تاريخ : 30 / 11 / 1399برچسب:, | 17:50 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

ویژه برنامه وحی خادم لری با موضوع آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم پخش شده در سی ام بهمن 1399 شبکه سهند

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مستند حضرت آیت الله العظمی شهیدی به روایت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز دامت برکاته پخش شده از شبکه سهند سیمای آذربایجانشرقی

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند که از همه عزیزان درخواست داریم در هر حال شأن شهراولین‌ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) در اعلام مناسبت‌های تقویمی کشور، به روز قلم اشاره و اظهار کرد: قلم سالم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره نون والقلم به آن اشاره کرده و قسم یاد کرده است. 

وی افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد که حرف درست و راستی زده شود و آن چیزی که برای دین و اسلام است، نوشته و منتشر شود. 

آل‌هاشم با تاکید به اینکه قلم، آینده و گذشتگان را به هم وصل می‌کند، افزود: با این این امر، آیندگان از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه موقت تبریز به قلم‌هایی به ارزش خون شهدا اشاره کرد و گفت: این قلم‌ها در رابطه با اسلام، دین، شهدا و انقلاب است که باید رعایت شود و مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه علما فقط افراد معمم نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، افزود: اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فرد دارای هنر باید وظیفه خود را شناخته و بداند صاحبان قلم شاید روزی از نباشند ولی اثرشان باقی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اذعان کرد: اکتشافات و اختراعات سالم ماندگار است و جزو اثرات صاحبان قلم و هنرمندان آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالگرد درگذشت عالم جلیل‌القدر حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند که  پناهگاه مومنان در مشهد مقدس بودند. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی اشاره کرد و گفت: این عالم مدت‌ها مورد توجه علما و شعیان بودند و در سال ۱۳۸۵ رحلت کرد. 

وی هفته عفاف و حجاب را در این هفته مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز یادآور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر است که بعد از انقلاب هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد و امیدواریم دختران و زنان ایران اسلامی عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کنند و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز ادامه داد:در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند کع درخواست داریم این عزیزان در هر حال شأن شهر اولین‌ها را رعایت کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: اهمیت پرداخت مالیات بسیار زیاد است و باید به صورت متعارف پرداخت شود. 

 آل‌هاشم با تاکید به اینکه مدافعان حرم و جبهه مقاومت همیشه در یاد مردم هستند، گفت: باید کمک به آنها در همه حال مدنظر باشد،امیدواریم هر کسی به اندازه توان خود به آنها کمک کند. 

وی در ادامه شهادت امام جعفرصادق(ع) را یادآور شد و گفت: ایشان 25 شوال رحلت کردند و لازم است مومنان به مواضع و جملات ایشان توجه کافی کنند. 

 آل‌هاشم با اشاره به جملاتی از امام جعفر صادق(ع) توصیح داد: ایشان فرموده‌اند که افراد بی‌ایمان حیا ندارند و واجبات خود را ترک می‌کنند،این امر زمینه گناه ایجاد می‌‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز افزود:البته داشتن حیا زن و مرد ندارد و همه باید مراعات کنند. 

وی در پایان اعلام کرد: امام جمعه تبریز برای تودیع و معرفی امام جمعه شهرستان آذرشهر،عازم این شهرستان شدند به همین دلیل امروز در نماز حضور ندارند.

 



تاريخ : 15 / 4 / 1397برچسب:, | 23:59 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

اقامه خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه 15 تیرماه1397 تبریز به امامت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

قیام 29 بهمن تبریز ، خط بطلان بر حیات رژیم طاغوت

امام جمعه موقت تبریز گفت : قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 روند پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و برحیات رژیم طاغوت خط بطلان کشید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت الله سید محمد تقی آل‌ هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به این که قیام مردمقیام 29 بهمن تبریز ، خط بطلان بر حیات رژیم طاغوت تبریز در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است ، افزود: این حرکت بزرگ مردم آذربایجان عامل اصلی به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد.
وی گفت : قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356با هدایت شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی روی داد و شهرهای دیگر نیز به تبع این قیام مشت محکمی بردهان رژیم شاهنشاهی زدند.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: مردم آذربایجان شرقی امسال هم همانند سال‌‌های قبل برای گرامی داشت روز 29 بهمن و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی می روند.
آیت الله محمد تقی آل‌ هاشم همچنین با قدردانی از حضور مردم ایران و آذربایجان‌ شرقی در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: مردم در این روز پیام رهبر معظم انقلاب را با جان و دل درک کردند و بار دیگر با حضور آگاهانه صحنه بی بدیل و تماشایی خلق کردند که پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های استکبار جهانی بود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه دوم تصریح کرد: مراسم عزاداری های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را باید در شأن این بانوی بزرگ برگزار کنیم.
آیت الله آل هاشم ادامه داد: ایشان در تمام ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادتمندی برای زنان و مردان هستند و بعد شخصیتی و کرداری این بانوی بزرگ باید مدنظر مسلمانان باشد که سعادت دنیا و آخرت در پیروی از منش و رفتار دختر رسول خداست.

اخبار مرتبط با موضوع :

خبرگزاری جمهوری اسلامی: قیام 29 بهمن تبریز پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد

خبرگزاری مهر: قیام تبریزی‌ها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود/ مردم حماسه آفریدند

خبرگزاری تسنیم : مردم آذربایجان ۲۹ بهمن با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند

خبرگزاری فارس : قیام ۲۹ بهمن تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا): قیام "29" بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب را بیمه کرد

 ائل پرس : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست

 



تاريخ : 27 / 11 / 1396برچسب:, | 23:29 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

اقامه نماز جمعه27 بهمن 1396 تبریز به امامت حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت : زلزله غرب کشور داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشت اما هم وطنان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود وحدت و همدلی خود را به جهان نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت‌ الله سید محمد تقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود : زلزله دلخراش استان امام جمعه موقت تبریز:کمک به زلزله زدگان ، نماد وحدت ملیکرمانشاه و سرپل ذهاب مصیبتی بود که دل همه را به درد آورد و امیدواریم مردم سراسر کشور لوازم و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان این خطه از کشورمان را فراهم کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها سالگرد ارتحال علامه جعفری را تسلیت گفت و افزود:علما و فقهایمان نعمت بزرگ و افتخار برای عالم اسلام و منطقه هستند و برای بزرگداشت این عالم بزرگوار اول آذر به همت دانشگاه هنر اسلامی کنگره ای در مصلای حضرت امام خمینی ره برگزار خواهد شد.
وی سالگرد آزادسازی سوسنگرد را نیز گرامی داشت و گفت: عامل پیروزی در این نبرد و آزاد سازی سوسنگرد وحدت نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج ،جهاد سازندگی و عشایر غیور بودند.
آیت الله آل هاشم همچنین هفته بسیج را فرصتی برای قدردانی از زحمات بسیجیان بیان کرد و ادامه داد : بسیج از آغاز انقلاب در حفظ ارزشها و پاسداشت دستاوردهای انقلاب میدان داری کرده است.
امام جمعه موقت تبریز به هفته  وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف سنتی پسندیده و حسنه جاریه است که مصارف مخصوصی دارد و آثار نیک آن واقفش را پس از مرگ نیز بهره مند می کند.
وی در ادامه خطبه ها با تاکید بر ضرورت استفاده از جوانان مومن و انقلابی در اداره کشور خاطرنشان کرد : باید مسئولان با اعتماد به جوانان که تضمین‌کننده انقلاب هستند ، امور کشور را به دست آنها بسپارند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه۲۶ آبان تبریز به امامت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز

 



تاريخ : 7 / 7 / 1396برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 
آیت الله آل هاشم:

عزاداری دهه محرم نمایش وحدت شیعیان است

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که شکوه عزاداری ملت ایران در ایام محرم و صفر پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان است، اظهار داشت: عزاداری‌های شیعه جواب اصلی به استکبار و علاقه‌مندان به غرب است.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌ اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: داد و بیداد ترامپ علیه ایران، نشان از استیصال ایالات متحده در مقابله با نفوذ افکار و اندیشه های انقلابی ملت ایران است، ترامپ هرکاری بکند نمی تواند مانع صدور آرمان های انقلابی ایران اسلامی شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند، افزود: دشمنان بدانند که ملت ایران مدافع صلح و مخالف جنگ‌افروزی در منطقه و جهان است، اما اگر احساس کند تهدیدی کشورشان را به مخاطره انداخته است، به مقابله با متجاور می پردازد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و برگزاری آئین‌های مختلف مذهبی در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: خوشا به سعادت افرادی که قدردان این روزها بوده و بهترین استفاده را خواهند برد، اگر عزاداری بر مصائب اهل بیت از روی اخلاص باشد، به یقین ثمرات معنوی بسیاری خواهد داشت.

وی خطاب به متولیان هیأت‌های حسینی آذربایجان گفت: سعی کنید در اجرای برنامه های مذهبی اصول‌ و سنت‌های اصیل را مورد توجه قرار دهید و اجازه ندهید عده‌ای با خرافه‌پراکنی و برخی بدعت‌های نابجا عامل ایجاد انحراف در مجالس مذهبی شوند.

