربيت‌بدني، توجه به ورزش و جامعه سالم را از آموزه‌هاي بسيار مهم و اصلي دين اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: بايد توجه داشت كه بدون روح و جسم سالم، وجود جامعه‌اي سالم و شاداب تصوري باطل است و بايد همگان از تمام رده‌هاي سني به ورزش اهميت قائل شوند. آل‌هاشم اضافه كرد: اهميت و بركات ورزش بر هيچ كسي پوشيده نيست و اثرات آن در جسم و روح انسان كاملا محسوس و ملموس است.



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:


رسا/ أخبار الحوزة المحلیة – قال إمام جمعة تبریز: ما إن حط الإمام الخمینی (قده) قدمیه فی أرض الوطن حتى دبت فیه الروح ثانیة.


أفاد مراسل وکالة رسا للأنباء أن آیة الله سماحة السید محمد تقی آل هاشم، إمام جمعة مدینة تبریز، قال: ما إن حط الإمام الخمینی (قده) قدمیه فی أرض الوطن عام 1979 حتى دبت فیه الروح ثانیة، وظهر بمظهر جدید.
ووصف سماحته خلال اجتماع لعدد من الموظفین المحلیین، عشرة الفجر بالأعیاد الکبرى للموالین والشعب الإیرانی بأسره، مردفاً: لما یجیل الإنسان فکره فی أحداث هذه الثورة المبارکة، یجد أنها ترکت آثاراً طیبة فی جمیع المجالات، وبخاصة المناطق المحرومة.
وأضاف سماحته: الثورة الإسلامیة التی فجرها الإمام الارحل فی إیران هدیة کبیرة منّ بها الله جل وعلا على المسلمین عموماً والشعب الإیرانی خصوصاً، إذ نشاهد برکاتها فی أقصى نقاط العالم، الأمر الذی حمل المسلمین على الفخر والمباهاة، وجعلهم یدعون لها بالدوام والاستمرار.
وأشار سماحة السید الى الدعوات التی قدمها أغلب العلماء والمسؤولین فی البلاد للمشارکة الفاعلة فی احتفالات ذکرى الإنتصار، داعیاً الشعب الإیرانی الغیور بکل فئاته وشرائحه الى دحر المنافقین وأعداء الجمهوریة الإسلامیة الذین یتربصون بها شراً، من خلال المشارکة الکثیفة فی مسیرات یوم الثانی والعشرین من بهمن.
ولفت سماحته الى قول الإمام الخمینی الراحل (قده) حول لزوم الحفاظ على الإسلام المحمدی الأصیل، مضیفاً: إن الحفاظ على هذا النظام لیس بأقل أهمیة من الإسهام فی تأسیسه؛ إذ أن ذلک کفیل بتحقیق أهداف الثورة وتطلعات الشهداء، وصیانة القیم الإسلامیة العلیا.
وأخیراً، بیّن سماحته بأن ولایة الفقیه مصدر للولایة الإلهیة، متابعاً: لا تکتسب الحکومة والنظام المشروعیة اللازمة إلا من قبل ولایة الفقیه، إذ هی المائز بین هذه الحکومة وسائر الحکومات الأخرى. ولا شک فی أن عدم القبول بها مساوق لرفض ولایة إمام العصر والزمان (عج) والنبی الکریم (ص)

1431-02-25ق



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز 12 فروردین را روز پیروزی حزب الله بر دشمنان دانست و گفت: مردم ایران در این روز حکومت حق را برای خود انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران در این روز به صورت کاملا آگاهانه به پای صندوق های رای رفتند و جمهوری اسلامی را به عنوان حکومت الله برای این سرزمین انتخاب کردند.

آیت الله آل هاشم افزود: ملت های منطقه امروز با الهام گرفتن از پیام امام خمینی(ره) و ملت مجاهد ایران علیه حکام ظالم خود به پا خواسته اند.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام سعی داشتند سوریه را که در خط مقدم مبارزه با استکبار و صهیونیسم قرار دارد به نا امنی بکشند که با هوشیاری ملت مسلمان این کشور و حضور به موقع آنها در صحنه تمامی نقشه های شیاطین بزرگ خنثی شد.

