پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در خصوص اهمیت قضیه عفاف و حجاب در اسلام بیان داشت: برای حفظ نسل خانواده که اگر حجاب و محرم و نامحرم رعایت نشود فحشا بوجود خواهد آمد

اگر حجاب  رعایت نشود فحشا به وجود خواهد آمد /  بسیاری از خلاف های اجتماعی از بدحجابی نشأت میگیرد

به گزارش تبریز بیدار، اهمیت  مساله حجاب و واکنش های شخصیت های دینی و فرهنگی به ترویج بی حجابی، موضوعی بود که بهانه ای شد تا خبرنگار تبریزبیدار با آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز به گفتگو بپردازد.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار تبریزبیدار و در پاسخ به سئوالی در خصوص اهمیت قضیه عفاف و حجاب در اسلام بیان داشت: برای حفظ نسل خانواده که اگر حجاب و محرم و نامحرم رعایت نشود فحشا بوجود خواهد آمد. خداوند در قرآن به پیامبر(ص) فرمود به همسر و دختران خود  و مسلمانان بگو عفاف و حجاب خود را حفظ  کنند تا نا اهلان و نامحرم ها چشمشان به خانواده دیگران نباشد. خداوند  به مسئله محرم  و نامحرم خیلی تأکید کرده و انسان باید به این قضیه اهمیت دهد.
وی افزود: خداوند در ۱۲۶ آیه از قرآن بصورت تفسیراً، تلویحاً، تاویلاً و تصریحاً  به حجاب اشاره کرده است.
آیت الله آل هاشم تاکید کرد:  چرا به خانم ها گفته شده هنگام راه رفتن صدای کفششان نیاد تا نامحرمان به قد و اندام او نگاه نکنند حتی هنگام فوت زن گفته شده که در هنگام تلقین اندام وی یا با پرده پوشیده شود و یا نامحرمان از مکان دور شوند تا نامحرمی اورا نبیند،  در تمام شریعت پیامبران و طریقت امامان و فتوای مراجع عمل حجاب واجب است که ترک آن حرام و منکر آن کافر است چون هر کسی که آیات قران و نماز و حجاب و قیامت و حتی خدا را منکر شود اهل جهنم و عذاب خواهد بود خدا به همه ما توفیق دهد تا در خانه، مدرسه و محله خانواده و فرزندان خود را به حفظ حجاب و مسئله محرم و نامحرم  توصیه کنیم.
وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که حجاب مختص زنان نیست بلکه مردان نیز باید برای نگاه،لباس  و نفس خود حجاب داشته باشند.
 
وظیفه خانواده در خصوص تربیت فرزندان خود چیست؟
 
آیت الله آل هاشم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر وظایف خانواده ها درخصوص تربیت فرزندان چیست نیز گفت: خانواده ها سعی کنند با اشاره و رفتار و حرکات خود به فرزندان بگویند که فلان کس ها نامحرم هستند و باید در مراسم  و مهمانی ها به رفتار فرزندان خود در این خصوص دقت داشته باشند و اگر فرزندان متوجه نشوند تصریح کنند که عدم رعایت احکام الهی ضرر دنیا و آخرت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: دین یعنی رعایت احکام اسلامی،  در روایت آمده که در آخر الزمان فقط اسم اسلام خواهد بود و احکام اسلامی و مسائل حلال و حرام رعایت نخواهد شد در حالیکه هر چیزی که حلال است برای ما منفعت خواهد داشت و هر چیزی که حرام است مضر خواهد بود بحث محرم و نامحرم انسان را دچار زنا و خلاف های دیگر می کند که این امر منجر به مجازات و یا اعدام فرد می شود  و این نشان می دهد بسیاری از خلاف های اجتماعی از بدحجابی نشأت میگیرد. پس باید خانواده ها قضیه حجاب و نماز و واجبات دیگر را به فرزندان خود تلقین کنند و فرزندان این موارد را تمرین کنند
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 20 / 4 / 1395برچسب:, توسط میثم