امام جمعه موقت تبریز با تشریح فضائل بسیار گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا یادآور شد: امام حسین(ع)  تا آخرین لحظه حیات برای احیای دین جدش رسول الله جهاد کرد و برای برپایی فصائل فراموش شده اسلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر با یزیدیان مقابله کرد.

وی با تأکید بر این‌که عزاداری برای اهل بیت مستحب است، اما ادای نماز فریضه‌ای واجب و الهی می باشد، تصریح کرد: خوشا به حال افرادی که در وقت کاری و کسب روزی زمانی را برای اقامه نماز خود بگذارد و هدف اصلی سیدالشّهدا را مدنظر گیرند که برای چه موضوعی قیام عاشورا رُخ داد.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه ثمره عزاداری برای ائمه اطهار بایستی زندگی سعادتمند و موردپسند آن بزرگواران در دنیا باشد، گفت: اگر زندگی مؤمن در دنیا مورد رضایت الهی باشد، تمام حرف‌ها، گفته‌ها، کارها و رفتارهایش الهی می شود. در چنین صورتی سعادت دنیا و آخرت شامل حال فرد خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی از سوی هیأت دولت اظهار داشت: با انتصاب استاندار سابق به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و معرفی استاندار جدید نشان از ادامه موفقیت‌های فرزندان آذربایجان است که باعث افتخار و پیشرفت در استان شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز آتش نشان نیز گفت: نمونه جانفشانی آتش‌نشانان را می‌توان حادثه پلاسکو عنوان کرد که شهدای زیادی داده شد، این جهادگران تا مقام شهادت برای حفاظت از جان و مال مردم پیش می‌روند و لازم است دولت نسبت به تأمین مطالبات این قشر تلاشگر همت داشته باشد.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت : خون سرخ شهیدان کربلا عامل احیا و ماندگاری اسلام ناب محمدی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تشریح اهداف قیام اباعبد الله امام جمعه موقت تبریز : قیام عاشورا ، احیاگر دین اسلامالحسین (عله السلام ) افزود: نهضت عاشورا برای همیشه تاریخ ، اسلام را زنده و آن را ماندگار کرد و ما نیز باید با توان توان از اسلام حفاظت کنیم.
وی افزود: حضرت اباعبد الله الحسین (ع) برای احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظلم  ظالم قیام کرد و باید همه شیعیان و آزادگان جهان از این فرهنگ حفاظت و حراست کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز  با بیان اینکه خانواده‌های شهدا بهتر می‌دانند که امام حسین (ع) و یاران وانصاراش چه مصیبتی را در کربلا متحمل شده اند، گفت:  باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و پایداری اسلام ناب محمدی بهره بگیریم.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی از خدمات 4 ساله جبارزاده در مدیریت استان تقدیر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد : استاندار جدید آذربایجان شرقی با تلاش مضاعف ،منشا خیر و برکت و خدمات شایسته برای مردم آذربایجان باشد.
آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم  به آغاز هفته نیروی انتظامی در روز های آینده اشاره کرد و با گرامی داشت این هفته از زحمات نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی قدردانی کرد.
وی افزود:  همه مردم باید با نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری کنند تا امنیت و آرامش   بیش از گذشته در کشور حاکم شود.
امام جمعه موقت تبریز به روز جهانی سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: پدران و مادران به عنوان بزرگان جامعه باید مورد احترام بیش از پیش قرار گیرند چرا آنان نعمت خداوند برای ما هستند.
آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم  روز آتش‌نشانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد : آتش‌نشانان در حوادث مختلف حافظ جان و مال مردم هستند و در این راه با ایثار و از خود گذشتگی خدمت می کنند.

اخبار مرتبط :

خبرگزاری تسنیم : قیام عاشورا اسلام را برای همیشه در تاریخ احیا کرد

خبرگزاری دانشجویان ایران : عزاداری‌های محرم پاسخ محکمی به دشمنان اسلام است

خبرگزاری مهر : ضرورت همکاری مردم با نیروهای امنیتی و انتظامی در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری شبستان : سنت های اصیل عزاداری حفظ شوند

خبرگزاری جمهوری اسلامی : عزاداری های دهه محرم جوابی به توطئه دشمنان است

خبرگزاری فارس : مقابله با استکبار هدف اصلی قیام عاشوراست



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو و مسئول خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه قطعا آثار منفی به دنبال دارد و به همین جهت در دین اسلام به رعایت آن برای بانون تاکید بسیاری شده است و باید تمام افراد و بانوان نسبت به حجاب و عفاف مقید باشند.

وی ادامه داد: هم‌چنین برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود چرا که تاثیرات مخربی در جامعه برجای می‌گذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و اعلام داشت: تربیت کودکان مسئله بسیار مهمی است و به همین جهت باید معلمان و پدر و مادرها در تربیت فرزندانی صالح برای جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین در ادامه از درگذشت پدر مقام معظم رهبری در ۱۵تیرماه یاد کرده و افزود: بی‌شک ایشان یک عالم پرهیزکار بودند که فرزندی تربیت کردند که ولی فقیه مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید جایگاه علمای بزرگ و تاثیرگذار برای جوانان تبیین و معرفی شود.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز قلم اشاره کرد و تاکید کرد: اهمیت قلم بسیار زیاد است چراکه حتی در قرآن به آن قسم یاد شده است و خوش به حال کسانی که می‌توانند به وسیله قلم باقیاتی از خود در این دنیا برای دیگران برجای بگذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم اضافه کرد: همچنین برخی اصحاب قلم جوهر خود را به خون آغشته کرده‌اند که در نهایت توانسته‌اند یادگاری‌های ارزشمندی برای این جامعه اسلامی به جای بگذارند.

وی در پایان با اشاره به روز قوه قضائیه و اهمیت امر به معروف در جامعه اسلامی تشریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به اهمیت امر به معروف تاکید کرده‌اند و خواستار شده‌اند هر دستگاه و هر شخصی که در امکانش باشد باید به امر معروف در جامعه بپردازد.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: روز جهانی قدس، نماد استکبارستیزی، وحدت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین فارغ از نژاد، مذهب، ملیّت و گرایش های سیاسی است.
 

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ترتیب یافت، اظهار داشت: در طول بیش از شش دهه گذشته افراد بسیاری دم از آزادی قدس شریف زده‌اند، اما هیچ کس به اندازه امام راحل در این مسیر مقام و استوار نبوده است.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره مسیر امام خمینی در موضوع فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را تداوم بخشیده است، خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده، هر کسی که حتی اندکی میان عمل و گفتارش فاصله داشته باشد، میان مسلمانان جهان خود را سرخورده کرده است.
آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) نهضت اسلامی بزرگ و گسترده‌ای برای رهایی مردم فلسطین از یوغ مستکبران راه‌اندازی شده است و این مهم محقق نخواهد شد مگر به دست خود مسلمانان، هرگونه امیدواری به قدرت های بزرگ و وابسته راه به جایی نخواهد برد.
وی با تأکید بر این‌که قدس، قبله اول مسلمانان جهان و کانون اتحاد اهل توحید است، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نماد استکبارستیزی و مجمع عظیم برائت آزادگان جهان از زورگویی و کودک کشی دژخیمان صهیونیستی، فارغ از نژاد، مذهب، ملیّت و گرایش های سیاسی است.
آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که مردم در این همایش بزرگ بین المللی با مشت های گره خورده و صف های بهم فشرده، از توحش و نسل کشی رژیم صهونیستی و حامیان آن اعلام انزجار می کنند، افزود:  بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری؛ اشغال فلسطين از سوی رژيم غاصب صهيونيستي خسارت بزرگي را بر جهان اسلام تحميل كرده و زخم مهلكي را بر پيكر مسلمانان وارد آورده است.
وی با ابراز تأسف از سکوت ننگین مدعیان دروغین حقوق بشر در قبال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: داعیه داران صلح جهانی و دنیای عاری از خشونت، چشم های به ظاهر حقیقت بینشان را به نسل کشی ها، غارت ها، قتل و تجاوزها و اشغالگری های سفاکان صهیونیست بسته اند.
امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که قدس، به عنوان سمبل امت واحده، قلب مسلمین جهان را بهم گره زده است، تصریح کرد: شهرک سازی های نامشروع در اراضی فلسطینی و ادامه اشغالگری، نمی تواند رویای واهی و افسانه ای ارض موعود را برای صهیونیزم غاصب به ارمغان بیاورد./



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم تشریح کرد: آثار اجتماعی روزه داری/ رمضان ماه آشتی انسان با خداست

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز ماه مبارک رمضان را ماه آشتی انسان با خدا دانست و گفت: انسان در دنیای ماشینی و پر مشغله امروز فرصت صحبت كردن با خدا را كمتر پیدا می كند و ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت ارتباط بنده با خداست.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برای مسلمان روزه دار آثار و فواید آشكار و پنهان بسیاری دربردارد، آداب ماه مبارک رمضان در ابعاد عبادی به مناجات و راز و نیاز خلاصه نمی شود و دستگیری از نیازمندان و تجدید دیدار با خویشاوندان از جمله آداب این ماه مبارک است.