مردم در روز طبیعت موازین شرعی را رعایت کنند

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم مسلمان ایران در روز طبیعت و هنگام حضور در فضاهای عمومی و خارج از منزل باید حدود موازین شرعی را رعایت کنند.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم اظهار داشت: حفظ محیط زیست، مراقبت از طبیعت و اموال مردم و رعایت بهداشت عمومی در روز طبیعت باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به اهمیت حفظ بهداشت و سلامتی انسان در دین اسلام اشاره کرد و از مسئولان حوزه سلامت کشور خواست در جهت افزایش سطح سلامت مردم بیشتر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد با نامگذاری امسال با عنوان جهاد اقتصادی و تلاش مسئولان نظام شاهد رشد و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

آل هاشم با اشاره به اهمیت کتابخوانی و ترویج آن به ویژه در میان کودکان اظهار داشت: والدین باید با توجه به اهمیت کتابخوانی در رشد فکری آینده سازان این کشور کودکان خود را بیشتر با کتاب مانوس کنند. 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز بر حمایت دست اندركاران داخلی از تولیدات ملی تاكید كرد و گفت: افزایش تولید ملی رفاه عمومی را درپی دارد.

امام جمعه موقت تبریز: افزایش تولید ملی، رفاه عمومی را در پی دارد

آیت الله ' سیدمحمد تقی آل هاشم ' در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار كرد: مسوولان برای دستیابی به هدف اصلی نظام در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید گزارش كارهای خود را به صورت مرتب در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: برای تحقق این هدف از سوی دیگر باید با پدیده شوم قاچاق كالا در كشور مقابله شود، زیرا حیات واحد های تولیدی وابسته به این امر است.

امام جمعه موقت تبریز، فرهنگ سازی برای خرید تولیدات ملی از سوی رسانه ملی و سایر وسایل ارتباط جمعی را اصلی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید فرهنگ استفاده از تولیدات ملی را در سطح جامعه نهادینه كنیم.

آیت الله آل هاشم همچنین با بزرگداشت روزجهانی سلامت از خدمات جامعه پزشكی كشور برای تامین سلامت فردی و اجتماعی كشور تقدیر كرد و افزود: علم طب در دین اسلام ارزش بسیاری دارد و در كنار علم فقاهت، مورد تاكید برای تحصیل است و این روز فرصت مناسبی است تا از خدمات جامعه پزشكی كشور تقدیر شود.

وی بابزرگداشت روز20 فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته ای، تلاش فرزندان جوان كشور در دستیابی به این دانش را برای دنیای اسلام ارزشمند خواند و تاكید كرد: در دست داشتن این دانش كمكی به افزایش تولید ملی است و باید از آن برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره وافی برد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به 21 فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی كه در سال 78 توسط مزدوران استكبار به شهادت رسید، گفت: این بزرگوار نقش بسیار برجسته ای در جبهه های جنگ داشت.

وی تاكید كرد: یكی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود و ایشان معتقد بودند كه ارتشی و سپاهی یك لشكر هستند و همه تابع ولایت.

آیت الله آل هاشم سپس به سالروز دیگر شهید این روز'مرتضی آوینی'اشاره كرد و گفت: شهید آوینی نمونه اعلای هنرمند متعهد بود كه حتی پس از جنگ هم وظیفه دفاع از كیان را لحظه ای فراموش نكرد و با قلم و دوربین خود در راه اعتلای جامعه كوشید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) خواستار توجه هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم باشكوه شهادت نخستین پاسدار حریم ولایت شد و گفت: باید كوشید تا سیره عملی حضرت فاطمه (س) در بین زنان و دختران جامعه جاری شود.

وی تاكید كرد: زنان جامعه ما بهتر است در همه شئون علی الخصوص در عقد و ازدواج نیز به ایشان اقتدا كرده و از سیره این بزرگوار پیروی كنند.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز وحدت را رمز پیروزی ملت‌ها در هر شرایطی دانست.

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: پیام مهم اجلاس خبرگان رهبری تاکید بر اتحاد و وحدت مردم و مسئولان بود که این امر مثل 32 سال گذشته می‌تواند خنثی‌کننده هر توطئه‌ای از سوی دشمنان داخلی و خارجی باشد.
وی تصریح کرد: این اجلاس همچنین خواستار تبعیت محض از ولایت فقیه شد و همگان را به وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت دعوت کرد.
آل‌هاشم، انقلاب ایران را الگو سرمشق ملت‌های آزاده و به پا خواسته جهان ارزیابی کرد و گفت: ایران اسلامی امروز نیز باید با حفظ وحدت و همدلی خود الگوی جهانی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام‌های منطقه اشاره کرد و افزود: امروز منطقه خاورمیانه کانون مبارزه با ظلم و استعمار شده است و جوانان کشورهای عربی و اسلامی با تاسی از انقلاب اسلامی ایران خواهان نابودی استعمارگران و سردسته آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب هستند. 
امام جمعه موقت تبریز در ادامه سخنان به اقامه نخستین اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این یار امام گفت: این روزها سالگرد رجعت نخستین امام جمعه انقلاب اسلامی است که به حق باید آیت الله طالقانی را موثرترین یار امام در پیروزی انقلاب دانست که پس از انقلاب نیز منشا خدمات بزرگی بود.
امام جمعه موقت تبریز، نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: هدف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ‌‌وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.
وی ادامه داد: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.
آیت‌الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: چون نماز جمعه حول محور ولایت شکل می‌گیرد، بیشترین توفیق را در وحد‌ت‌آفرینی و انسجام جامعه داشته و دارد و در انقلاب اسلامی همواره چون سنگری مستحکم نقش خود را ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه حلقه اتصال حکومت و مردم است، گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامی یعنی کانون حرکت، پویایی و مانور قدرت در مقابل دشمن.
آل‌هاشم تصریح کرد: از برکات نماز جمعه آرامش‌بخشی به جامعه اسلامی است.
وی همچنین به شهادت آیت‌الله مدنی اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره این شهید محراب را گرامی می‌داریم که نزدیک‌ترین یار امام بود و چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب با اطاعت از فرامین امام خدمات بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.
امام جمعه موقت تبریز، در ادامه به برگزاری مانور فدائیان ولایت اشاره و اظهار کرد: نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران این روزها به برگزاری بزرگ‌ترین مانور هوایی در منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز مشغول است که ضمن خیرمقدم به این پاسداران حریم نظام و ولایت که امروز در نماز جمعه حاضر شدند، برای آنان سربلندی و سرافرازی را آرزو می‌کنیم.
آل‌هاشم همچنین 27 شهریور به عنوان روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار را گرامی داشت و این ادیب و شاعر بزرگ آذربایجان را فخر نظام اسلامی و ملت آذربایجان دانست.
وی افزود: شهریار، محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود و با سرودن شعر «علی ای همای رحمت» ارادت قلبی خود به حضرت علی (ع) را به واقع نشان داده است. 
آل‌هاشم افزود: استاد شهریار ادیب و مورخی بود که به مسائل حوزوی نیز آشنایی داشت و تاثیرات آنها را به خوبی در شعرهایش می‌توان یافت.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موفت تبریز گفت: دشمن در صدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس و ایجاد ناآرامی در کشور است.

خبرگزاری فارس: دشمن درصدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اقامه شد بر ضرورت انتخاب افراد صالح و شایسته در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در برگزاری سالم و پرشور این انتخابات مجریان و افراد مختلفی دست‌اندرکار هستند که زمینه برگزاری سالم انتخابات را در کشور فراهم می‌کنند.
آل هاشم افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی رسالتی بزرگ بر عهده داریم و باید در انتخاب کاندیداها دقت نظر کافی وجود داشته باشد.
امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن درصدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس  شورای اسلامی و ایجاد نا آرامی در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: باید در برابر این توطئه و ترفند دشمن، کسانی را به مجلس بفرستیم که در خط ولایت و رهبری بوده و خدمت صادقانه و مشفقانه به مردم را سرلوحه کار خود قراردهند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌های عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف کشور عزاداران حسینی را رعایت شئونات اسلامی دعوت کرد و گفت: در برنامه‌های عزاداری ماه محرم که دارای جایگاه و ارزش خاصی است؛ باید تلاش کرد تا سنت‌های پسندیده عزاداری حفظ شود.
وی تاکید کرد: نباید از اعمال منافی دین و نیز ترویج بدعت‌ها در دسته‌جات عزاداری خبر باشد و در این برنامه‌های باید تلاش کنیم تا حرمت ماه محرم حفظ شود.
آل‌هاشم با بیان اینکه نعمت ولایت در جامعه اسلامی نباید مورد غفلت واقع شود، ادامه داد: امنیت و آسایش جامعه اسلامی مرهون ولایت فقیه و خون با برکت شهدا است و در برنامه‌های عزاداری نیز باید این نعمت مورد توجه باشد و شکرگزار آن باشیم.
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت فرارسیدن دهه اول ماه محرم گفت: این دهه از ماه ماه محرم الحرام به نامه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که عمل به رسالت دینی در این راستا باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه عمل به فریضه امر به معروف ونهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآنی مورد تاکید و سفارش قرار گرفته و این فریضه موجب فلاح و رستگاری می‌شود.
امام جمعه موقت تبریز گفت: این فریضه را باید ابتدا از خود و خانواده خودمان آغاز کنیم و این امر موجب تاثیرپذیری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌‌شود.
آل هاشم اظهار کرد: در آیات قرآنی نیز خداوند متعال  به  نبی مکرم اسلام دستور می‌دهد رسالت را از خاندان و عشیره خود آغاز کند.

