پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام‌ جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید در مسأله بحرین فعال عمل کند، گفت: تمرکز دولت بر برجام کشور و منطقه را متضرر کرد.

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با محکومیت تصمیم دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم به جرم واهی اقدام علیه امنیت ملی و اخذ و تصرف وجوهات شرعی، اظهار داشت: این اقدامات بحرین را به چالش و تزلزل خواهد کشاند.

وی بابیان اینکه آل خلیفه از فشار به شیعیان و علمای این کشور به‌ویژه شیخ عیسی قاسم به دنبال سرکوب مخالفان است، گفت: آل خلیفه با قلع‌وقمع مردم و فشار به علمای دین در پی مجبور کردن ملت بحرین به عقب‌نشینی از خواستههای مشروع و مسالمت‌آمیزشان است.

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه جنگ بحرینی‌ها با آل خلیفه، جنگ وجود است، ادامه داد: آل خلیفه و آل سعود و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس درصدد از بین بردن شیعیان در بحرین هستند اما پیروان امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) در بحرین با تداوم راه خود برای وجود مسیر خود را ادامه خواهند داد.

وی سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم، جنایت و تبعیض حکام بحرین را نشان‌دهنده عدم کارآمدی سیستم سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملل در برابر کوچک‌ترین مسأله ای در ایران، هیاهو و جنجال به پا می‌کنند ولی چشم خود را به روی این‌همه ظلم و جنایت بسته‌اند.

آیت‌الله آل هاشم بابیان اینکه عدم واکنش قاطع، جدی و عملی جهان اسلام، سبب شده که هرروز شاهد ظلم آشکارتری در حق علما باشیم، خاطرنشان کرد: اگر علمای جهان اسلام و مسلمانان در برابر این‌گونه اقدامات واکنش نشان دهند دیگر کشورها و حکام مرتجع عربی به خود اجازه هر عملی را نخواهند داد.

وی با تأکید بر اتحاد و همدلی میان مسلمانان جهان در برابر ظلم دستگاه‌های استکباری و سران عربی خودفروخته عربی، تصریح کرد: این اتحاد و همدلی راهکار مقابله با دشمنان اسلام است، تا زمانی که مسلمانان به اتحاد و کلمه واحد نرسند جهان اسلام در آتش خواهد سوخت و خاکستر خواهد شد.

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی تا جایی که می‌تواند باید فعال عمل کرده و در برابر این‌گونه اقدامات عکس‌العمل نشان دهند، گفت: تمرکز بیش‌ازحد دولت بر موضوع برجام، سبب غفلت از موضوعات مهم جهان اسلام شده است، برجام ره‌آورد قابل‌توجهی نداشت، بهتر است دولت در تمام مسائل فعال عمل کند.

وی برجام را عامل عدم توجه دستگاه‌های دولت به ظرفیت‌های درونی کشور و دیپلماسی منطقه‌ای برای مقابله با کشتار مسلمانان خواند و افزود: اگر دستگاه دیپلماسی فعال و انقلابی عمل می‌کرد شاید آتش فتنه در منطقه به این گستردگی و نفوذ نبود.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم عملکرد سازمان ملل را نشان‌دهنده ضعف این سازمان در راستای اهداف خود دانست و گفت: سازمان ملل متأثر از آمريکا و برخي کشورهاي غربي دچار بی عدالتی است.
 

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بابیان اینکه ایران اسلامي براي دفاع از مرزها به فعالیت‌های موشکي مشغول است که سبب واکنش آمريکا و به دنبال آن هواداران اين کشور شده است، گفت: سازمان ملل تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ از مسیر عدالت خارج‌شده است.

وی عملکرد سازمان ملل را نشان‌دهنده ضعف این سازمان در راستای اهداف خود دانست و افزود: سازمان ملل متأثر از آمريکا و برخي کشورهاي غربي مسائل ايران را به‌گونه‌ای ديگر عنوان می‌کنند تا ايران را وادار به عقب‌نشینی کنند، سازمان ملل نتوانسته است به وظیفه خود در قبال بشریت عمل کند و پاسخ‌گو باشد.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به اينکه دنياي غرب نسبت به پیشرفت‌های ايران اسلامی نگران است و دوست ندارد که ايران در منطقه و جهان به يک کشور برتر و قدرتمند مبدل شود، گفت: ايران اسلامي باوجود تمام محدودیت‌ها توانسته است در امر دفاعي و تسلیحات پيشرفت خوبي داشته باشد و بنیه دفاعی خود را تقویت کند.

وی ادامه داد: کسانی که در رأس مدیریت سازمان‌های حقوق بشری هستند، متأسفانه تحت تأثیر نیروها و قدرت‌های استکباری که در این سازمان‌ها نفوذ کرده‌اند، ضعیف‌کشی می‌کنند، ازجمله اقدامات نادرست سازمان ملل، حذف نام رژیم آل سعود از لیست ناقضان حقوق بشر بود.

آیت‌الله آل هاشم بابیان اینکه این امر در حالی است که هرروز زنان و کودکان بی‌گناه یمنی به دست این رژیم سفاک به خاک و خون کشیده می‌شوند، ادامه داد: بیانات ضد ایرانی دبیر کل سازمان ملل و همچنین صدراعظم آلمان، این حقیقت را در اذهان عمومی شکل می‌دهد که سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان حقوق بشر تبعیض‌آمیز عمل می‌کنند.

وی با اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در برجام و بی‌ثمر شدن آن، ابراز داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی هرچه بیشتر در دنیا، بحث برجام را دنبال کرد و طرف مقابل هم متعهد شد تا تحریم‌ها را لغو کند، اما امروزه با چنین اظهاراتی مشخص شد که طرف مقابل تنها به دنبال توطئه‌چینی بوده‌ است.

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه توان دفاعی و موشکی کشور جز تعهدات برجام نیست، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری و سایر مسؤولان نظام اسلامی بارها متذکر شدند، توان دفاعی ایران قابل‌مذاکره نیست و آنان نباید به چنین بهانه‌ای، از عمل به تعهدات خودسر باز زنند.

وی با تأکید بر فعال عمل کردن دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و دستگاه‌های مربوط در احقاق حقوق ملت ایران، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی باید برای دفاع از حقوق خود، کمیته‌های حقوقی و قضایی در عرصه جهانی تشکیل دهد تا در دادگاه‌های بین‌المللی، با قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

 آیت‌الله آل هاشم ادامه داد: در اطراف کشور اسلامی ایران، دشمنانی هستند که توسط خود ایالات‌متحده، مجهز و مسلح شده‌اند، ازجمله رژیم صهیونیستی که مجهز به سلاح اتمی است، بنابراین چگونه جمهوری اسلامی خود را در مقابل چنین دشمنانی خلع سلاح کند.

 

 



تاريخ : 18 / 4 / 1395برچسب:, | 15:52 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم با تأکید بر اینکه جنایات وهابیت تنها در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) خلاصه نشده است، گفت: داعش تجلی اعتقادات ضاله وهابیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ‌این‌که عامل بسیاری از بدبختی جامعه اسلامی وهابیت جنایتکار است، اظهار داشت: ظهور وهابیت در سده اخیر و جنابات آنان علیه اسلام برکسی پوشیده نیست، این فرقه ضاله با حمایت استعمار و استکبار راه‌اندازی شده است.
وی با بیان این‌که جنایات وهابیت تنها در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) خلاصه نشده است، خاطرنشان کرد: داعش تجلی اعتقادات ضاله وهابیت است؛ جنایات ننگین و برخلاف نص صریح قرآن و اسلام گروه‌های تکفیری و سلفی بی پایان بوده و در حال حاضر نیز شاهدیم سران آل‌سعود چه بلاهایی علیه مسلمانان یمن و بحرین می آورند.
آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که نیازمند همگرایی امت اسلامی علیه افراطی‌گری و جنایات وهابیت در منطقه و جهان هستیم، اضافه کرد: مسلمانان جهان باید با همدلی و وحدت در برابر جنایات آل خللیفه و آل سعود ایستادگی کرده و با غیرت دینی مسلمانان در بند یمن و بحرین را آزاد کنند.
امام جمعه موقت تبریز راهپیمایی باشکوه روز قدس در ایران و سایر نقاط جهان را نمونه ای از وحدت و انسجام مسلمانان در مبارزه با گروه های تکفیری و ملحد عنوان کرد و افزود: این حضور با شکوه و گسترده در سراسر جهان نشان می دهد که مسلمانان به سرنوشت هم دینان خود در فلسطین، لبنان، یمن و بحرین بی تفاوت نیستند.
وی با بیان این‌که مسلمان واقعی هرگز در برابر ظلم های وهابیت و دشمنان اسلام ساکت نخواهند نشست، گفت: اگر امروز شاهد سکوت آل‌سعود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین هستیم، نشان دهنده اعتقاد راسخ وهابیت به اسلام آمریکایی دارد.
آیت الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: سیاست های استعماری و استبدادی رضا خان در مساله کشف حجاب لکه ننگی بر پیشانی رژیم طاغوت بوده است، این سیاست غرب گرایانه در سال 1304 در ایران اجرایی شد اما راه به جایی نبرد.
وی ادامه داد: از آنجائی که اغلب مردم این کشور پایبند به مبانی دینی و اسلامی بودند، بسیاری از زنان طی این سال های مخوف و خفقان از خانه های خود بیرون نیامدند. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 این لکه ننگ از کشور برداشته شد و هم اکنون انتظار است همگان با رعایت حجاب و عفاف جامعه را به سوی سعادت رهنمون شوند.
امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که رعایت حجاب و عفاف از تاکیدات مکرر دین مبین اسلام است، تصریح کرد: مساله مهم حجاب از ضروریات اسلام است و ترک آن مردود بوده و انکار این مهم کفر به مبانی دینی است. حجاب و عفاف در حکم حفظ حرمت و شخصیت بانوان در جامعه بوده و بی توجهی به آن سبب نابودی شخصیت بانوان می شود.
وی تأکید کرد: امر واجب حجاب و عفاف باید در جامعه ای که با نام اسلام و مبانی شریعت استوار شده است با جدیت و حساسیت کامل رعایت شود، البته عفت تنها شامل بانوان نمی شود، مردان نیز باید عفت نگاه و رفتاری داشته باشند، چراکه اگر ادعای مسلمانی داریم؛ همه باید در مسیر اسلام ناب حرکت کنیم.

 

 



تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 12:33 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام‌جمعه موقت تبریز گفت: مؤمنین و مسلمانان حقیقی، ماه رمضان را قدر دانسته و مدام درصدد حرکت به‌سوی معنویات و معرفت یابی نسبت به خدای خویش‌اند و درنهایت یک ماه بندگی خدا را در عید فطر جشن می‌گیرند.

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در تشریح واژه عید، بابیان اینکه عيد در لغت از ماده عود به معني بازگشت است، گفت: در اعياد اسلامي به مناسبت این‌که در پرتو اطاعت يک ماه مبارک رمضان و يا انجام فريضه حج، صفا و پاکي فطري نخستين به روح و جان بازمی‌گردد و آلودگي‌ها که برخلاف فطرت است، از ميان مي‌رود، عيد گفته‌شده است.

وی افزود: مؤمنین و مسلمانان حقیقی، ماه رمضان را قدر دانسته و مدام درصدد حرکت به‌سوی معنویات و معرفت یابی نسبت به خدای خویش‌اند، ازاین‌رو به خاطر بندگی و اطاعت آنان در این ماه مبارک همه روزهای رمضان برای آنان یک عید بوده و درنهایت یک ماه بندگی خدا را در عید فطر جشن می‌گیرند.

امام‌جمعه موقت تبریز با تأکید بر پرداخت زکات فطر، آن را ازجمله فرایض در زمان اثبات عید فطر دانست و افزود: همان‌طور که تمام بودن نماز به صلوات فرستادن بر پيامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت ایشان است و بدون صلوات نماز ناتمام است، تمام بودن روزه نيز به پرداخت زكات فطره در عید فطر است.

وی اضافه کرد: حضرت امام صادق (ع) در خصوص کامل شدن روزه با پرداخت زکات، می‌فرمایند؛ از جمله كارهايى كه موجب كامل شدن روزه است، پرداخت زكات فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (ص) سبب كامل شدن نماز مى‏‌شود، اگر كسى روزه بدارد ولى زكات فطره را از روى عمد پرداخت نكند، در واقع روزه نداشته است و روزه‏اش مقبول نيست.

آیت‌الله آل هاشم بابیان این‌که در روايات اسلامي براي اعياد به‌ویژه اعياد مذهبي ازجمله عيد فطر، آداب‌ و رسوم خاصي توصیه‌ شده است، گفت: در حديثي از معصوم(ع) آمده است «زينوا أعيادکم بالتکبير/عيدهاي خودتان را با تکبير زينت‏ بخشيد.» در عید فطر انسان مؤمن که یک ماه روزه‌داری کرده است به فطرت پاک و طهارت نفس دست پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه یکی از مواردی که باید پس از پایان ماه رمضان موردتوجه قرار گیرد دستگیری و حمایت همه‌جانبه از نیازمندان و مستضعفان است، کمک به فقرا برکات مادی و معنوی فراوانی را در جامعه به همراه دارد، افزود: مؤمنان باید آنچه را در این ماه به دست آورده‌اند را باید حفظ و صیانت کند.

امام‌جمعه موقت تبریز افزود: اجازه ندهیم قلب ما در تصرف شیطان قرارگرفته و شیطان بر ما سلطه داشته باشد، باید زمینه‌های نفوذ شیطان در وجود خود را از بین برد، یکی از برکات ماه رمضان مقابله با شیطان و نفس بود که باید در ماه‌های دیگر سال نیز تداوم داشته باشد و مهم تلقی شود.

وی از عيد مبارک و خجسته فطر به‌عنوان مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان و موحدان عالم یادکرد و بیان داشت: عيد سعيد فطر عيد آمادگي و سرزندگي مسلمانان و تبعیت آنان از ولی‌الله الاعظم(عج) است، برپايي نماز عيد سعيد فطر بزرگ‌ترین نمايش وحدت و عظمت مسلمانان جهان است.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله هاشم با اشاره به اینکه فرهنگ اساس حرکت همه جوامع بشری است، گفت: ولنگاری فرهنگی به معنای بی برنامگی و عدم اعتنا و اهتمام به اهمیت فرهنگ است و پذیرش فرهنگ بیگانه نتیجه خودباختگی فرهنگی است.
 

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ و تبیین شبیخون و تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: ایشان در دیدارهای اخیر خود مقوله فرهنگ را یکی از مسائل مهم کشور دانست و از ولنگاری در دستگاه‌های فرهنگی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در اهمیت فرهنگ همین بس که فرهنگ بستر همه امور به‌ویژه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ این سؤال وجود دارد که چرا پس از 37 سال بعد از انقلاب آن‌هم انقلابی از جنس فرهنگ، به‌ جایی می‌رسیم که رهبر انقلاب تصریح می‌کنند؛ در مسائل فرهنگی نوعی ولنگاری و بی‌توجهی وجود دارد.

آیت‌الله آل هاشم با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی به مسائل فرهنگی و نادیده گرفتن اهمیت آن‌ها را ایجادکننده چالش در مسائل مختلف کشور همچون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: مسؤولان نظام اسلامی در دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها مباحث فرهنگی را به‌صورت ویژه پیگیری و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به عملکرد بعضی دولت‌ها در مسائل فرهنگی، افزود: عملکرد برخی دولت‌ها در عرصه فرهنگ به‌گونه‌ای بوده است که در هر دوره سبب شده حوزویان به‌جای تبیین حجیت فرهنگ اسلام بیشتر به پاسخ شبهات ایجادشده بپردازند و وقت برنامه‌ریزی مداوم و پیوسته فرهنگی را از دست بدهند.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه دست کشیدن از فرهنگ خودی و پذیرش و عمل به فرهنگ بیگانه نوعی خودباختگی فرهنگی است، تصریح کرد: ولنگاری فرهنگی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل فرهنگی که ضرر و زیان برای نظام اسلامی چه‌بسا بیشتر از خودباختگی و شبیخون فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی بی‌تفاوتی به مقوله فرهنگ است، اذعان داشت: اساس فرهنگ حرکت همه جوامع بشری است، رعایت، اهتمام، عدم سهل‌انگاری اصول و ضوابط فرهنگ و برنامه‌ریزی بر اساس آن برای هدایت جامعه در مسیر صحیح و رسیدن به اهداف متعالی ضروری است.

آیت‌الله آل هاشم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسخه کامل فرهنگ اسلامی را در عنوان «سبک زندگی اسلامی» مطرح کردند که حوزه و دانشگاه باید مداوم و متمرکز روی آن فکر و کار کنند؛ اما پس از چند سال که از طرح آن گذشته است، می‌بینیم متولیان در برخی مواقع بیش از آن‌که همراه جریان فرهنگی کشور باشند، علیه آن بوده‌اند.

وی بابیان اینکه ولنگاری فرهنگی در ارتباط با شبیخون و هجمه فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: در ولنگاری عدم اعتنا و اهتمام به اهمیت فرهنگ و برخورد ناصحیح با مقوله فرهنگ است و تهاجم فرهنگی جنگ نرم اهمیت توجه به فرهنگ را دوچندان می‌کند، ازاین‌رو حرکت در مسیر ÷مصورِ امام خامنه‌ای پیشبرد اهداف فرهنگی است.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر حمایت و پشتیبانی از هنرمندان تراز انقلابی کشور، تجلیل از هنرمندان غیر ارزشی انتقاد کرد و افزود: هنرمندان تراز انقلابی باید مورد جمایت و تجلیل باشد، عدم حمایت از این قشر از هنرمندان نشان از نوعی ولنگاری در دستگاه های فرهنگی در حوزه سینما داد.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در خصوص اهمیت قضیه عفاف و حجاب در اسلام بیان داشت: برای حفظ نسل خانواده که اگر حجاب و محرم و نامحرم رعایت نشود فحشا بوجود خواهد آمد

اگر حجاب  رعایت نشود فحشا به وجود خواهد آمد /  بسیاری از خلاف های اجتماعی از بدحجابی نشأت میگیرد

به گزارش تبریز بیدار، اهمیت  مساله حجاب و واکنش های شخصیت های دینی و فرهنگی به ترویج بی حجابی، موضوعی بود که بهانه ای شد تا خبرنگار تبریزبیدار با آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز به گفتگو بپردازد.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار تبریزبیدار و در پاسخ به سئوالی در خصوص اهمیت قضیه عفاف و حجاب در اسلام بیان داشت: برای حفظ نسل خانواده که اگر حجاب و محرم و نامحرم رعایت نشود فحشا بوجود خواهد آمد. خداوند در قرآن به پیامبر(ص) فرمود به همسر و دختران خود  و مسلمانان بگو عفاف و حجاب خود را حفظ  کنند تا نا اهلان و نامحرم ها چشمشان به خانواده دیگران نباشد. خداوند  به مسئله محرم  و نامحرم خیلی تأکید کرده و انسان باید به این قضیه اهمیت دهد.
وی افزود: خداوند در ۱۲۶ آیه از قرآن بصورت تفسیراً، تلویحاً، تاویلاً و تصریحاً  به حجاب اشاره کرده است.
آیت الله آل هاشم تاکید کرد:  چرا به خانم ها گفته شده هنگام راه رفتن صدای کفششان نیاد تا نامحرمان به قد و اندام او نگاه نکنند حتی هنگام فوت زن گفته شده که در هنگام تلقین اندام وی یا با پرده پوشیده شود و یا نامحرمان از مکان دور شوند تا نامحرمی اورا نبیند،  در تمام شریعت پیامبران و طریقت امامان و فتوای مراجع عمل حجاب واجب است که ترک آن حرام و منکر آن کافر است چون هر کسی که آیات قران و نماز و حجاب و قیامت و حتی خدا را منکر شود اهل جهنم و عذاب خواهد بود خدا به همه ما توفیق دهد تا در خانه، مدرسه و محله خانواده و فرزندان خود را به حفظ حجاب و مسئله محرم و نامحرم  توصیه کنیم.
وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که حجاب مختص زنان نیست بلکه مردان نیز باید برای نگاه،لباس  و نفس خود حجاب داشته باشند.
 
