مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز بر حمایت دست اندركاران داخلی از تولیدات ملی تاكید كرد و گفت: افزایش تولید ملی رفاه عمومی را درپی دارد.

امام جمعه موقت تبریز: افزایش تولید ملی، رفاه عمومی را در پی دارد

آیت الله ' سیدمحمد تقی آل هاشم ' در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار كرد: مسوولان برای دستیابی به هدف اصلی نظام در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید گزارش كارهای خود را به صورت مرتب در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: برای تحقق این هدف از سوی دیگر باید با پدیده شوم قاچاق كالا در كشور مقابله شود، زیرا حیات واحد های تولیدی وابسته به این امر است.

امام جمعه موقت تبریز، فرهنگ سازی برای خرید تولیدات ملی از سوی رسانه ملی و سایر وسایل ارتباط جمعی را اصلی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید فرهنگ استفاده از تولیدات ملی را در سطح جامعه نهادینه كنیم.

آیت الله آل هاشم همچنین با بزرگداشت روزجهانی سلامت از خدمات جامعه پزشكی كشور برای تامین سلامت فردی و اجتماعی كشور تقدیر كرد و افزود: علم طب در دین اسلام ارزش بسیاری دارد و در كنار علم فقاهت، مورد تاكید برای تحصیل است و این روز فرصت مناسبی است تا از خدمات جامعه پزشكی كشور تقدیر شود.

وی بابزرگداشت روز20 فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته ای، تلاش فرزندان جوان كشور در دستیابی به این دانش را برای دنیای اسلام ارزشمند خواند و تاكید كرد: در دست داشتن این دانش كمكی به افزایش تولید ملی است و باید از آن برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره وافی برد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به 21 فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی كه در سال 78 توسط مزدوران استكبار به شهادت رسید، گفت: این بزرگوار نقش بسیار برجسته ای در جبهه های جنگ داشت.

وی تاكید كرد: یكی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود و ایشان معتقد بودند كه ارتشی و سپاهی یك لشكر هستند و همه تابع ولایت.

آیت الله آل هاشم سپس به سالروز دیگر شهید این روز'مرتضی آوینی'اشاره كرد و گفت: شهید آوینی نمونه اعلای هنرمند متعهد بود كه حتی پس از جنگ هم وظیفه دفاع از كیان را لحظه ای فراموش نكرد و با قلم و دوربین خود در راه اعتلای جامعه كوشید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) خواستار توجه هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم باشكوه شهادت نخستین پاسدار حریم ولایت شد و گفت: باید كوشید تا سیره عملی حضرت فاطمه (س) در بین زنان و دختران جامعه جاری شود.

وی تاكید كرد: زنان جامعه ما بهتر است در همه شئون علی الخصوص در عقد و ازدواج نیز به ایشان اقتدا كرده و از سیره این بزرگوار پیروی كنند.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون و چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.

 

 



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

آیت الله آل هاشم:
دستیابی به دانش هسته ای افتخاری برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، اظهار داشت: ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و تلاش در جهت کسب علوم روز و اعتماد و باور ملی به دانشمندان جوان توانست به دنیا ثابت کند که ایرانی با وجود تحریم های علمی قادر به دستیابی علوم نوین است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی غرب در قبال برنامه های هسته ای ایران به واسطه خودکفایی و بومی بودن دانش هسته ای کشور است، خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی در موضع قدرت قرار گرفته تا جایی که دشمنان خواستار مذاکره با ایران در خصوص برنامه های هسته ای هستند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه سخن از تعلیق فعالیت های هسته ای در مجامع بین المللی امری مضحک و غیرقابل باور است، تصریح کرد: امروز بر خلاف خواست دشمن هزاران سانتریفیوژ فعال است و صدها تن اورانیوم در داخل کشور غنی سازی می شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: تلاش فرزندان جوان کشور در دستیابی به این دانش افتخاری برای جهان اسلام است، دستیابی به این دانش کمکی مضاعف به افزایش تولید ملی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مسؤولان برای دستیابی به هدف اصلی نظام در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید گزارش کار خود را به دور از غلوگویی بصورت مرتب در اختیار مردم قرار دهند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا در کشور، گفت: حیات واحدهای تولیدی وابسته به این امر است، افزون بر این که فرهنگ سازی برای خرید تولید ملی از سوی رسانه ملی، مطبوعات و دیگر رسانه های ارتباط جمعی اصلی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به 21 فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی که در سال 78 توسط مزدوران استکبار به شهادت رسید، اظهار داشت: این بزرگوار نقش بسیار برجسته ای در جبهه های جنگ داشت، یکی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود، چنانکه اعتقاد داشت که ارتشی و سپاهی یک لشکر تابع ولایت هستند.

آیت الله آل هاشم در پایان فرا رسیدن ایام فاطمیه را فرصتی برای ترویج فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اظهار داشت: سیره و منش زندگانی آ« بانوی مکرم اسلام الگویی برای بشریت است.

امام جمعه موقت تبریز خواستار توجه هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم باشکوه شهادت دخت نبی اکرم(ص) شد و گفت: بزرگداشت مقام منزلت ائمه اطهار تنها در سوگواری، سینه زنی و عزاداری خلاصه نمی شود، بایستی معرفت اهل بیت در مجالس مذهبی تبیین شود.

 



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم.

1391/01/04 - 13:36

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نباید امسال همانند سال های گذشته این شعار فقط در تابلوها نوشته شود، باید همگی به این امر توجه و فرمایشات رهبری را با اعمال خود به جا بیاوریم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و دید و بازدیدهای این ایام افزود: رعایت احکام شرعی از جمله مساله محرم و نامحرم امری ضروری است.

وی به فرارسیدن سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت های فراوانی را از خود به نمایش گذاشتند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به روز جهانی آب اظهار کرد: آب از جمله نعمت های بزرگ الهی است که همه مردم در آن حق دارند و باید در مصرف آن دقت و صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: باید از هدر رفت آب جلوگیری شود تا همه از این نعمت الهی به میزان مساوی بهره مند شوند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: مردم تبریز همچون گذشته در مرحله دوم انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت.