مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز با تبریک هفته بسیج، اظهارکرد: این نیروهای مخلص و بی ادعا همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و همان طور که در دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند، اکنون هم می توانند حماسه ساز باشند.

وی، برهوشیاری آحاد مردم به خصوص بسیجیان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: اهتمام در انتخاب افراد صالح و با کفایت برای مجلس ضروری است.

خطیب جمعه تبریز افزود: باید افراد مومن و معقتد به ولایت به مجلس راه یابند تا از آرمانهای امام راحل (ره) دفاع کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

وی همچنین با توجه به فرارسیدن روز نیروی دریایی از جانفشانی ها و دلاور مردی های این نیرو تقدیر کرد و گفت: این نیرو نقش قابل توجهی در حفظ امنیت و کیان کشور دارد.

آیت الله آل هاشم بر لزوم تکریم و استفاده از تجارب بازنشستگان تاکید و اظهار کرد: احترام به این قشر موجب امیدواری نیروهای شاغل به آینده و تلاش بیشتر برای خدمت به نظام و کشور می شود.

وی با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، بر عزاداری های مشروع و بدون تظاهر تاکید کرد و گفت: شرکت در مراسم ماه محرم ارتباط امت با ائمه و ولایت را تحکیم می بخشد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اهداف قیام عاشورا بر نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: نهی از منکر و امر به معروف را باید از خودمان شروع کنیم.



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موفت تبریز گفت: دشمن در صدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس و ایجاد ناآرامی در کشور است.

خبرگزاری فارس: دشمن درصدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اقامه شد بر ضرورت انتخاب افراد صالح و شایسته در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در برگزاری سالم و پرشور این انتخابات مجریان و افراد مختلفی دست‌اندرکار هستند که زمینه برگزاری سالم انتخابات را در کشور فراهم می‌کنند.
آل هاشم افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی رسالتی بزرگ بر عهده داریم و باید در انتخاب کاندیداها دقت نظر کافی وجود داشته باشد.
امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن درصدد نفوذ مهره‌های خود به مجلس  شورای اسلامی و ایجاد نا آرامی در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: باید در برابر این توطئه و ترفند دشمن، کسانی را به مجلس بفرستیم که در خط ولایت و رهبری بوده و خدمت صادقانه و مشفقانه به مردم را سرلوحه کار خود قراردهند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌های عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف کشور عزاداران حسینی را رعایت شئونات اسلامی دعوت کرد و گفت: در برنامه‌های عزاداری ماه محرم که دارای جایگاه و ارزش خاصی است؛ باید تلاش کرد تا سنت‌های پسندیده عزاداری حفظ شود.
وی تاکید کرد: نباید از اعمال منافی دین و نیز ترویج بدعت‌ها در دسته‌جات عزاداری خبر باشد و در این برنامه‌های باید تلاش کنیم تا حرمت ماه محرم حفظ شود.
آل‌هاشم با بیان اینکه نعمت ولایت در جامعه اسلامی نباید مورد غفلت واقع شود، ادامه داد: امنیت و آسایش جامعه اسلامی مرهون ولایت فقیه و خون با برکت شهدا است و در برنامه‌های عزاداری نیز باید این نعمت مورد توجه باشد و شکرگزار آن باشیم.
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت فرارسیدن دهه اول ماه محرم گفت: این دهه از ماه ماه محرم الحرام به نامه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که عمل به رسالت دینی در این راستا باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه عمل به فریضه امر به معروف ونهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآنی مورد تاکید و سفارش قرار گرفته و این فریضه موجب فلاح و رستگاری می‌شود.
امام جمعه موقت تبریز گفت: این فریضه را باید ابتدا از خود و خانواده خودمان آغاز کنیم و این امر موجب تاثیرپذیری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌‌شود.
آل هاشم اظهار کرد: در آیات قرآنی نیز خداوند متعال  به  نبی مکرم اسلام دستور می‌دهد رسالت را از خاندان و عشیره خود آغاز کند.