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم باید با چشمان باز و با بصیرت نامزدهایی که به منابع ثروت و قدرت متصل هستند را در انتخابات مجلس انتخاب نکنند.

خبرگزاری فارس: مردم به نامزدهای متصل به منابع قدرت و ثروت رای نمی‌دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند انتخابات مجلس ایران کم رنگ برگزار شود، اما از قدرت، شجاعت و شهامت ملت ایران خبر ندارد.

وی انتخابات را بسیار مهم و یکی از عرصه‌های بروز عظمت ملت ایران و نظام اسلامی دانست و افزود: به کوری چشم دشمنان مردم به افرادی که دارای تقوا، روحیه تعبد و اعتقاد عملی و التزام به ولایت فقیه داشته باشند را انتخاب و رای خواهند داد.

 

* حضور حداکثری مردم خط بطلان بر تمام توطئه‌های دشمنان است

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: حضور حداکثری ملت ایران در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خط بطلان بر تمام توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی برگزاری انتخابات را از مظاهر اقتدار ملی و مردمی بودن نظام خواند و گفت: اتکای نظام اسلامی به آرای مردم است و هرچه حضور مردم در انتخابات گسترده باشد ایران اسلامی در دنیا سربلند خواهد بود و مجد و عظمت آن حفظ خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز به نمایندگان مردم توصیه کرد در حفظ بیت‌المال و خدمت به مردم ایران اسلامی تلاش بیشتری انجام دهند.

 

* تقویت روحیه مردمی، تبیین برکات انقلاب اسلامی

وی همچنین به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه مردمی، تبیین برکات انقلاب اسلامی و بیان جایگاه ولایت فقیه در دهه فجر مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت تبریز گفت: دهه فجر در حقیقت یک عید بزرگ برای مسلمانان است و لازم است ملت ایران هر سال به دهه فجر و 22 بهمن اهمیت بیشتری دهد.

 

* تحقق صدور انقلاب به دنیا

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی ،امروز محقق شده  و خصیصه استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران، این نظام را الگوی دیگر حکومت‌ها و کشورها قرار داده و این نتیجه تلاش‌ها و پیش‌بینی امام خمینی (ره) در دوران انقلاب و قبل از آن است.

 

* امروز شاهد فجری دیگر از انقلاب اسلامی ایران هستیم

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی دیگر کشورهای اسلامی شده است، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند مانع نفوذ نور انقلاب اسلامی ایران در جهان شود، امروز شاهد فجری دیگر از انقلاب اسلامی ایران هستیم که حرکت پرشتاب کشور را به سمت اقتدار و قدرت را موجب شده است.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: تمام اعمال ما با تبعیت از ولی فقیه مورد قبول است و هر چه داریم از ولایت فقیه است.

آل‌هاشم با بیان اینکه پیوند ناگسستنی ملت و ولایت فقیه زیربنای عزت است، تصریح کرد: علت اینکه دشمنان با به‌کارگیری انواع توطئه‌ها و ترفندها می‌خواهند جایگاه ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند، ناشی از داشتن جایگاه ویژه ولایت در قلوب مسلمین است.

وی همچنین خواستار رسیدگی و توجه به محرومان جامعه توسط مسلمانان شد.

 

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون و چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت‌الله محمدتقي ‌آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) گفت: علت اينكه دشمنان با به كارگيري انواع توطئه‌ها و ترفندها مي‌خواهند جايگاه ولايت فقيه را زيرسئوال ببرند، ناشي از داشتن جايگاه ويژه ولايت در قلوب مسلمين است. امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه اقتدار انقلاب اسلامي و عزت ايران مرهون نظام مبتني بر ولايت فقيه است، گفت: ولايت ضامن استقلال و آزادي و اسلاميت كشور است.

وي با اشاره به حوادث و فتنه‌هاي اخير بعد از انتخابات اظهار داشت: اگر تدابير و تصميمات ولايت فقيه در مهار كردن توطئه‌هاي اخير نبود، معلوم نبود كه سرنوشت انقلاب اسلامي به كجا منتهي مي‌شد و ايران اسلامي به بركت وجود مقام معظم رهبري توانست از اين فتنه نيز سربلند بيرون بيايد.

امام جمعه موقت تبريز در ادامه تاكيد كرد: ولايت قلعه و دژ محكم تشيع است و تا زماني كه شيعه در اين قلعه و دژ محكم سنگر گرفته است هيچ خطري ارزش‌ها و آرمان‌هاي شيعه را نمي‌تواند مورد تهديد قرار دهد چراكه امامت و ولايت ضامن سلامت و صلابت آرمان‌هاي شيعي است.

آل‌هاشم ولايت فقيه را محور اصلي و پشتيبان محكم انقلاب اسلامي دانست و گفت: اقتدار و بينش عميق مقام معظم رهبري (مدظله العالي) سبب خنثي شدن تمام توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي، عزت و سرافرازي انقلاب را موجب شده است.

وي تصريح كرد: ولايتمداري به عنوان اصلي از اصول خدشه‌ناپذير از چنان جايگاهي برخوردار است كه هر كس در هر مقام و لباسي كه باشد اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جايگاه ولي فقيه را تضعيف كند يا اهل نفاق است يا غفلت وي را در برگرفته است.

آيت‌الله آل‌هاشم خطاب به و همه اقشار مختلف مردم گفت: تنها راه شكست استكبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، هوشياري و وحدت خودشان را كاملاً حفظ كنند.

وي همچنين با اشاره به تشكيل بنياد شهيد به فرمان حضرت امام (ره) در 22 اسفند سال 58 ،تشكيل اين نهاد را اداي دين و عمل به تكليف در جهت خدمت به خانواده معظم شهداي انقلاب برشمرد و افزود: همه ما مسئوليت داريم در تحقق والاي شهدا كه همان پاسداشت اهداف شهدا و پيروي از مقام ولايت و حفظ و صيانت از ميهن اسلامي است، تلاش كنيم.

امام جمعه موقت تبريز تصريح كرد:جامعه و همه اقشار آن به طور جدي نيازمند زنده نگهداشتن ياد و نام شهدا و تقويت روحيه ايثار و فداكاري هستند.

وي در ادامه ضمن گراميداشت سالگرد ارتحال يادگار امام (ره) گفت: حاج سيداحمد آقا خدمات بسيار شاياني را به انقلاب اسلامي ارائه داد.

آل‌هاشم در ادامه به رزمايش امنيت و اقتدار در نيروي انتظامي در تبريز اشاره كرد و اظهار داشت: در نظام اسلامي نيروي انتظامي علاوه بر وظيفه بازدارندگي مردم از تخلفات، وظيفه امر به معروف و نهي از منكر مردم را نبز بر عهده دارد.

وي افزود: اگر اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود، مردم آن جامعه احساس امنيت و آرامش كامل مي‌كنند.

امام جمعه موقت تبريز ادامه داد: امنيت كنوني حاكم بر جمهوري اسلامي به واسطه باور و در سايه ايمان مردم به دست آمده است و رمز ماندگاري و جاودانگي نظام همين دينمداري مردم و پايمردي بر آرمان اصيل انقلاب و امام راحل است.

آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري آيين جشن نيكوكاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و كمك به همنوع يكي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.

وي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است كه اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.

آيت‌الله آل‌هاشم همچنين به هفته منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: همه ساله چنين روزي به عنوان روز درختكاري در ايران گرامي داشته مي‌شد و درختكاري يكي از سنن پسنديده در اسلام است كه به كرات نسبت به آن در روايات تاكيد شده است.

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت‌الله سیدمحمدتقي آل‌هاشم امام جمعه موقت تبريز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز اعياد شعبانيه و ماه شعبان را فرصت مناسبي براي خودسازي و معرفت دانست. امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب داشته و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

* احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است

آيت‌الله آل‌هاشم با اشاره به سفارش حضرات معصومين و نبي‌مكرم اسلام مبني بر احترام به بزرگان و مربيان و والدين اظهار داشت: احترام به علماي اسلامي بنا به فرمايش نبي‌مكرم اسلام احترام به رسول گرامي خدا است و بي‌حرمتي به علمايي كه دين و مباني الهي را ترويج مي‌كنند در حقيقت بي‌احترامي به پيامبر اسلام است.

به گزارش خبرگزاري فارس ، وي بيان داشت: بر همين اساس و با توجه به جايگاه نايب حضرت وليعصر (عج) احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است.

امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب كرده است و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

 

* تضعيف شوراي نگهبان حرام است

امام جمعه موقت تبريز با اشار ه به فرار رسيدن سالروز آغاز به كار شوراي نگهبان در كشور اظهار داشت: اين شورا منشا خدمات بسياري در جامعه بوده است و حفظ و حرمت به آن بر همه لازم است.

آيت‌الله آل‌هاشم با بيان اينكه شوراي نگهبان از اركان مهم نظام اسلامي است، عنوان داشت: تضعيف شوراي نگهبان حرام‌ و تقويت آن بر همگان واجب است.

وي همچنين با تاكيد بر ضروت حفظ و حرمت سالمندان و والدين در جامعه تصريح كرد: احترام والدين و كساني كه در تربيت و پرورش ما كوشيده‌اند واجب و لازم است.

 

* شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است

امام جمعه موقت تبريز با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعياد و مواليد بزرگي در اين ماه قرار دارند كه لزوم توجه بيشتر به بركات معنوي اين ماه را مي‌رساند.

وي خاطرنشان كرد: ‌اين ماه در ديدگاه بزرگان اسلامي و ائمه اطهار (ع) از جايگاه خاصي برخوردار است و ماه نبي‌مكرم اسلام نام گرفته است.

آل‌هاشم اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است و از برجسته‌ترين اعمال در اين ماه عبادت و خودسازي است.

 

* پاسداران شجاعت را از مكتب حسيني آموختند

وي با اشاره به ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتيبان ولايت فقيه بودند.

آل‌هاشم ادامه داد: پاسداران به همراه ارتشيان در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس جانفشاني كردند.

وي همچنين به روز جانباز و بهزيستي اشاره كرد و بيان داشت: كساني كه در جامعه در حمايت از معلولان و افراد كم توان تلاش مي‌كنند منشا خدمات بزرگي به جامعه هستند.

 

* جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند

امام جمعه موقت تبريز با اشاره به روز جوان و ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) اضافه كرد:‌ جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند كه در بخش‌هاي مختلف كشور منشا خدمات بسياري هستند.

وي افزود: جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي و دفاع از كيان اسلامي از همان آغاز انقلاب در كشور مشغول بوده‌اند و در حال حاضر نيز جوانان در مسئوليت‌هاي مهم و جايگاه‌هاي كه مشغول خدمت به انقلاب و نظام هستند.

آل‌هاشم با اشاره به فرار رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت‌: تكريم اين روز بزرگ با آذين‌بندي خيابان‌ها و معابر و برپايي جشن‌هاي متعارف و شرعي لازم است.

وي خاطرنشان كرد: مداحان اهل بيت (ع) در اين روز با اشعار و مداحي‌ها به ذكر مناقب و فضايل اهل‌بيت (ع) و آن امام همام بپردازند.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز، در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به استقبال پرشور مردم قم از رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: صحنه‌هاي تاريخي استقبال مردم قم پيوند عاطفي ميان ملت و ولايت را به تصوير کشيد.  امام جمعه موقت تبريز با اشاره به اين‌که استقبال مردم قم وحدت مردم و روحانيت را به منصه ظهور رساند، گفت: صحنه‌هاي تاريخي اين استقبال پيوند عاطفي ميان ملت و ولايت را به تصوير کشيد.

وي با بيان اين‌که اين استقبال گسترده تبليغات گسترده سو‌ دشمنان را بيهوده جلوه کرد، گفت: مردم انقلابي و متدين قم در حالي به استقبال ولايت فقيه رفتند که رسانه‌هاي مغرض غربي از روزها قبل ياوه گويي‌هاي متداول خود را آغاز کرده بودند.

 

آيت الله آل هاشم با تأکيد بر اين‌که پيوند ميان مردم و رهبري ناگسستني است، گفت: ملت ايران اسلامي همچون گذشته حامي و تابع رهبر معظم انقلاب بوده و بر اساس سفارش امام راحل جمهوري اسلامي هيچ‌گاه با پشتيباني از ولايت فقيه آسيب نخواهد ديد.

 

وي در ادامه با بيان اين‌که صرف هزينه‌هاي گزاف تبليغاتي در غرب عليه نظام اسلامي ايران با هدف تضعيف جايگاه و نقش ولي فقيه صورت مي‌گيرد، خاطر‌نشان کرد:صحنه‌هاي تاريخي و ماندگار شهر قم به تمامي دشمنان داخلي و خارجي نظام ثابت کرد که ايران اسلامي با رهبري داهيانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي راه خود را شناخته و ادامه خواهد داد.

 

آيت الله آل هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تأکيد رهبر فرزانه انقلاب مبني بر تبيين جايگاه و تقش رفيع روحانيت اظهار داشت: شهر مقدس قم در طول تاريخ مهد پرورش علماي بزرگ جهان تشيع بوده و تأکيد رهبر فرزانه انقلاب براي تبيين اين نقش تاريخي بوده است.

 

 

وي با بيان اين‌که استقبال مردم قم وحدت مردم و روحانيت را به منصه ظهور رساند، اظهار داشت: دشمنان با مشاهده وحدت و يکپارچگي اقشار مختلف مردم نگرانند، از اين رو از راهي براي تفرقه افکني و جدايي ميان مردم و روحانيت وارد مي شوند.

 

امام جمعه موقت تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر رييس جمهور کشورمان به لبنان اظهار داشت: استقبال مردم لبنان نيز از دکتر احمدي نژاد عزت و اقتدار نظام اسلامي را نشان داد.

 

وي با بيان اين‌که انديشه‌هاي متعالي امام راحل و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در ممالک اسلامي و ديگر نقاط جهان گسترش يافته است، افزود: آنان که به دنبال منزوي کردن ايران هستند، طاقت ديدن تصاوير استقبال مردم لبنان را ندارند.

 

آيت الله آل هاشم در پايان سخنان خود در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن ايام حج گفت: حجاج بيت الله الحرام بايستي پس از بازگشت از مناسک حج حال و هواي روحاني و معرفتي خود را حفظ کنند.

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

خطيب جمعه تبريز گفت: مجازات عاملان ترور شهيد مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي ايران خواسته عمومي است. حجت الاسلام سيد محمد تقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي در آستانه سالروز شهادت اين شهيد ( 22 دي 88) از سربازان گمنام صاحب الزمان (عج) به خاطر دستگيري عوامل ترور اين شهيد قدرداني كرد. وي، بر حفظ وحدت و هوشياري مردم و مسوولان تاكيد و اظهار اميدواري كرد: اين انسجام و اطاعت از ولايت در عزاداري هاي حسيني نمود بيشتري داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اينكه 24 دي سالروز انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه تهران از طرف امام خميني (ره) است، به شركت باشكوه در صفوف نماز جمعه به عنوان محور وحدت مسلمين و اقتدار نظام سفارش كرد.

وي به آغازگري مردم تبريز در شكل گيري قيام هاي مردمي شهرهاي مختلف در جريان پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در جريان فتنه سال گذشته هم اين مردم پاسخ محكمي به عوامل استكبار داده و دسيسه هاي آنها را نقش برآب كردند.

خطيب جمعه تبريز همچنين جان باختن تعدادي از مردم در حادثه سقوط هواپيماي ايران اير در اروميه را به بازماندگان و امت خداجو تسليت گفت.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله'سيد محمدتقي آل هاشم' امام جمعه موقت تبريز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تبريز اظهار داشت: حفظ محيط زيست، مراقبت از طبيعت و اموال مردم و رعايت موازين شرعي و بهداشت عمومي در روز طبيعت نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. وي همچنين اظهار اميدواري كرد؛ با نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي و تلاش مسوولان نظام شاهد رشد و رونق اقتصادي در كشور باشيم. وي با اشاره 12 فروردين، روز جمهوري اسلامي، يادآور شد: مردم مسلمان ايران در اين روز به صورت كاملا آگاهانه به پاي صندوق هاي راي رفتند و جمهوري اسلامي را به عنوان حكومت الله براي اين سرزمين انتخاب كردند.

آيت الله آل هاشم اظهارداشت:ملت هاي منطقه امروز با الهام گرفتن از پيام امام خميني(ره) و ملت مجاهد ايران ضد حكام ظالم خود بپاخاسته اند.

وي تاكيد كرد: دشمنان اسلام سعي داشتند سوريه را كه در خط مقدم مبارزه با استكبار و صهيونيزم قرار دارد به ناامني بكشند كه با هوشياري ملت مسلمان اين كشور و حضور به موقع آنها در صحنه نقشه هاي شياطين بزرگ خنثي شد.

خطيب جمعه تبريز همچنين با اشاره به اهميت كتابخواني و ترويج آن به ويژه در ميان كودكان اظهار داشت: والدين بايد با توجه به اهميت كتابخواني در رشد فكري آينده سازان اين كشور كودكان خود را بيشتر با كتاب مانوس كنند.

امام جمعه موقت تبريز همچنين به اهميت حفظ بهداشت و سلامتي انسان در دين اسلام اشاره كرد و از مسوولان حوزه سلامت كشور خواست در جهت افزايش سطح سلامت مردم بيشتر تلاش كنند.

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

آیت الله آل هاشم:
دستیابی به دانش هسته ای افتخاری برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، اظهار داشت: ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و تلاش در جهت کسب علوم روز و اعتماد و باور ملی به دانشمندان جوان توانست به دنیا ثابت کند که ایرانی با وجود تحریم های علمی قادر به دستیابی علوم نوین است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی غرب در قبال برنامه های هسته ای ایران به واسطه خودکفایی و بومی بودن دانش هسته ای کشور است، خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی در موضع قدرت قرار گرفته تا جایی که دشمنان خواستار مذاکره با ایران در خصوص برنامه های هسته ای هستند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه سخن از تعلیق فعالیت های هسته ای در مجامع بین المللی امری مضحک و غیرقابل باور است، تصریح کرد: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: تلاش فرزندان جوان کشور در دستیابی به این دانش افتخاری برای جهان اسلام است، دستیابی به این دانش کمکی مضاعف به افزایش تولید ملی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مسؤولان برای دستیابی به هدف اصلی نظام در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید گزارش کار خود را به دور از غلوگویی بصورت مرتب در اختیار مردم قرار دهند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا در کشور، گفت: حیات واحدهای تولیدی وابسته به این امر است، افزون بر این که فرهنگ سازی برای خرید تولید ملی از سوی رسانه ملی، مطبوعات و دیگر رسانه های ارتباط جمعی اصلی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به 21 فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی که در سال 78 توسط مزدوران استکبار به شهادت رسید، اظهار داشت: این بزرگوار نقش بسیار برجسته ای در جبهه های جنگ داشت، یکی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود، چنانکه اعتقاد داشت که ارتشی و سپاهی یک لشکر تابع ولایت هستند.

آیت الله آل هاشم در پایان فرا رسیدن ایام فاطمیه را فرصتی برای ترویج فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اظهار داشت: سیره و منش زندگانی آ« بانوی مکرم اسلام الگویی برای بشریت است.

امام جمعه موقت تبریز خواستار توجه هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم باشکوه شهادت دخت نبی اکرم(ص) شد و گفت: بزرگداشت مقام منزلت ائمه اطهار تنها در سوگواری، سینه زنی و عزاداری خلاصه نمی شود، بایستی معرفت اهل بیت در مجالس مذهبی تبیین شود.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم.

1391/01/04 - 13:36

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نباید امسال همانند سال های گذشته این شعار فقط در تابلوها نوشته شود، باید همگی به این امر توجه و فرمایشات رهبری را با اعمال خود به جا بیاوریم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و دید و بازدیدهای این ایام افزود: رعایت احکام شرعی از جمله مساله محرم و نامحرم امری ضروری است.

وی به فرارسیدن سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت های فراوانی را از خود به نمایش گذاشتند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به روز جهانی آب اظهار کرد: آب از جمله نعمت های بزرگ الهی است که همه مردم در آن حق دارند و باید در مصرف آن دقت و صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: باید از هدر رفت آب جلوگیری شود تا همه از این نعمت الهی به میزان مساوی بهره مند شوند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: مردم تبریز همچون گذشته در مرحله دوم انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت.