تاريخ : 21 / 2 / 1395برچسب:, | 16:44 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: پاسداران با تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) برای دفاع از اسلام و انقلاب لحظه‌ای تردید به خود راه نمی دهند و در این مسیر الهی از جان و مال خود و راحتی دست کشیده اند.
 

آیت الله سید محمد تقی، آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: سالروز میلاد سومین امام شیعیان با نام روز پاسدار نامگذاری شده است.

وی این نامگذاری را به حق و دارای مفهوم دانست و خاطرنشان کرد: پاسداران با تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) برای دفاع از اسلام و انقلاب لحظه‌ای تردید به خود راه نمی دهند و در این مسیر الهی از جان و مال خود و راحتی دست کشیده اند.

امام جمعه موقت تبریز بزرگ پاسدار جهان اسلام خواند و گفت: آن حضرت همه داشته‌های خود را در راه خدا و برای خدا فدا و از ارزش‌های اسلامی پاسداری کرد و این معنای اصلی پاسداری است، فرهنگی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تأسیس سپاه پاسداران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وی با اشاره به دشمنی‌های غرب و رژیم صهیونیستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: سپاه مایه عزت و آبروی نظام اسلامی است، پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایران اسلامی حراست کردند.

آیت الله آل هاشم با بیان این‌که پاسداران مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، تصریح کرد: سپاه هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم بعد از جنگ تحمیلی به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند، بر اساس قانون اساسی؛ سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی بوده و این مأموریت منحصر در زمان و مکان خاص نیست.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، اظهار داشت: حضرت عباس(ع) درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ع) آموخت، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و مکتب مادی‌گرای غرب عاجز از درک مفهوم ایثار و شهادت در مکتب تشیع است، تصریح کرد: امروز همسران جانبازان دوران دفاع مقدس با پیروزی از مکتب حضرت زینب(س) پرستار شریک زندگی خود هستند چرا که می دانند؛ اجر جانبازان کمتر از شهدا نیست.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم گفت: پاسداری از جایگاه ولایت فقیه و حراست از حرم اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است.
 

به گزارش آناج، عصر امروز آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: در آیه چهارم قرآن مجید، آیه 164 آل عمران، 151 بقره و سوره عمران به مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص)اشاره شده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) قبل از بعثت چندین سال تزکیه نفس می‌کردند، ایشان از بدو تولد پیامبر بودند و در تاریخی معین ماموریت یافتند به رسالت اقدام کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سازمان هلال احمر از زحمات پرسنل آن تشکر کرد و در ادامه بیان داشت: باید از اسناد مملکت مراقبت کنیم و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این اسناد و کتاب‌ها گویای هویت ایران هستند.

وی تصریح کرد: اسناد ملی ارزش سرزمین ماست و باید به این مسئله اهمیت دهیم؛ هرکسی در خانه خود اسناد و کتب تایخی دارد بهتر است آنها را به سازمان اسناد ارائه دهد تا از پوسیدگی و نابودی آنا جلوگیری گردد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است، توضیح داد: خوشا به حال کسانی که خود را پاسدار امام حسین(ع)، رهبری، نظام و انقلاب قرار داده‌اند، دفاع از جایگاه ولایت فقیه از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما باید قدر جانبازان این خطه را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌نمایند.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند/ اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست

خبرگزاری مهر :     پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

خبرگزاری جمهوری اسلامی: تجلیل از مقام جانباز پاسداشت ارزش هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران : پاسداران، پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

آفتاب :       تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

 خبرگزاری دفاع مقدس : خوشا به حال آنان که پاسدار اهل بیت(ع) و رهبر انقلاب هستند



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مراسم تشییع پیکر شهید صادق عدالت اکبری، از شهدای مدافع حرم در تبریز