وی با اشاره به اینکه روزه علامت مسلمانی است، تصریح کرد: مردم در این ماه نسبت به هم مهربانتر هستند و حقوق همدیگر را بیشتر رعایت می كنند، انسان هر چقدر هم از نظر اعتقادی قوی باشد باز هم احتیاج به زمان یا مكانی دارد كه با همنوعان خود در تعامل آشكار اخلاقی و اعتقادی باشد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه میزان جرائم به میزان زیادی در ماه رمضان كاهش می یابد، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ارتباط مستقیم بین خود و خدای خود است، خودت قاضی و پلیس خویش هستی، بدون سیاست و دروغ، اگر خطا كنی یا احسان، درون خودت را نشان داده ای.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت رابطه بنده و خداست، گفت: روی آوردن بیشتر مردم به مساجد و رونق مجالس مذهبی از برکات ماه مبارک رمضان است. ماه رمضان ماه آشتی انسان با خداست، چرا که انسان در دنیای ماشینی و پر مشغله امروز فرصت صحبت كردن با خدا را كمتر پیدا می كند.

وی با اشاره به تاثیر روزه در درمان عادت هادی غلط شخصي و اجتماعي، تصریح کرد: روزه عامل بسيار موثري در ترك عادت‏ های غلط به شمار مي‏ رود. روزه زنجيرها را باز کرده و به آدمي گوشزد مي‏ كند كه عادت‏ هايش اموری اصيل و طبيعي نیستند، بلكه چيزهايي هستند كه نفس، بر انسان تحميل كرده و يا در شرايطي مجبور به آنها شده است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: وقتي اين حالت در انسان رشد پيدا كرد، به تدريج قدم را فراتر گذاشته و به درمان عادت های غلط اجتماعي مي‏ پردازد و این یکی از اثرات فردی و اجتماعی روزه داری است.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم: صندوق های رأی سنگرهای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی اند

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: اساس در انتخابات مشارکت، رقابت، سلامت، انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت است که اگر این ها محقق شد عزت و غرور ملی محقق می شود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با مهم برشمردن حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌ های رأی، افزایش قدرت نرم و اقتدار نظام اسلامی را در عرصه ‌های داخلی و بین ‌المللی به دنبال دارد.

وی با بیان این که مردم باید برای خلق یک حماسه دیگر آماده شوند و نقش سازنده و تأثیرگذار خود را در این دوره از انتخابات نیز به نمایش بگذارند، افزود: همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور نیز مؤثر خواهد بود.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: حضور میلیونی و مسئولانه و آگاهانه مردم در پای صندوق‌ های رای در چنین شرایطی که استکبار چشم طمع به انقلاب اسلامی و خاک کشور دارند، بزرگ ترین پاسخ دندان شکن به دشمنان است.

وی با اشاره به قدرت واقعی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران بارها و در طی این چهار دهه نشان داده اند که آن ها به خوبی می دانند در چه شرایط حساسی قرار داریم و در چنین موقعیت هایی، با حضور خود، قدرت واقعی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه شرکت در انتخابات موجب غرور ملی می شود، گفت: اساس در انتخابات مشارکت، رقابت، سلامت، انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت است که اگر این ها محقق شد عزت و غرور ملی محقق می شود.

امام جمعه موقت تبریز در پایان شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: صندوق های رأی سنگری برای حمایت از نظام و جامعه اسلامی و انقلاب است و سرنوشت کشور با انتخابات رقم خورده و شرکت در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در گفتگو با «حوزه»: اندیشه های شهید مطهری در حوزه های علمیه تبیین شود

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: شهید مطهری برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاطی و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و باید اندیشه های ایشان در جامعه به ویژه حوزه های علمیه تبیین شود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به جایگاه شهید مطهری، گفت: این عالم برجسته برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاط و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که شهید مطهری از اندیشمندان و فیلسوفان معاصری است که در تکوین تفکر نسل جدید انقلاب اسلامی نقش موثری داشت، ابراز داشت:  تفکر شهید مطهری، با گذشت چند سال از شهادت ایشان، هنوز هم نو و کاربردی است و برای نسل آینده نیز می تواند اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تبیین تفکر متفکرانی همچون شهید مطهری هستیم، خاطرنشان کرد: تفکر و شخصیت شهید مطهری باید در حوزه های علمیه تبیین شده و سپس با تربیت طلاب و مبلغان، در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان تبلیغ شود.

آیت الله آل هاشم عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار، از گسترش تفکر شهید مطهری در جامعه نگران بودند که دست به ترور ایشان زدند و امروز نیز دشمنان از تکرار چنین تفکراتی در انقلاب اسلامی ایران بیم دارند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در گفتگو با «حوزه» تشریح کرد: درس های مهم بعثت پیامبر اعظم(ص) برای جامعه امروز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز درس های مهم بعثت پیامبر اکرم(ص) را برای جامعه امروزتشریح کرد و گفت: در مدت رسالت پیامبر(ص)، هیچ گاه یاس و ناامیدی در چهره ایشان قابل مشاهده نبود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، عنوان کرد: یکی از درس‌ های مهم بعثت این است که نباید هیچ وقت مأیوس بود، پیامبر اسلام(ص) نیز تمام دشمنی‌ ها از خویشان و نزدیکان و غریبه‌ ها را تحمل کرد، اما طی ۲۳ سال توانستند عده بسیاری را جذب دین اسلام کنند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در ۴۰ سالگی مبعوث به نبوت شدند و تا ۲۳ سال بار سنگین نبوت را با تمام رنج‌ ها به دوش کشیدند، در این مدت در وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به هیچ عنوان یاس و ناامیدی قابل مشاهده نبود.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: استقامات در مقابل تهدید های توخالی و عدم اعتماد به دشمن از مصادیق درس هایی است که می توان از بعثت گرفت.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به فلسفه و اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: جهان عرب در آستانه بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در بحران قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعفا و محرومان، فساد و بی بند وباری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

وی با تشریح وضعیت جامعه پیش از بعثت پیامبر(ص)، افزود: پیش از بعثت، منطقه جزیره العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، بدترین وضع را تحمل می کرد. بت پرستی اعراب و وضعیت اسفبار دختران و زنان که از حقوق اساسی خود محروم بودند، وضعیت جامعه را به انحطاط کشانده بود.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه واقعه بعثت، جایگاه ویژه ای در فرهنگ مسلمانان دارد، عنوان کرد: بعثت نقطه آغازین دین اسلام است، دینی که در سال های نخست خود با اندک پیرو و در شرایط سختی آغاز شد، اما با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سراسر جهان انتشار یافت و این توسعه یافتگی تا به امروز نیز ادامه دارد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: حضرت محمد(ص) به فرمان خداوند متعال مامور شد تا مردم را به سوی پروردگار فرا بخواند و ایشان نیز این رسالت بزرگ را انجام دادند.

 

 

وی در ادامه به اهداف بعثت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است.

آیت الله آل هاشم افزود: از دیگر اهداف مبعث پیامبر اکرم(ص) که در قرآن کریم نیز اشاره شده، بحث اسوه و الگو بودن پیامبر(ص) برای تمام مردم است. در قرآن آمده که‌ ای بشریت، پیامبر برای شما بهترین اسوه و الگو در اخلاق و مسائل تربیتی است.

امام جمعه موقت تبریز همچنین عنوان کرد: مهم ترین کار پیامبران الهی، از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب و معیارهای نادرست و جایگزینی ارزش های الهی است؛ یکی دیگر از مهم ترین هدف های بعثت پیامبران، اقامه قسط و عدل در جامعه است، پیامبران مبعوث شدند تا با اجرای احکام الهی، زندگی بشری را رنگ الهی بزنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اولین مفسر قرآن کریم، خداوند است، ابراز داشت: پس از خداوند، این جایگاه در اختیار پیامبر اکرم(ص) است و یکی از مسئولیت‌ ها و ماموریت‌ ها که در حوزه نبوت قرار می ‌گیرد، بحث تفسیر و تشریح قرآن کریم و بیان مبهمات و محکمات و متشابهات و امثال آن‌ ها است.

آیت الله آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه خداوند با بعثت پیامبران، با انسان ها اتمام حجت کرده است تا عذر و بهانه ای برای آنان وجود نداشته باشد، عنوان کرد: عقل انسان، پیامبر درونی و یکی از دو حجت خداوند است، ولی فعالیت های عقلی، خالی از تردید و شک نیست، براین اساس است که قرآن فرموده است: ما هرگز قومی را مجازات نمی کنیم، مگر اینکه پیامبری مبعوث کرده باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند و برنامه کاملی برای انسان به ارمغان بیاورد.

 

 




 

دیدار نوروزی جمعی از مسئولان استان آذربایجانشرقی با نماینده ولی فقیه در استان

پیش از ظهر امروز (سه شنبه) جمعی از مسئولان کشوری، لشکری استان و اقشار مختلف مردم غیور تبریز به مناسبت آغاز سال جدید و میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام با نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله مجتهدشبستری، دیدار کردند.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی است ، گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه پایدار در کشور است.

اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز ؛آیت الله  آل هاشم در خطبه های نماز جمعه اولین جمعه سال 96 در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: این سال را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال جوانان نامگذاری کرده اند.
 
وی با بیان اینکه باید در قبال این شعار سال تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد، افزود: با تولید جنس مرغوب می توان به احقاق شعار سال تلاش کرد و دولت باید به حمایت از تولیدکنندگان توجه کنند.
 
امام جمعه موقت تبریز در صورتی که تولید رونق یابد بحث اشتغال جوانان خود به خود حل می شود، گفت: اگر تولید داخلی مرغوب باشد و افزایش یابد، بیکاری از بین رفته و استعدادها شکوفا می شود.
 
وی با اشاره به هوش بالای مردم کشور، افزود: کار تنها به کار اداری مرتبط نیست و نوآوری می تواند چرخه اقتصادی جامعه را گسترش دهد.
 
امام جمعه موقت تبریز به تاکید دوم رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز سال جدید اشاره کرد و افزود: رویدادهای انتخاباتی دوازدهمین دوره رئیس جمهوری نیز پر اهمیت بوده و فرصتی است تا با خلق حماسه ای حضور مردمی در این حماسه داشته باشیم و یقین بدانیم که روند و پیشرفت انقلاب و موضوعات داخلی کشور و مسائل خارجی کثرت شرکت کنندگان با این انتخابات بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: انتخابات مظهر حماسه سیاسی برای کشور است و مردم باید برای حضور همانند اوایل انقلاب صف بکشند.
 
آل هاشم با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات پاسخ کوبنده به دشمنان خواهند داد که ما پشت انقلاب خود ایستاده ایم و با رای خود توطئه های دشمن را خنثی خواهیم کرد، افزود: نباید حضور خود در انتخابات را بی ارزش بدانیم بلکه هر رای پاسخ کوبنده به دشمنان در کمین نشسته خواهد بود.
وی در تشریح مناسبت های روز تصریح کرد: دوم فروردین سالروز عملیات فتح المبین است و در این روز رزمندگان بزرگی شرکت کردند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردیم.
امام جمعه موقت تبریز افزود: همچنین این روز را روز جهانی آب نیز نامگذاری کرده اند که آب بزرگ ترین نعمت برای انسان ها است و باید در صرفه جویی آن دقت کنیم و نگوییم کنتور آب کار می کند و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد بلکه خداوند نیز در قرآن بر حیاتی بودن این نعمت تاکید فراوان داشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: در استانه ماه مبارک رجب قرار گرفته ایم و این ماه جزو ماه های استغفار است و هر کسی در اعتکاف این ماه شرکت کند و روزه بگیرد گویی چندین بار به حضور پیغمبر رفته و گناهانش در پیشگاه خداوند بخشیده می شود.
 
آل هاشم با اشاره به اولین شب جمعه ماه رجب، تصریح کرد: این شبی که نباید مردگان خود را فراموش کنیم و باید یادی از آنها بکنیم.
 
وی ادامه داد: روز جمعه اول ماه رجب ولادت امام محمد باقر(ع) است که نقش بسیار زیادی در تشییع و پایبندی اسلام ناب محمدی داشته اند و همچنین ولادت امام جواد الائمه، ولادت امیرالمومنین را در چند روز آینده خواهیم داشت و البته شهادت حضرت زینب به روایتی نیز خواهیم داشت.
امام جمعه موقت تبریز در پایان از زحمات کادر درمانی و فوریت های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها برای سفرهای نوروزی گفت: این روزها آنها برای امنیت بی نظیر کشور ما تلاش می کنند و از خانواده خود دور هستند.
 
وی در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به خدا به داد افرادی برسد که در این دنیا سرشان را گرم معصیت کرده و به حرام مشغول هستند، گفت: روزی این دنیا برای همه افراد به پایان می رسد و پدرها و مادرها، همسران و فرزندان از ما جدا خواهند شد ولی خدا هیچ گاه جدا شدنی نیست.
امام جمعه موقت تبریز افزود: تربیت فرزندان صالح زینت برای خدا هستند و تربیت فرزندان صالح نوعی یاد خداوند است.
 
وی با بیان اینکه مال حلال جمع کنید و در اختیار فرزندان خود قرار دهید، گفت: باید به مال و فرزندان حلال و صالح خود افتخار کنید و این دو موضوع عزت برای افراد است.
 
آل هاشم با یادآوری اینکه ثروت از حرام مغفول است و عقاب و عذاب در پی خواهد داشت، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را بدون خطاب و واسطه موعظه کرده اند و آنها را مستقیم مورد خطاب قرار داده تا آگاه شوند.
 
وی تاکید کرد: اثر انگشت همه با یکدیگر فرق دارد و با این دست ها شهادت خواهند داد پس باید دقت لازم را انجام دهیم.
 
باید در قبال پایمال کردن حقوق افراد توسط فرزندانمان طرفداری نکنیم و این تضییع حقوق توسط فرزندمان را قبول کنیم.
 
امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: نباید به هر چیزی که آگاهی نداریم شهادت دهیم و تهمت به کسی بزنیم و خوشا به سعادت افرادی که عدالت را ار قبال فرزندان و اقوام خود نیز رعایت میکنند و اگر حقی را ناحق کرده اند طرفداری از آنها نکنند.
 
اخبار مرتبط:
 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز:
حل مشکلات مردم جنوب کشور در اولویت کاری مسؤولان باشد
آیت الله آل هاشم گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و پرهیز از اشتغال به مسائل غیرضروری وظیفه مسؤولان است که باید جدی گرفته شود.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حوادث دلخراش مناطق جنوب کشور، اظهار داشت: مردم در پی حوادث طبیعی سیل و برخی حوادث حاصل از گرد و غبار در جنوب کشور دچار مشکلات بسیاری شده اند.

وی با بیان اینکه این حوادث موجب سختی و مشکلات فراوانی برای مردم جنوب کشور شده است و باید مسؤولان رسیدگی لازم را انجام دهند، تصریح کد: این گونه حوادث دلخراش انسان را دچار ناراحتی و سختی می کند که باید مورد توجه جدی برای حل مشکلات قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر رفع مسأله ریزگردها در خوزستان، ابراز داشت: این مسأله نه تنها مشکلات بسیاری را برای مردم این استان به وجود آورده است و سبب قطعی برق شده است سلامتی مردم را که مهم ترین نعمت الهی است را مورد خطر قرار داده است و اقتصاد این استان را با مشکلات بسیاری روبه رور کرده است.

وی از جمله وظایف حکومت ها را رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آنها دانست و ابراز داشت: مردم خوزستان در این هوای سرد با مشکلاتی چون قطعی برق مواجه شده اند، بنابراین این مشکلات باید خواب از سر مسؤولان بپراند و تا حل این معضل بزرگ در خوزستان تلاش خود را مضاعف کنند.

آیت الله محمد تقی آل هاشم با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده جنوب کشور ضمن هم دردی با مردم این مناطق، ادامه داد: کمک به مردم به ویژه مردمی که در مشکلات قرار دارند یک وظیفه و مسؤولیت بزرگ است، سیل یک بلای طبیعی است که گریبان مردم جنوب را گرفته است و تا حد توان باید یاری به آنها از سوی مردم صورت گیرد.

وی با تأکید بر کمک رسانی و حل مشکلات این مردم توسط نهادهای مربوط، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسؤولان یک ضرورت و مسؤولیت خطیر است و باید مورد توجه قرار گیرد، نباید مسائل حساس کشور متوجه برخی موضوعات کم اهمیت شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه انتخابات و مسائل مربوط به آن باید موکول به زمان خود شود و نباید پیش از موعد مقرر آن به فکر این امر افتاد و از مشکلات اساسی مردم غفلت کرد، تصریح کرد: مشکلات مردم اگر امروز حل نشود به طور قطع در آینده مورد بازخواست خواهیم بود.

وی الصاق مشکلات به گذشته از مصائب مردم نخواهد کاست، ابراز داشت: باید با درک مشکلات مردم آنها را رفع کرد، به جای آن که مسأله ریزگردها به گذشته ارتباط داده شود امروز این مشکلات رفع و موانع حل گردد تا دیگران نیز ما را مقصر ندانند، باید با همدلی این مشکلات حل شود.

 



تاريخ : 29 / 11 / 1395برچسب:, | 16:58 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریزازمسئولان کشور خواست با خدمت به مردم به وظیفه خود درقبال حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب اسلامی عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز : مسئولان دین خود را به مردم ادا کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محمد تقی  آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت : مردم در چهاردهه گذشته دین خود را در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ادا کرده اند و  وظیفه دولت‌مردان است که با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است و  دولتمردان باید مشکلات معیشتی مردم  را حل و بیکاری را مهار کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به راهپیمایی گسترده و شکوهمند مردم در 22 بهمن، امسال تاکید کرد: ملت با حضور میلیونی‌  خود آبروی نظام را حفظ کرد و پاسخ تهدیدات دشمنان را به نحو احسن داد.
آیت اله آل‌هاشم گفت:تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هرچقدر تهدیدات دشمنان بیشتر می شود، مردم نیز  در صحنه‌ها بیشتر حضور می یابند و پاسخ یاوه گویی دشمنان را می دهند و نمونه بارز آن جواب دندان شکن مردم به رئیس جمهور جدید امریکا در 22 بهمن امسال بود.
وی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که مایه آبروی انقلاب و ایران اسلامی شد قدر دانی و خاطرنشان کرد :  این عظمت و شکوه در راهپیمایی امسال کمر دشمن را شکست و غیرت و بصیرت مردم آذربایجان را در تبعیت از ولایت فقیه  به نمایش گذاشت.
امام جمعه موقت تبریز به دیدار اخیر مردم آذربایجان با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بیانات گوهر باری داشتند که بیان این مطالب در جمع مردم آذربایجان نشانگر لطف و عنایت معظم له به مردم همیشه در صحنه و با بصیرت آذربایجان شرقی است.
آیت الله آل‌هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب حماسه ۲۹ بهمن سال 1356را به عنوان درس بزرگ برای همه آحاد جامعه دانستند و نقش این رویداد تاثیر گذار و مهم را در پیروزی انقلاب اسلامی متذکر شدند.
خطیب موقت جمعه تبریزبه نقش روحانیت و مردم تبریز در این حماسه ماندگار اشاره کرد و افزود : نباید یادِ آیت‌الله قاضی طباطبایی را فراموش کنیم چرا که مردم تبریز در گرامیداشت چهلم مردم قم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند و این مردم با هدایت آیت الله قاضی طباطبایی یا همان خمینی آذربایجان در صحنه حضور یافته و به ندای امام روح الله لبیک گفتند.
وی به  ایام فاطمیه هم اشاره کرد و گفت: روزهای عزاداری حضرت فاطمه‌ زهر ا(س) روزهای دفاع از مظلومیت فرزند پیامبر اکرم (ص) و همسر امام اول شیعیان(ع) است که باید با برپایی آیین های مختلف یاد آن مظلومه شهیده گرامی داشته شده و نقش ایشان در دفاع از حریم ولایت تبیین شود.
آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، پنجم اسفند ماه را به تمام مهندسان تبریک گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

 اخبار مرتبط با موضوع:

پایگاه اطلاع رسانی آناج : دولت‌مردان با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند/ قیام 29 بهمن تبریز و یادِ آیت‌الله قاضی نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا : آشتی ملی با وجود اقتدار ایران اسلامی بی معنا است



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

شکست ستون فقرات رژیم پهلوی

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نقش روحانیت در حرکت مردمی تبریز در ۲۹ بهمن ابراز داشت: قيام گسترده مردم تبریز در ۲۹بهمن، نشان داد که روحانيت قدرت عظيمی است که می تواند به خاطر خداوند، مردم را برای انجام تکليف الهی به خيابان ها بکشاند.

وی افزود: اين قيام که امام خمينی(ره) آن را قيام همگانی مردانه در مقابل ظلم و بيداد خواند نشان داد که اين فقط حضور انبوه آحاد مردم است که می تواند عظيم ترين هيجانات و حماسه ها و نهضت ها را در خفقان آميزترين شرايط خلق کند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه قیام مشروطیت و نهضت تنباکو با رهبری و هدایت علمای این سرزمین، باعث حضور مردم آذربایجان برای دفاع از کیان و خاک ایران شد، تصریح کرد: مبارزات مردم آذربایجان علیه بیگانگان در طول تاریخ نشان دهنده غیرت دینی بوده و شجاعت آنهاست که همیشه پشتیبان و حامی ولایت فقیه و روحانیت بودند.

امام جمعه موقت تبریز، قیام ۲۹بهمن تبریز را از دیگر ثمرات مبارزات ملت آذربایجان برشمرد و عنوان کرد: قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند تا اینکه ستون فقرات رژیم پهلوی با این قیام شکسته شد.

وی تاکید کرد: مردم قهرمان تبریز و آذربایجان، از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی خود را جهت پای بندی به آرمان های انقلاب اسلامی با خون خود اعلام کرده اند، این مردم در عصر حاضر نیز باید با تبعیت از ولی فقیه، گوش به فرمان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند.

 

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مردم دلاور آذربایجان، باید با حفظ و استمرار بصیرت سیاسی و آگاهی مذهبی و روشن بینی تاریخی خود، همواره نسبت به توطئه دشمنان آگاه باشند و مثل همیشه نقش تاثیرگذار خود را در انقلاب اسلامی ایفا کنند.



دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی بارهبرمعظم انقلاب اسلامی درآستانه سالروزقیام تاریخی مردم تبریزدربهمن56



تاريخ : 22 / 11 / 1395برچسب:, | 14:27 | نویسنده : میثم

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم گفت: مسؤولیت مسؤولان خدمتگزاری بی‌منت و صادقانه به مردم و صاحبان اصلی این انقلاب است.

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این جشن ملی، اظهار داشت: امروز نیز هر ایرانی بر اساس وظیفه شرعی و با دلیلی محکم و ایمانی خلل ناپذیر در این راهپیمایی شرکت کرده است.

وی با بیان این‌که شرکت در راهپیمایی 22 بهمن تجدید عهد با آرمان های اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: حضور در این راهپیمایی تداعی کننده روزهای خوش پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 و تجدید میثاق با آرمان های شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامی است؛ پیام امروز ملت ایران، اتحاد و ایستادگی تا آخرین لحظه بر عهد و پیمان با نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که ملت در این راهپیمایی نشان دادند که در پاسداری از ارزش های ناب اسلامی و انقلابی را همواره در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: اتحاد بین آحاد مردم برای دفاع از ارزش های و‌ آرمان های انقلاب در این حضور به وضوح به نمایش درآمده و این از پیام های بزرگ انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، فارغ از همه مشکلات و موانع نشان از دلبستگی و ایمان قلبی ملت بزرگ به انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: رسالت ملت ایران ادامه راه امام و شهداست و مسؤولیت مسؤولان خدمتگزاری بی‌منت به صاحبان اصلی این انقلاب است، قدرشناسی از مردم همیشه در صحنه تنها با خدمتگزاری صادقانه محقق می شود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای اخیر رییس جمهور جدید آمریکا، افزود: تهدیدها و تحریم های غرب و نظام سلطه تاکنون نتوانسته است خللی در ایمان ملت و حضور آن در صحنه های خطیر و حساسی چون راهپیمایی 22 بهمن به عنوان روز حماسه عظیم ملی، وارد کند.

وی پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را رسالتی خطیر بر عهده همگان دانست و گفت: غربی‌ها بدانند که اعمال تحریم های غیر انسانی هیچ تاثیری بر نگرش و ایمان مردم ایران نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی نداشته و ملت تا پای جانشان پای نظام و خون شهدا ایستاده اند.

 



تاريخ : 20 / 11 / 1395برچسب:, | 17:8 | نویسنده : میثم

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم باحضوردربیمارستان شهیدمدنی تبریز از آیت الله حاج شیخ مجید بنابی عیادت وآرزوی صحت کامل ایشان را ازخداوندمتعال خواستارشدند



تاريخ : 28 / 10 / 1395برچسب:, | 18:26 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 
امام جمعه موقت تبریز:

مسؤولان از حق مردم در برجام صیانت کنند

آیت الله آل هاشم گفت: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه تاریخ شاهد آن است که کشور بارها از اعتماد به دشمن متضرر شده است، اظهار داشت: برجام نتیجه کار عجولانه و اعتماد به طرفهای مذاکره بود.

وی با اشاره به تاریخ سیاه بدعهدی ها و خیانت های آمریکا نسبت به ملت ایران، تصریح کرد: آمریکا بارها نشان داد که گفته های رهبر انقلاب در بی اعتمادی و بدعهدی آمریکا مطابق با واقع است و نباید رفع مشکلات کشور را به کسانی که قابل اعتماد نیستند گره بزنیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت است که کشور را از این شرایط خارج خواهد کرد، افزود: برجام بعد از گذشت یک سال از اجرایی شدن، نتیجه ملموسی برای کشور نداشت، بلکه شاهد بدعهدی های مکرر آمریکا و دور زدن برجام و تعهدات از سوی آنها بودیم.

وی با بیان اینکه لازم است مسؤولان و دولتمردان متوجه اقتصاد مقاومتی باشند و اقتصاد کشور را در توجه به داخل کشور شکوفا کنند، گفت: امروز بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را رنج می دهد و از طرفی پدیده حقوقهای نجومی پا به عرصه می گذارد، نباید شاهد چنین موضوعاتی در یک کشور اسلامی باشیم.

آیت الله آل هاشم مبارزه با کالای قاچاق، خروج از اقتصاد تک محصولی، افزایش تولید، خرید محصولات داخلی و استفاده از ایده های جوانان متخصص در کشور را از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: باید متوجه باشیم تا زمانی که خود به فکر نباشیم دیگران نیز به فکر ما نخواهند بود.

وی افزود: زمانی که رهبر انقلاب فرمودند که به این مذاکرات خوش بین نیستم نباید تمام انرژی کشور صرف مذاکره به امید رسیدن به اقتصاد مترقی می شد، بلکه باید کشور و توان جوانان آن در مسیر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد قرار می گرفت تا امروز شاهد مشکلات اقتصادی بیشتری نبودیم.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل‌هاشم:

حامیان داعش در آتش خودساخته گرفتار هستند
 
امام جمعه موقت تبریز گفت: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده اند و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وقوع انفجارهای متعدد در کشور ترکیه همزمان با آغاز سال جدید میلادی اظهار داشت: مردم مسلمان ترکیه نباید تاوان سیاست‌های غلط دولتمردان خود را بپردازند.

وی با بیان این‌که سیاستمداران ترکیه به دلیل حمایت چند ساله از افراطی‌گری در منطقه اکنون خود گرفتار تحرکات تروریستی داعش شده‌اند، خاطرنشان کرد: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده است و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که دیر یا زود آتش فتنه داعش دامن تمام حامیان غربی و عربی‌اش را خواهد گرفت، تصریح کرد: زمان آن رسیده که دولتمردان غرب‌زده و شیوخ مرتجع عربی منطقه دست از حمایت‌های جاهلانه از تروریست‌های تکفیری بردارند و به فکر وحدت امت اسلامی باشند.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: اگر امروز شاهد انفجارهای متعدد و مرگبار در ترکیه هستیم، شکی نیست که طی روزهای آینده مشابه چنین حملات تروریستی را در دیگر کشورهای غربی حامی داعش شاهد خواهیم بود، طبیعی است که دود این آتش خودساخته غرب در منطقه به چشم همه مردم جهان خواهد رفت.

وی با بیان این‌که پدیده تروریسم ‌دولتی در غرب پرورش یافته و در برخی کشورهای منطقه‌ای رخنه کرده است، گفت: به یقین پاک کردن لکه چرکین با دستمال کثیف نه تنها منجر به بهبود وضعیت نخواهد شد، بلکه بر تشدید اوضاع کمک خواهد کرد، بنابراین بایستی دولت‌هادر مبارزه با تروریسم صادق باشند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان با اشاره به این‌که نابودی کامل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در جهان نیازمند عزم و اراده بین‌المللی است، افزود: مبارزه با داعش باید نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز نمود عینی داشته باشد، اگر غرب اراده‌ای برای مبارزه با داعش دارد، بایستی از جبهه مقاومت اسلامی حمایت کند.

 



تاريخ : 18 / 10 / 1395برچسب:, | 8:51 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تبریز شرایط دشوار تبلیغ در زمان امامت امام حسن عسکری(علیه السلام)، بازداشت خانگی و زمینه سازی ایشان برای غیبت را تشریح کرد.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) خاطرنشان کرد: دوران عمر ۲۹ ساله امام حسن عسکری(علیه السلام) را می توان به سه دوره مهم تقسیم کرد، ۱۳سال اول زندگی آن حضرت در مدینه گذشت، ۱۰سال در سامرا قبل از امامت بود و دوره سوم نزدیک ۶ سال امامت آن حضرت است که سه سال از دوران امامت خود را نیز در زندان سپری کردند.

وی تاکید کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) در عمر کوتاه خود و در مدت ۶ سال امامت، آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی بر جای گذاشتند.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: زمان امام حسن عسکری(علیه السلام) شرایط بسیار سختی بود، تقریبا همان شرایط پدرشان امام هادی(علیه السلام) را داشتند‌،‌ البته مشکلات و موانع دیگری نیز بر سر راه ایشان وجود داشت.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به محدودیت های امام حسن عسکری(علیه السلام) در دوران امامت اظهار داشت: اعمالی از سوی حاکمان غاصب عباسی شرایطی را برای امام حسن عسکری(علیه السلام) رقم زد تا به ظاهر نتواند مسئولیت علمی و اجتماعی امامت را به انجام برساند، بازداشت خانگی آن حضرت با هدف حذف هرگونه ارتباط با علویان بود اما بخشی از آن محدودیت سازی ها هم برای تولد حضرت مهدی(علیه السلام) صورت گرفت تا در صورت تولد، ایشان را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به اینکه شناخت شرایط سخت زندگی امام حسن عسکری(علیه السلام) می تواند ما را برای بهره گیری از سبک زندگی در شرایط سخت آموزش دهد، عنوان کرد: با آنکه محدودیت هایی از سوی خلفای عباسی در حق ایشان اعمال شد و در بازداشت و حبس خانگی در پادگان نظامی بودند، اما آن حضرت همانند امام هادی(علیه السلام) از راه های گوناگون تلاش می کردند تا خط امامت را حفظ کرده و شیعیان را در آن راه مستقیم الهی حفظ کند.

آیت الله آل هاشم در ادامه در پاسخ به این پرسش که امام حسن عسکری(علیه السلام) چگونه مردم را با دوران غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کردند، گفت: یکی از کارهای امام حسن عسکری(علیه السلام) این بود که مردم را برای پذیرفتن امام غایب آماده می کردند، زیرا قبل از این، همه امام را می دیدند و با امام صحبت می کردند و از این جهت مشکلی نداشتند اما بعد از سال ۲۶۰ هجری قمری مردم با نبود امام کم کم آشنا شدند و این آشنایی نیازمند زمینه سازی بود که حضرت این کار را انجام  دادند.

وی ادامه داد: یکی از آن زمینه سازی ها این بود که حضور امام حسن عسکری(علیه السلام) در میان مردم کمتر شد، مسئله عمدی هم بود که در نبود امام نیز می توان با امام ارتباط برقرار کرد، لذا بسیاری از افرادی که می خواستند خدمت امام عسکری(علیه السلام) برسند امام آنها را نهی می کرد و می فرمود شرایط فعلا مناسب نیست و اینگونه آن ها را برای دوران غیبت مهیا می کردند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی بین مسئولان نظام، گفت: مسئولان در هر رده ای از رسانه ای کردن اختلافات جزئی و داخلی پرهیز کنند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید با آرامش و همدلی به پیشواز آن برویم، خاطر نشان کرد: مسئولان اختلافات شخصی را بین خودشان حل کنند و با همدلی ضمن خدمت به مردم، در اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب بکوشند.
آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری مراسم چهلم جانباختگان حادثه قطار تبریز - مشهد، گفت: از مسئولان انتظار هست تا پایان کار ابعاد مساله را بررسی و با جدیت نتایج حاصله را به اطلاع عموم مردم و خانواده های داغدار برسانند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته از جمله 17 دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار کرد: رضاخان با برداشتن حجاب از سر زنان مسلمان به عفت زنان مومن لطمه وارد کرد اما در نهایت خودش و خاندانش سرنگون شد و قیام مردمی ملت ایران دودمان آناه را برچیده و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به 19 دی سالگرد قیام مردم قم بر علیه رژیم پهلوی در سال 1356 گفت: رژیم شاه قیام مردمی را به خاک و خون کشید اما دامنه اعتراضات شدت یافته و به سراسر کشور انتقال دادند که سبب سرنگونی رژیم پهلوی شد.
آیت اله آل هاشم ادامه داد: اولین شهری که برای شهدای قم مراسم چهلم برگزار کرد شهر تبریز بود که این اقدام شجاعانه مردم آذربایجان سرمشقی برای تمام شهرهای کشور شد تا بر علیه ظلم و جور به پا خیزند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشاردهنده:محمد رستگار

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس :

تسریع در تعیین تکلیف مقصران حادثه ریلی تبریز- مشهد/ پرهیز از رسانه‌ای کردن اختلافات مسؤولان

خبرگزاری مهر : مسئولان اختلافات را رسانه ای نکنند

خبرگزاری صدا و سیما : مسئولان کشور از اختلاف بپرهیزند

 خبرگزاری ایسنا : عفت و تقوای زنان، رضا شاه و پسرش را از میان برداشت

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورآیت الله آل هاشم درمراسم چهلم زائران جانباخته قطارتبریز-مشهد

 



تاريخ : 17 / 10 / 1395برچسب:, | 21:19 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورحضرت آیت الله آل هاشم درمراسم یوم الله 9دی95تبریز-سالن اجتماعات مصلی تبریز



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم تبریز با برپایی تظاهراتی خواستار شدند

مقام‌های جمهوری آذربایجان سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را لغو کنند.

حضور آیت الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز در راهپیمایی محکومیت سفر ناتنیاهو به جمهوری آذربایجان



تاريخ : 23 / 7 / 1395برچسب:, | 14:36 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم مراقب افکار و سنت های غلطی که دشمن دارد در عزاداری ها کرده است، باشند، چرا که دشمن به دنبال تحریف عزاداری هاست و به خاطر آن تشیع لندنی را ایجاد کرده تا به خیال خود ریشه اسلام و انقلاب را بزنند.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: این واجب فراموش شده در شخصیت حضرت سیدالشهداء(ع) به طور ویژه متجلی شد.

وی، افزود: باید عوامل تقویت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه شناسایی کرده و با رفع آنها، در صدد تقویت این مهم باشیم و بدانیم که احیای این مهم در حقیقت تبعیت عملی از حضرت امام حسین(ع) است.

امام جمعه موقت تبریز، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) در حقیقت تعظیم شعائر الهی، زنده نگه داشتن امامت و ولایت و احیای ارزش های دینی استف اما باید توجه داشت که تمام عزاداری های ما باید در شان حضرت سیدالشهداء(ع) و به دور از خرافات باشد.

وی، افزود: حضرت امام حسین(ع) در حادثه عاشورا، بر همه مسلمانان جهان نشان دادند که اهمیت اسلام و احیای شعائر دینی از جان، مال و خانواده ارزشمند تر است و این مساله برای همه ما یک درس بزرگ است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه امام حسین(ع) در حادثه عاشورا همه را به اسلام و حفظ ارزش های دینی دعوت کردند و در این راه هم به شهادت رسیدند، گفت: ما نیز باید به تبعیت از ایشان، خود، خویشان و جامعه را به حفظ ارزش های اسلامی دعوت کنیم.

وی در خاتمه، افزود: مردم مراقب افکار و سنت های غلطی که دشمن وارد در عزاداری ها کرده است، باشند، چرا که دشمن به دنبال تحریف عزاداری ها هستند و به خاطر آن تشیع لندنی را ایجاد کرده اند تا به خیال خود ریشه اسلام و انقلاب را بزنند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین و در جامعه تبیین کنند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت سیدالشهداء (ع) است.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدای اسلام و ارزش های دینی کرد، ابراز داشت: حادثه عاشورا همانند یک دانشگاه بزرگ معرفتی بوده و آثار عشق و بندگی در آن متجلی شده است.

امام جمعه موقت تبریز افزود: حرکت امام حسین(ع)، حرکتی بود که موجب احیاء اسلام ناب شد و اسلام های من درآوردی و تقلبی را کنار زده و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف، نماز و ارزش های دینی است و کسی که ادعای حسینی بودن دارد باید این مسائل در الویت های اصلی زندگی او قرار گیرد و به این دسته از امور توجه داشته باشد.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) در آن گرما و سختی جنگ، با اقامه نماز جماعت ظهر، مهم ترین پیام خود را که عبارت بود از احیای ارزش های دینی خصوصا نماز را به زیبایی به تصویر کشیدند.

استاد حوزه تبریز اضافه کرد: فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظامی که نشات گرفته از حادثه کربلا است باید به صورت ویژه مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.

وی، یادآور شد: امام حسین(ع) به منزله چراغ فروزان هدایت بوده که هرکسی خودش را با ایشان پیوند دهد و سوار کشتی نجات ایشان شود، خیر دنیا و آخرت نصیبش شده و عاقبت به خیر خواهد شد.

آیت الله آل هاشم در خاتمه گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین کرده و آن را در جامعه تبیین کند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت حضرت سیدالشهداء (ع) است.



تاريخ : 27 / 8 / 1395برچسب:, | 21:0 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه اربعین حسنی در حقیقت تداوم مکتب عاشورا و پیام رسان ارزشهای عاشورایی است، گفت: اربعین حسینی با این قدرت و ظرفیت می تواند پیام دشمن شکن، ظلم ستیز و عزت آفرین عاشورا را به جهان مخابره کند.
 

آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه اربعین حسینی نماد قدرت و اقتدار شیعه در جهان است، اظهار داشت: استقبال ملت مسلمان ایران و جهان از این همایش بزرگ نشان از عمق نفوذ مکتب حسینی در جهان دارد.

وی راهپیمایی اربعین را نشان ارادت و دلدادگی ملت ایران و مسلمانان جهان به آستان اهل بیت(ع) دانست و گفت: دشمن از این سیل عظیم علافه مندان کربلای معلی و اربعین حسینی هراسان است و تمام تلاش خود را کرد تا این شور حسینی با این اجتماع عظیم در روز اربعین شکل نگیرد.

امام جمعه موقت تبریز اربعین حسینی را یک تجمع عظیم و دشمن شکن دانست که تداوم آن به فضل الهی عامل نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهد شد و ابراز داشت: این حرکت عظیم در جهان نظیر نداشته و ندارد، این اجتماع عظیم حسینی سبب خواهد شد تا گروه های تکفیری و رژیم کودک کش صهیونیستی به قعر چاه نابودی و هلاکت سقوط کنند.

وی با بیان اینکه اربعین حسنی در حقیقت تداوم مکتب عاشورا و پیام رسان ارزشهای عاشورایی است، ‌تصریح کرد: اربعین حسینی با این قدرت و ظرفیت می تواند پیام دشمن شکن، ظلم ستیز و عزت آفرین عاشورا را به جهان مخابره کند و در شناساندن عمق حرکت حسینی به مردم جهان بسیار مؤثر باشد.

آیت الله آل هاشم اربعین حسینی را نماد عزت، اقتدار و یک حرکت وحدت آفرین در جامعه اسلامی عنوان و تأکید کرد: این حرکت عظیم باید نشان دهد که اسلام و مسلمانان در اتحاد، اتفاق و نهایت قدرت قرار دارند، هدف اساسی دشمن همین افتراق و دشمنی در میان جامعه اسلامی برای تضعیف امت اسلام است.

وی با بیان اینکه پيام اربعين، يعني پيام صبر و مقاومت، پيامي كه اصلي ترين اثرش تجديد عهد با آرمان‌هاي بزرگ امام حسين(ع) است، بیان داشت: اربعین در حقیقت پیام آور و پیام رسان مکتب حسینی است، اربعین درس دلدادگی، حفظ آرمانها و مبارزه برای تداوم ارزشهای دینی و الهی  است.

امام جمعه موقت تبریز ترویج و تحکیم آرمانهای انقلاب اسلامی و عاشورای حسینی را یک وظیفه همگانی برای امت اسلام و جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه برای ترویج پیام ظلم ستیزی و دین مداری برگرفته از همین عاشورا و حرکتهای زینب کبری(س) است که به برکت وجود ایشان این مکتب زنده ماند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: شخصیت فقهی علامه جعفری تحت الشعاع شخصیت فلسفی و تسلط استاد بر مباحث عقلی قرار گرفته است.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت 25 آبان سالروز ارتحال علامه جعفری ترتیب یافت، اظهار داشت: تمامی آثار آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین، نشان از عمق نگرش ایشان نسبت به مسائل علمی، تفسیری، ادبی و فقهی داشته است.

وی با بیان این‌که آثار علامه نیاز امروز جامعه به ویژه حوزویان است، خاطرنشان کرد: علامه محمدتقی جعفری در طول سال‌های زندگی خود آثار متنوعی را تالیف کرد که از آن میان می‌توان مجموعه 27 جلدی «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» و مجموعه 15 جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی» اشاره کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که علامه کتابی با عنوان «حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب» به دو زبان انگلیسی و فارسی دارد که حقوق بشر غربی را به چالش کشیده است، تصریح کرد: تمامی آثار علامه نشان از احاطه ایشان نسبت به علوم غرب و شرق دارد، ضمن این‌که ایشان در علوم اسلامی نیز جزء نوادر روزگار بوده اند.

وی نقد نظریات دیوید هیوم در چهار موضوع فلسفی، بررسی و نقد برگزیده افکار راسل، زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام، موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی، فلسفه دین، تحقیقی در فلسفه علم، فلسفه و هدف زندگی، مولوی و جهان‌بینی‌ها و شناخت انسان در تصعید حیات تکاملی را از دیگر آثار برجسته علامه جعفری دانست و گفت: نظریات علامه امروز نیز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که علامه محمدتقی جعفری به حق «علامه» بود، افزود: عنوان علامه به کسانی گفته می شود که در علوم مختلف تبحر و صاحب‌نظر باشند، که آیت الله جعفری شایسته این عنوان بود، چراکه ایشان عالمی فراتر از زمان خود و فقیهی آینده‌نگر در جهان اسلام است؛ در حقیقت آثار علامه جعفری گنجینه‌ ارزشمند جامعه حوزوی است.

وی با اشاره به این‌که شخصیت فقهی علامه تحت الشعاع شخصیت فلسفی و تسلط استاد بر مباحث عقلی قرار گرفته است، گفت: علامه جعفری در سنی به درجه اجتهاد رسید که بسیاری از طلاب در این سن دروس ابتدایی حوزه را می گذرانند و درجه اجتهاد خود را از حوزه علمیه نجف و از محضر استادانی چون آیت الله میلانی و آیت الله شاهرودی دریافت کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که سبک زندگی و ساده‌زیستی علامه جعفری نیز می تواند الگویی برای طلاب و جامعه حوزوی قرار گیرد، افزود: پوشش و کلام ساده ایشان همواره مورد تعجب روشنفکران، اندیشمندان و دانشمندان داخلی و خارجی بوده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل‌هاشم با تأکید بر این‌که رحمت و برکتی بزرگتر از وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) بر زمین نازل نشده است، گفت: پیامبر اسلام رحمتی برای تمام عالمیان و بشریت است.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول به عموم مسلمانان و دوستداران پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار داشت: فضائل و برکات زیادی در ماه ربیع الاول وجود دارد که از مهم ترین آنها ولادت پیامبر اسلام و آغاز امامت حضرت حجت(عج) است. 

وی با تأکید بر این‌که رحمت و برکتی بزرگتر از وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) بر زمین نازل نشده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام رحمة للعالمین است؛ بنابر این شایسته است در این ماه مبارک و فرخنده شخصیت بی‌بدیل رسول گرامی اسلام به جهانیان معرفی و به عنوان اسوه حسنه شناسانده شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که ربیع‌الاول ماه شادی و سرور مؤمنان است، تصریح کرد: متأسفانه‌ عده‌ای با خط‌گیری از عده‌ای افراطی وابسته به سرویس‌های انگلیسی و آمریکایی به دنبال بدعت‌گذاری نابجا در ایام مختلف هستند و این روزها تلاش دارند افراط و تفریط را در مجالس اهل بیت(ع) رایج کنند.

آیت الله آل‌هاشم تولی و تبری را جزء فروع دین مسلمانان دانست و گفت: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و با یاد اباعبدالله الحسین(ع) و کسب معرفت کردیم، اکنون وقت آن است که در ماه ربیع الاول سجده شکر به جای آوریم و به شکرانه نعمت رسالت و امامت به درگاه حضرت حق بندگی کنیم.

وی با بیان این‌که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در ماه ربیع‌الاول پدیدار می‏‌شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‌تابد، افزود: ماه ربیع الاول همانگونه كه از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت این‌كه آثار رحمت خداوند در آن پیداست و ذخایر بركات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که ماه ربیع الاول فرصتی برای شناخت سیره و سنت رسول گرامی اسلام است، گفت: این ماه فرصت مغتنمی برای شناخت اسلام ناب محمدی(ص) و پوشیدن لباس سربازی امام زمان(عج) است، اگر خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم، بایستی در مسیر قرآن و عترت گام برداریم.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مراسم تشییع پیکرهای جان‌باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد امروز با حضور خیل عظیم دوستداران اهل بیت و مردم شهیدپرور تبریز در میدان شهدا برگزار شد.

 



تاريخ : 12 / 8 / 1395برچسب:, | 23:10 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه در بسیج هیچ‌گاه بن بست وجود ندارد، گفت: نام بسیج، هر انسان افسرده و ناامیدی را هم امیدوار و با نشاط می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی و رسیدن به این واجبات اظهار کرد: رسیدن به تقوای الهی در گرو عمل به واجبات الهی و اجتناب از محرمات است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید حرف شنوی داشته باشد و دین مقدس اسلام از ابتدا تا به امروز با شنیدن و عمل کردن بوده است، گفت: بزرگ‌ترین موعظه کننده خداوند است و در آیات فراوانی در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: اگر مومنی به موعظه‌های پروردگار عالم عمل کند و گوش فرا دهد به سعادت دنیا خواهد رسید.

وی با استناد به آیه شریفه 57 سوره یونس مبنی بر اینکه خداوند به مردم توصیه کرده است که ار تمام مکان و زمان هر وقت موعظه خداوند به گوشتان رسید به آن عمل کنید؛ زیرا حرف شنوی سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

آل‌هاشم با بیان اینکه آرامش قلب‌ها با عمل به حرف خداوند تامین می‌شود، افزود: حرف شنوی و عمل به آن رحمتی برای خداوند است.

وی به آیه شریفه 58 سوره نسا اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به تمام مسلمانان می‌فرماید که من موعظه و نصیحت خوبی برای شما می‌کنم و یقین داشته باشید چیزی از نظر من پنهان نبوده و اگر فردی معصیت می‌کند و یا فردی در حال عبادت است برای ما آشکار است.

خطیب جمعه این هفته تبریز، روایتی از پیغمبر را یادآور شد و گفت: خداوند از پیغمبران خود خواسته است گناهکاران را با خداوند آشتی دهند و کاری کنند به سگی خداوند بروند زیرا خدا توبه، توبه کنندگان را می‌پذیرد.

وی سپس به تفسیر آیه مبارک 13 سوره لقمان پرداخت و گفت: خداوند در این آیه به چگونگی تربیت فرزندان توصیه کرده است و در آن تاکید کرده‌اند که به فرزندان خود بگوئید برای خداوند شرم قرار ندهند و معصیت نکنند؛ زیرا معصیت آبروی انسان را برده و موجب بدبختی انسان می‌شود.

آل‌هاشم با تاکید به رفع حق الناس و اهمیت این موضوع در نظر پروردگار، تصریح کرد: خداوند اگر گناهی را نیز ببخشد حق‌الناس را تا وقتی که رضایت از طرف حق‌دار گرفته نشود را نخواهد بخشید و باید به کسب رضایت و پرداخت حق عمل کنیم.

امام جمعه موقت تبریز همچنین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و ادامه داد: این مساله ار اسلام توصیه شده است و باید برادر دینی خود را امر به معروف کنیم و خود نیز بپذیریم و همچنان تمام اجرای کائنات بر ما یک موعظه باشد.

وی اضافه کرد: تمام محراب‌ها، منبرها، سخنرانی یک موعظه هستند ولی باید توجه کنیم که مردگان بر زندگان یک موعظه است تمام مسائل به وجود آمده موعظه برای انسان است و بدانیم اگر به موعظه خداوند عمل نشود گرفتار خواهیم شد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خداوند در آیات مختلف نیز بر عمل به موعظه‌های خداوند تاکید فرموده‌اند و تذکر داده‌اند در صورت عدم عمل به این موعظه‌ها باید از خداوند که ارحم الراحمین است بترسید؛ زیرا این موعظه‌ها از روی علاقه پروردگار به انسان‌ها و از سر دلسوزی است.

وی ابراز کرد: باید بدانیم در این دنیا هر چیزی را که دوست خود قرار دهیم یک روزی از آنها جدا خواهیم شد و باید عمل خوب توشه ببریم که همراه همیشگی ما خواهد بود.

آل‌هاشم در قسمت بعدی سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این تشکیلات به فرمان با بصیرت امام خمینی (ره) در پنجم آذر سال 58 تشکیل شد و امام راحل یک دعا برای بسیجیان در خصوص اینکه رحمت و برکت خداوند متعال بر بسیج مستضعفین باد داشته‌اند که این دعا در همه لحظات همراه آنها بوده است.

وی ادامه داد: خوشا به حال افرادی که شبانه‌روز در این تشکیلات فعالیت کرده و افتخار آفرینی می‌کنند و به حق پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بسیجیان در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همراه سپاهیان دلیر و ارتشیان غیور بوده‌اند، گفت: این لشگر مخلص خدا در تمام دوران ایفای نقش موثر داشتند و در دوران سازندگی و حتی در این روزها بازوی انقلاب هستند.

وی به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار بسیجیان را لشگر انقلاب نامیده‌اند و آنها را سربازان امام زمان (عج) نامیده‌اند که از انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها در راستای امنیت فعالیت کرده‌اند.

آل‌هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنان توصیه کرده‌اند که بسیج باید در همه لحظات در میدان باشد و گوش به فرمان‌ ولی‌فقیه و محوریت‌های اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان پایگاه‌ها در شناسایی افراد مصلح و شایسته در بسیج اهتمام داشته باشند و با تربیت این افراد بصیرت افزایی در جامعه را تقویت بخشند و زیرا دشمنان خود اعتراف کرده‌اند که این بسیجیان چه کسانی هستند که در همه جا حضور دارند.

وی مناسبت دیگر هفته را فرارسیدن هفته وقف اعلام کرد و در این خصوص افزود: اهمیت وقف از ابتدای اسلام توصیه‌اش تا مردم با وصف املاک، باغ‌ها، چشمه‌ها، وجوه نقد حلال و ... سنت حسنه و جاودان را انجام دهند و علاوه بر اینکه خیرات جاودانی انجام می‌دهند بتوانند به دیگران نیز حتی بعد از مرگ خود کمک کنند.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: به فرهنگ غنی وقف در چند باب اشاره شده است و یکی از آنها صدقات، خیرات و باقیات و صالحان بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت مسولیت متولیان وقف، اظهار داشت: متولیان وقف که طبق وقف‌نامه و مطابق با نیات واقفان عمل می‌کنند کار دشواری دارند و باید دقت کنند که اگر رقبه‌ای گرفته می‌شود دقیقا به نام واقف باشد.

آل‌هاشم همچنین به اهمیت همکاری مردم برای به ثبت رساندن وصیت‌های والدین خود و یا موقوفات که خود اسمی وقف شده ولی ثبت نشده تاکید کرد و گفت: نباید بگذاریم موقوفه‌ای بدون استفاده به متروکه تبدیل شود و باید هر چه سریع‌تر به نیات این موقوفات و همچنین به ثبت رساندن آنها توجه کنیم تا این موقوفات به دست افراد ناصالح از بین نروند.

وی همچنین به مناسبت دیگر این هفته اشاره کرد و گفت: 7 آذر سالروز تشکیل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این نیرو در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.

خطیب جمعه موقت تبریز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی را خدمت تمام مردم ایران تسلیت گفت و در خصوص این انقلابی مجاهد اظهار کرد: وی فردی بود که نقش موثری ار انقلاب داشته که به فرمان امام راحل دادستان کل کشور شد و بعدها نیز سمت‌های مختلفی را داشته ولی با عزیمت به قم و تاسیس دانشگاه مفید در این شهر و تالیف کتب مختلف اثرات جاویدان خود را بر جای گذاشته است.

وی در بخش دیگر از تمام مداحان، دسته‌ها، هیات‌های حسینی که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی به عزاداری پرداخته‌اند تشکر کرد و گفت: مردم آذربایجان در عزاداری 28 صفر نیز با عزاداری مطلوب خود ارادتشان به ائمه اطهار و پیغمبر را به نمایش خواهند گذاشت.

آل‌هاشم همچنین درگذشت مداح بزرگ شیعیان سلیم موذن‌زاده را تسلیت گفت و آن را ضایعه جبران ناپذیری در عزاداری‌های ایرانی‌ها خواند.

 اخبار مرتبط با موضوع در سایتهای خبرگزاریها :

خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجانشرقی:  بسیج نشاط آفرین و راهگشاست

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):          تقویت فرهنگ بسیجی از ضروریات است

خبرگزاری جمهوری اسلامی :                 بسیج پشتوانه محکم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری مهر :                                      ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری تسنیم :                                  بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

پایگاه اطلاع رسانی آناج :                         بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

آراز پرس :                                              بسیج در روزهای بحرانی پشتوانه انقلاب است

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 29 صفحه بعد