تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:, | 10:32 | نویسنده : میثم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: حال که کمتر از 10 روز به پایان ماه شعبان باقی مانده، بهتر است عموم مؤمنان حضور در ماه ضیافت الهی، فضائل آخرین جمعه ماه شعبان را از دست ندهند.

 

 

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز، با تأکید بر این‌که عموم مؤمنان باید از فرصت باقی مانده ماه شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را داشته باشند، اظهار داشت: ماه شعبان برای سالک الی الله بسیار با ارزش است. یکی از شبهای قدر در این ماه می باشد و کسی در آن متولد شده که خداوند به واسطه او وعده پیروزی داده است.

وی خاطرنشان کرد: از فضائل بسیار ارزشمند ماه شعبان، همین بس که ماه رسول خدا صلوات الله علیه بوده و آن حضرت فرمودند شعبان ماه من است، خداوند کسی را که مرا در ماهم یاری کند، بیامرزد.، بنابر این کسی که از این دعوت بزرگ آگاه شود، باید در عرصه خودسازی، تهذیب نفس، کسب مکارم اخلاقی و فضائل معرفتی بکوشد.

آیت الله آل هاشم مناجات شعبانیه را فرصتی برای لقاء الله در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب المراقبات خود به اهمیت مناجات شعبانیه اشاره کرده و گفته که اهل این مناجات معروف به خاطر آن با ماه شعبان مأنوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند. این مناجات، نه تنها در ماه شعبان، بلکه سالک باید از فرازهای آن در طول سال بهره مند شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که اهل غفلت از درک فواید و انوار فضائل معنوی ماه شعبان و مناجانات شعبانیه بی بهره اند، افزود: این خسران معنوی در ماه مبارک رمضان نیز در صورت غفلت تکرار خواهد شد، مبادا با همین غفلت در شب های قدر رمضان حاضر شویم و درهای رحمت الهی را به روی خود ببندیم.

وی با بیان این‌که ماه شعبان، ماه پیامبر اکرم(ص) است و آن حضرت کل این ماه را روزه بودند، گفت: اگر توان روزه‌داری در کل این ماه نیست حداقل 10 روز و یا سه روز از این ماه عزیز را روزه‌دار باشیم تا جرعه‌ای از معرفت شعبان المبارک را بچشیم، ضمن این‌که سایر اعمال این ماه نیز نباید مورد غفلت مؤمنان قرار گیرد.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: در حدیثی معتبر از امام صادق(ع) آمده؛ کسی که روز اول ماه شعبان را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت می شود و کسی که دو روز را روزه بگیرد خداوند در هر شب و روزی(به چشم رحمت) به او می نگرد و در بهشت هم به این نگاه ادامه می دهد و کسی که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار می کند.

وی با اشاره به اهمیت صلوات بر محمّد و آل محمّد در ماه شعبان گفت: حال که کمتر از 10 روز به پایان این ماه عزیز باقی مانده، بهتر است عموم مؤمنان و دوستداران حضور در ماه ضیافت الهی فضائل آخرین جمعه ماه شعبان را از دست ندهند و با درک فضائل معنوی این لحظات ارزشمند بیش از پیش در جهت قرب الی الله مجاهدت کنند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب المراقبات به نقل از کتاب عیون از عبدالسلام بن صالح هروی نقل کرده که می گوید؛ در آخرین جمعه شعبان به دیدن علی بن موسی الرضا رفتم، حضرت فرموند؛ ابا صلت! بیشتر شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است؛ کوتاهی گذشته خود را در این ماه جبران کن و بسیار دعا و استغفار کن و خیلی قرآن بخوان، و از گناهانت توبه کن.

منبع : خبرگزاری حوزه



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

منبع : روزنامه قدس مورخه1392/04/22 صفحه ماه ماه

*برای خواندن مطلب لطفأ ابتدا عکس را دانلود سپس مطالعه فرمایید. یا به آدرس مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر