مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

خطيب جمعه تبريز گفت: مجازات عاملان ترور شهيد مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي ايران خواسته عمومي است. حجت الاسلام سيد محمد تقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي در آستانه سالروز شهادت اين شهيد ( 22 دي 88) از سربازان گمنام صاحب الزمان (عج) به خاطر دستگيري عوامل ترور اين شهيد قدرداني كرد. وي، بر حفظ وحدت و هوشياري مردم و مسوولان تاكيد و اظهار اميدواري كرد: اين انسجام و اطاعت از ولايت در عزاداري هاي حسيني نمود بيشتري داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اينكه 24 دي سالروز انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه تهران از طرف امام خميني (ره) است، به شركت باشكوه در صفوف نماز جمعه به عنوان محور وحدت مسلمين و اقتدار نظام سفارش كرد.

وي به آغازگري مردم تبريز در شكل گيري قيام هاي مردمي شهرهاي مختلف در جريان پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در جريان فتنه سال گذشته هم اين مردم پاسخ محكمي به عوامل استكبار داده و دسيسه هاي آنها را نقش برآب كردند.

خطيب جمعه تبريز همچنين جان باختن تعدادي از مردم در حادثه سقوط هواپيماي ايران اير در اروميه را به بازماندگان و امت خداجو تسليت گفت.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله'سيد محمدتقي آل هاشم' امام جمعه موقت تبريز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تبريز اظهار داشت: حفظ محيط زيست، مراقبت از طبيعت و اموال مردم و رعايت موازين شرعي و بهداشت عمومي در روز طبيعت نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. وي همچنين اظهار اميدواري كرد؛ با نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي و تلاش مسوولان نظام شاهد رشد و رونق اقتصادي در كشور باشيم. وي با اشاره 12 فروردين، روز جمهوري اسلامي، يادآور شد: مردم مسلمان ايران در اين روز به صورت كاملا آگاهانه به پاي صندوق هاي راي رفتند و جمهوري اسلامي را به عنوان حكومت الله براي اين سرزمين انتخاب كردند.

آيت الله آل هاشم اظهارداشت:ملت هاي منطقه امروز با الهام گرفتن از پيام امام خميني(ره) و ملت مجاهد ايران ضد حكام ظالم خود بپاخاسته اند.

وي تاكيد كرد: دشمنان اسلام سعي داشتند سوريه را كه در خط مقدم مبارزه با استكبار و صهيونيزم قرار دارد به ناامني بكشند كه با هوشياري ملت مسلمان اين كشور و حضور به موقع آنها در صحنه نقشه هاي شياطين بزرگ خنثي شد.

خطيب جمعه تبريز همچنين با اشاره به اهميت كتابخواني و ترويج آن به ويژه در ميان كودكان اظهار داشت: والدين بايد با توجه به اهميت كتابخواني در رشد فكري آينده سازان اين كشور كودكان خود را بيشتر با كتاب مانوس كنند.

امام جمعه موقت تبريز همچنين به اهميت حفظ بهداشت و سلامتي انسان در دين اسلام اشاره كرد و از مسوولان حوزه سلامت كشور خواست در جهت افزايش سطح سلامت مردم بيشتر تلاش كنند.

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

آیت الله آل هاشم:
دستیابی به دانش هسته ای افتخاری برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، اظهار داشت: ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و تلاش در جهت کسب علوم روز و اعتماد و باور ملی به دانشمندان جوان توانست به دنیا ثابت کند که ایرانی با وجود تحریم های علمی قادر به دستیابی علوم نوین است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی غرب در قبال برنامه های هسته ای ایران به واسطه خودکفایی و بومی بودن دانش هسته ای کشور است، خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی در موضع قدرت قرار گرفته تا جایی که دشمنان خواستار مذاکره با ایران در خصوص برنامه های هسته ای هستند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه سخن از تعلیق فعالیت های هسته ای در مجامع بین المللی امری مضحک و غیرقابل باور است، تصریح کرد: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: تلاش فرزندان جوان کشور در دستیابی به این دانش افتخاری برای جهان اسلام است، دستیابی به این دانش کمکی مضاعف به افزایش تولید ملی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مسؤولان برای دستیابی به هدف اصلی نظام در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید گزارش کار خود را به دور از غلوگویی بصورت مرتب در اختیار مردم قرار دهند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا در کشور، گفت: حیات واحدهای تولیدی وابسته به این امر است، افزون بر این که فرهنگ سازی برای خرید تولید ملی از سوی رسانه ملی، مطبوعات و دیگر رسانه های ارتباط جمعی اصلی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به 21 فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی که در سال 78 توسط مزدوران استکبار به شهادت رسید، اظهار داشت: این بزرگوار نقش بسیار برجسته ای در جبهه های جنگ داشت، یکی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود، چنانکه اعتقاد داشت که ارتشی و سپاهی یک لشکر تابع ولایت هستند.

آیت الله آل هاشم در پایان فرا رسیدن ایام فاطمیه را فرصتی برای ترویج فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اظهار داشت: سیره و منش زندگانی آ« بانوی مکرم اسلام الگویی برای بشریت است.

امام جمعه موقت تبریز خواستار توجه هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم باشکوه شهادت دخت نبی اکرم(ص) شد و گفت: بزرگداشت مقام منزلت ائمه اطهار تنها در سوگواری، سینه زنی و عزاداری خلاصه نمی شود، بایستی معرفت اهل بیت در مجالس مذهبی تبیین شود.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم.

1391/01/04 - 13:36

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نباید امسال همانند سال های گذشته این شعار فقط در تابلوها نوشته شود، باید همگی به این امر توجه و فرمایشات رهبری را با اعمال خود به جا بیاوریم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و دید و بازدیدهای این ایام افزود: رعایت احکام شرعی از جمله مساله محرم و نامحرم امری ضروری است.

وی به فرارسیدن سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت های فراوانی را از خود به نمایش گذاشتند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به روز جهانی آب اظهار کرد: آب از جمله نعمت های بزرگ الهی است که همه مردم در آن حق دارند و باید در مصرف آن دقت و صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: باید از هدر رفت آب جلوگیری شود تا همه از این نعمت الهی به میزان مساوی بهره مند شوند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: مردم تبریز همچون گذشته در مرحله دوم انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت.

 

 



صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد