مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت و گو با خبرنگار آینده روشن در تبریز با تاکید بر اینکه برگزاری پرشور مجالس سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، اظهار داشت: اگر عزاداری های مؤمنان در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سوگواری سال، با معرفت و بصیرت خاص مهدوی باشد، یه یقین زمینه برای ظهور منجی آخر الزمان(عج) بیش از گذشته فراهم خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه فلسفه انتظار را باید در غدیر و عاشورا جستجو کرد، خاطر نشان کرد: انحراف جامعه اسلامی در صدر اسلام به حدی رسید که مسلمانان چشم بر دیده‌گان خود در غدیر بستند و منکر آن شدند و سال ها بعد نواده پیامبر اسلام را کافر نامیدند و عزم به شهادت آن حضرت کردند. 

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: اگر امروز نیز جامعه اسلامی با انحرافات، کج‌روی ها و کج‌اندیسیان‌اندیشی ها مواجه باشد و عزم جدی علما برای مقابله با این خرافات و بدعت ها نبود، قطعا وقایقی تلخ‌تر از عاشورا و کتمان حقیقت غدیر را شاهد بودیم. 

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه معرفت لازمه حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) است، گفت: حقیقت آنست که باید در این مجالس به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند، اما باید دید که ما برای زمینه سازی ظهور فرزند آن بزرگوار برا اصلاح جامعه امروز چه کاری کرده ایم. 

آیت الله آل هاشم در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای بازگشت جامعه منحرف صدر اسلام به مسیر غدیر بوده است، اظهار داشت: اباعبدالله الحسین(ع) برای تبیین جایگاه امامت الهی و ضرورت آن قیام کرد. 

وی سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) را حلقه اتصال قیام حسینی به قیام مهدوی دانست و تصریح کرد: برپایی پرشور مجالس سوگواری و وعظ امام حسین(ع) در ماه محرم در حقیقت تاکید بر اندیشه غدیر، حاکمیت مساله امامت الهی و دعا بر تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

منبع : آینده روشن

گزارشگر : باقر تبریزی


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: از اصول حاکم برتبلیغات انتخاباتی، قانون گرایی و وفادار بودن کاندیداها به قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در جمع دست اندرکاران و مجریان انتخابات شهرستان تبریز که در محل فرمانداری تبریز تشکیل یافته بود، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح و همچنین ولایتمداری محض آنان، از اهم موضوعات و تکالیف ارزشمند در برگزاری انتخابات نهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با انتخاب افراد سالم و اصلح، خون تازه ای در رگهای کشور تزریق می شود و تیری بر چشم دشمنان فرود  می آورد که آنها را بیشتر نا امید و مایوس می کند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر، با گزینش افراد شایسته و خادم در ترکیب مناسب اعضای نمایندگان مجلس نهم  تلاش کنند.

وی با تاکید بر حفظ حریم شخصیت کاندیداها، اظهار داشت: رقابت سالم به جای خصومت، در زمان تبلیغات انتخابی، به کاهش مسایل حاشیه ای کمک می کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم می کند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه باید، بهترین گزینش در پای صندوقهای رای صورت بگیرد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی، انتخابات باید نمادی از وحدت و اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها و طرفداران آنها در این خصوص نقش مهمی دارند. 

امام جمعه موقت تبریز همچنین صداقت  در عمل و پرهیز ازدادن وعده های واهی از سوی کاندیداها را یادآور شد و از طرفداران و حامیان آنها خواست تا از تخریب رقبا و صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی خودداری کنند.



تاريخ : 5 / 12 / 1390برچسب:, | 1:4 | نویسنده : میثم

مریدحضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 


خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ حریم شخصی کاندیداها از سوی هواداران دیگر نامزدها گفت: رقابت سالم به جای خصومت در زمان تبلیغات انتخاباتی به کاهش مسائل حاشیه‌ای کمک می‌کند.


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع دست اندرکاران و هیئت اجرای انتخابات شهر تبریز در فرمانداری این شهر با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح همچنین ولایتمداری محض آنان از اهم موضوعات و تکالیف ارزشمند در برگزاری انتخابات نهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد: با انتخاب افراد سالم و اصلح خون تازه‌ای در رگ‌های کشور تزریق می‌شود و تیری بر چشم دشمنان فرود می‌آورد که آنها را بیشتر ناامید و مایوس می‌کند.

آل‌هاشم افزود: مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر با گزینش افراد شایسته و خادم در ترکیب مناسب اعضای نمایندگان مجلس نهم تلاش کنند.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ حریم شخصیت کاندیداها اظهار داشت: رقابت سالم به جای خصومت در زمان تبلیغات انتخابی به کاهش مسائل حاشیه‌ای کمک می‌کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم می‌کند.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به این که باید بهترین گزینش در پای صندوق‌های رای صورت گیرد، افزود: در جامعه اسلامی انتخابات باید نمادی از وحدت و اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها و طرفداران آنها در این خصوص نقش مهم دارند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین صداقت در عمل و پرهیز از دادن وعده‌های واهی از سوی کاندیداها را یادآور شد و از طرفداران و حامیان آنها خواست تا از تخریب رقبا و صرف هزینه‌های سنگین تبلیغاتی خودداری کنند.