مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت‌الله محمدتقي ‌آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) گفت: علت اينكه دشمنان با به كارگيري انواع توطئه‌ها و ترفندها مي‌خواهند جايگاه ولايت فقيه را زيرسئوال ببرند، ناشي از داشتن جايگاه ويژه ولايت در قلوب مسلمين است. امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه اقتدار انقلاب اسلامي و عزت ايران مرهون نظام مبتني بر ولايت فقيه است، گفت: ولايت ضامن استقلال و آزادي و اسلاميت كشور است.

وي با اشاره به حوادث و فتنه‌هاي اخير بعد از انتخابات اظهار داشت: اگر تدابير و تصميمات ولايت فقيه در مهار كردن توطئه‌هاي اخير نبود، معلوم نبود كه سرنوشت انقلاب اسلامي به كجا منتهي مي‌شد و ايران اسلامي به بركت وجود مقام معظم رهبري توانست از اين فتنه نيز سربلند بيرون بيايد.

امام جمعه موقت تبريز در ادامه تاكيد كرد: ولايت قلعه و دژ محكم تشيع است و تا زماني كه شيعه در اين قلعه و دژ محكم سنگر گرفته است هيچ خطري ارزش‌ها و آرمان‌هاي شيعه را نمي‌تواند مورد تهديد قرار دهد چراكه امامت و ولايت ضامن سلامت و صلابت آرمان‌هاي شيعي است.

آل‌هاشم ولايت فقيه را محور اصلي و پشتيبان محكم انقلاب اسلامي دانست و گفت: اقتدار و بينش عميق مقام معظم رهبري (مدظله العالي) سبب خنثي شدن تمام توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي، عزت و سرافرازي انقلاب را موجب شده است.

وي تصريح كرد: ولايتمداري به عنوان اصلي از اصول خدشه‌ناپذير از چنان جايگاهي برخوردار است كه هر كس در هر مقام و لباسي كه باشد اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جايگاه ولي فقيه را تضعيف كند يا اهل نفاق است يا غفلت وي را در برگرفته است.

آيت‌الله آل‌هاشم خطاب به و همه اقشار مختلف مردم گفت: تنها راه شكست استكبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، هوشياري و وحدت خودشان را كاملاً حفظ كنند.

وي همچنين با اشاره به تشكيل بنياد شهيد به فرمان حضرت امام (ره) در 22 اسفند سال 58 ،تشكيل اين نهاد را اداي دين و عمل به تكليف در جهت خدمت به خانواده معظم شهداي انقلاب برشمرد و افزود: همه ما مسئوليت داريم در تحقق والاي شهدا كه همان پاسداشت اهداف شهدا و پيروي از مقام ولايت و حفظ و صيانت از ميهن اسلامي است، تلاش كنيم.

امام جمعه موقت تبريز تصريح كرد:جامعه و همه اقشار آن به طور جدي نيازمند زنده نگهداشتن ياد و نام شهدا و تقويت روحيه ايثار و فداكاري هستند.

وي در ادامه ضمن گراميداشت سالگرد ارتحال يادگار امام (ره) گفت: حاج سيداحمد آقا خدمات بسيار شاياني را به انقلاب اسلامي ارائه داد.

آل‌هاشم در ادامه به رزمايش امنيت و اقتدار در نيروي انتظامي در تبريز اشاره كرد و اظهار داشت: در نظام اسلامي نيروي انتظامي علاوه بر وظيفه بازدارندگي مردم از تخلفات، وظيفه امر به معروف و نهي از منكر مردم را نبز بر عهده دارد.

وي افزود: اگر اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود، مردم آن جامعه احساس امنيت و آرامش كامل مي‌كنند.

امام جمعه موقت تبريز ادامه داد: امنيت كنوني حاكم بر جمهوري اسلامي به واسطه باور و در سايه ايمان مردم به دست آمده است و رمز ماندگاري و جاودانگي نظام همين دينمداري مردم و پايمردي بر آرمان اصيل انقلاب و امام راحل است.

آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري آيين جشن نيكوكاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و كمك به همنوع يكي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.

وي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است كه اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.

آيت‌الله آل‌هاشم همچنين به هفته منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: همه ساله چنين روزي به عنوان روز درختكاري در ايران گرامي داشته مي‌شد و درختكاري يكي از سنن پسنديده در اسلام است كه به كرات نسبت به آن در روايات تاكيد شده است.