وظیفه خانواده در خصوص تربیت فرزندان خود چیست؟
 
آیت الله آل هاشم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر وظایف خانواده ها درخصوص تربیت فرزندان چیست نیز گفت: خانواده ها سعی کنند با اشاره و رفتار و حرکات خود به فرزندان بگویند که فلان کس ها نامحرم هستند و باید در مراسم  و مهمانی ها به رفتار فرزندان خود در این خصوص دقت داشته باشند و اگر فرزندان متوجه نشوند تصریح کنند که عدم رعایت احکام الهی ضرر دنیا و آخرت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: دین یعنی رعایت احکام اسلامی،  در روایت آمده که در آخر الزمان فقط اسم اسلام خواهد بود و احکام اسلامی و مسائل حلال و حرام رعایت نخواهد شد در حالیکه هر چیزی که حلال است برای ما منفعت خواهد داشت و هر چیزی که حرام است مضر خواهد بود بحث محرم و نامحرم انسان را دچار زنا و خلاف های دیگر می کند که این امر منجر به مجازات و یا اعدام فرد می شود  و این نشان می دهد بسیاری از خلاف های اجتماعی از بدحجابی نشأت میگیرد. پس باید خانواده ها قضیه حجاب و نماز و واجبات دیگر را به فرزندان خود تلقین کنند و فرزندان این موارد را تمرین کنند
 
 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

راهپیمایی روز قدس کمر دشمن را شکست

 
 آیت الله آل هاشم با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس چشم دشمن را کود و کمرش را شکست، این روز را افتخار بزرگ حضرت امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش  آناج، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان و ترک محرمات در این ماه خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در طول سال واجبات را به جا بیاورد زیرا عالم محضر خداست و نباید گناهان را کوچک بشماریم زیرا همین گناهان کوچک زمینه ساز گناه های بزرگتری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تبریک عید فطر به مسلمانان جهان علی الخصوص رهبر معظم انقلاب گفت: این عید بزرگترین عید مسلمانان جهان است و نماز این عید نیز موجودیت، همبستگی و بزرگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

امام جمعه موقت تبریز به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون سفره های ساده افطاری اشاره کرد و افزود: این سنت حسنه ای است که در سال‌های اخیر در کشور رواج یافته است و سادگی سفره ها نیز به مستحبی این کار می افزاید و شهر تبریز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و چندین مسجد در سطح شهر این سفره های ساده را پهن کرده بودند که امیدواریم در سال‌های آینده بر تعداد مساجد افزوده شود.

وی راهپیمایی روز قدس امسال را نیز بسیار پرشکوه دانست و ابراز کرد: وحدت امسال راهپیمایی روز قدس چشم دشمن را کور و کمرش را شکست.

آیت الله آل هاشم بیان داشت: روز قدس افتخار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) است که در تمام دنیا رواج یافته و مسلمانان جهان همه سال در روز قدس نفرت خود از اسرائیل را اعلام می کنند.

وی با اشاره به روز جهانی ادبیات کودکان خاطر نشان کرد: با توجه به این که آینده کشور به دست کودکان و نوجوانان رقم خواهد خورد از خانواده ها و مربیان می خواهیم که در امر تربیت علی الخصوص در بحث های احکام اسلامی کوتاهی نکنند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: عفاف ریشه حجاب است و حجاب نیز ضروریت دین اسلام است و لازم است که به این مسئله بیشتر دقت شود.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد آن بودیم که افرادی مثل رضا شاه و آتاترک سعی داشتند با برنامه ای تحت عنوان کشف حجاب بی حجابی را در جامعه رواج دهند که با مخالفت مردم مسلمان علی الخصوص بانوان مواجه شدند.

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به جنایت های آل سعود خاطر نشان کرد: جنایت های این وهابی‌ها پایانی ندارد، در سال گذشته مشاهده کردیم که چه بلایی سر مهمانان خدا آوردند و امسال نیز به کشتار مردم یمن روی آورده اند.



تاريخ : 13 / 4 / 1395برچسب:, | 20:57 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورآیت الله آل هاشم درمراسم بک یا الله هیات سینه زنان عجم محله خیابان تبریز

 



تاريخ : 2 / 4 / 1395برچسب:, | 23:29 | نویسنده : میثم

حضورآیت الله آل هاشم(امام جمعه موقت تبریز)درمسجدصاحب الامر،هیات انصارالحسین(ع)تبریز