پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به فرمایشات رهبری گفت: نباید عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه ای بر روی جلوگیری از تخریب شورای نگهبان و زیر سوال بردن آن داشتند، ما نیز به پیروی از این فرامین باید مراقب هر گونه حرکتی برای زیر سوال بردن این شورا باشیم.

وی با اشاره ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان گفت: نباید گذاشت با تخریب شورای نگهبان، مساله غیرقانونی بودن انتخابات مطرح شود و بنا به فرمایش رهبر، دل بسته انقلاب هیچ گاه گوش به حرف دشمن نمی سپارد.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: باید در انتخابات امسال نیز همانند انتخابات سال های گذشته شاهد حضوری باشکوه باشیم تا دشمنان باز هم بدانند که نمی توانند لطمه ای به نظام جمهوری اسلامی بزنند و اقتدار آن را به هم زنند.

بصیرت لازمه حضور مردم در انتخابات

امام جمعه موقت تبریز، بصیرت را لازمه حضور گسترده مردم در انتخابات دانسته و گفت: انتخابات را می توان یکی از عوامل ماندگاری و استحکام نظام دانست چرا که فرصتی برای دخالت مردم در سرنوشت کشور بوده و مردم را می تواند به نظام و ارکان آن بیشتر متصل کند.

وی ادامه داد: مردم بار دیگر باید با همدلی و همزبانی ویژه خود مانع حرکات و جنبش دشمنان کشور شوند و البته باید بدانیم هر دو انتخابات دارای اهمیت زیادی است که در این میان امیدواریم مردم همانند همیشه با بصیرت بیشتری به انتخاب اصلح و شایسته دست بزنند.

آیت الله آل‌هاشم افزود: سخنان رهبری در دیدار با مردم استان باید به عنوان منشور انتخاباتی مطرح شده و به طور کامل رعایت شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره ای به قیام ۲۹ بهمن تبریز نیز گفت: نباید بگذاریم این قیام به فراموشی سپرده شود بلکه با تجلیل و گرامیداشت هر ساله، بر شکوه آن بیفزاییم.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: سوم اسفند ماه سالگرد عملیات خیبر را نیز گرامی می داریم که این عملیات را می توان یکی از شجاعانه ترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست که نقش لشکر عاشورا و دلاورمردان این لشکر در جریان این عملیات انکار ناپذیر بوده است.

 اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : مجلس خبرگان کلید اسلامیت نظام است/ ملت ایران جواب دشمنان را هفتم اسفندماه با حضور پرشور می‌دهند

وقت نیوز : آیت الله آل هاشم مردم را به شرکت گسترده در انتخابات فرا خواند

آناج : کاندیداها یا وعده ندهند یا اگر دادند به آن عمل کنند

خبرگزاری صدا و سیما : مجلس غرب گرا مدافع ارزش های اسلامی نخواهد شد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) : حضور حداکثری مردم در انتخابات ضروری است

ائل پرس : توطئه آمریکایی تخریب شورای نگهبان شکست خورده است

 خبرگزاری بسیج : حضور آگاهانه مردم در انتخابات لبیک دوباره به نظام است

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: حضور گسترده در انتخابات در کنار انتخاب اصلح سبب خواهد شد تا کشور در مسیر رفع مشکلات قرار گیرد.

آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: حضور اقشار مختلف ملت به ویژه مردم ولایت‌مدار و قهرمان ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال سبب دلگرمی دوستان انقلاب و ناامید شدن دشمنان شد.
وی تصریح کرد: در هیچ کشوری سالگرد پیروزی یک انقلاب با چنین عظمتی برگزار نمی‌شود اما مردم ایران هر سال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدرت خود را بیش از سال‌های قبل در مقابل دشمنان به نمایش می‌گذارند و برای حفظ ولایت‌فقیه پایداری می‌کنند.
امام‌جمعه موقت تبریز تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بعد از 37 سال نشان‌دهنده شور و نشاط انقلابی مردم همچون سال‌های اولیه انقلاب بود که این موضوع برای دشمنان انقلاب مأیوس‌کننده و برای دوستان انقلاب خرسندکننده است.
وی تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند با گذشت 37 سال با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.
آیت‌الله‌ آل‌هاشم تأکید کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد، نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است.
وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است، گفت: بصیرت، لازمه حضور گسترده و باشکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق های رأی و تأثیر رأی مردم در سرنوشت کشور، افزود: این که در درون کشور مشکلاتی وجود داشته باشد دلیل بر حاضر نشدن در انتخابات نمی شود.
وی ادامه داد: مردم برای امنیت، آرامش و اقتدار نظام لازم است در این انتخابات حضوری گسترده داشته باشند، حضور گسترده در انتخابات در کنار انتخاب اصلح سبب خواهد شد تا کشور در مسیر رفع مشکلات قرار گرفته و مشکلات کشور رفع شود.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نقش روحانیت در حرکت مردمی تبریز در ۲۹ بهمن ابراز داشت: قيام گسترده مردم تبریز در ۲۹ بهمن، نشان داد که روحانيت قدرت عظيمی است که می تواند به خاطر خداوند، مردم را برای انجام تکليف الهی به خيابان ها بکشاند.

وی افزود: اين قيام که امام خمينی(ره) آن را قيام همگانی مردانه در مقابل ظلم و بيداد خواند نشان داد که اين، فقط حضور انبوه آحاد مردم است که می تواند عظيم ترين هيجانات و حماسه ها و نهضت ها را در خفقان آميزترين شرايط، خلق کند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه قیام مشروطیت و نهضت تنباکو با رهبری و هدایت علمای این سرزمین، باعث حضور مردم آذربایجان برای دفاع از کیان و خاک ایران شد، تصریح کرد: مبارزات مردم آذربایجان علیه بیگانگان در طول تاریخ نشان دهنده غیرت دینی بوده و شجاعت آنها است که همیشه پشتیبان و حامی ولایت فقیه و روحانیت بودند.

امام جمعه موقت تبریز، قیام ۲۹بهمن تبریز را از دیگر ثمرات مبارزات ملت آذربایجان برشمرد و عنوان کرد: قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند تا اینکه ستون فقرات رژیم پهلوی با این قیام شکسته شد.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است. بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است

خبرگزاری فارس: بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: حضور اقشار مختلف ملت ایران  به ویژه مردم ولایت‌مدار و قهرمان ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال باعث دلگرمی دوستان انقلاب و ناامید شدن دشمنان آن شد و از طرفی مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری سالگرد پیروزی یک انقلاب با چنین عظمتی برگزار نمی‌شود اما مردم ایران هرسال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدرت خود را بیش از سال‌های قبل در مقابل دشمنان به نمایش می‌گذارند و برای حفظ ولایت‌فقیه پایداری می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تبریز تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بعد از 37 سال نشان دهنده شور و نشاط انقلابی مردم همچون سال‌های اولیه انقلاب بود که این موضوع برای دشمنان انقلاب مأیوس کننده و برای دوستان انقلاب خرسند کننده است.

وی تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند با گذشت 37 سال با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

آیت الله‌ آل‌هاشم تأکید کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

وی از حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: نمایش حضور بزرگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شعور و بصیرت بالای مردم است و اکنون نوبت حضور در انتخابات است.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است، گفت: بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است.

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن 29 بهمن سالروز قیام خونین مردم تبریز علیه رژیم ستم‌شاهی، گفت: این قیام بزرگ به همراه قیام 19 دی سال 1356 پایه‌ها و ارکان طاغوت را متزلزل کرد و موجب پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در سال بعد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 و به مناسبت بزرگداشت چهلم شهدای قم صورت گرفت، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.

امام‌جمعه موقت تبریز گفت: این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

وی تأکید کرد: قیام 29 بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستم‌شاهی را شکست و خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به تابیدن کرد.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به پنجم جمادی الاول سالروز ولات با سعادت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: دختر امیرمومنان علی (ع) یکی از برجسته‌ترین زنان عالم است، این بانوی گرامی علاوه بر تقوا، پارسایی، زهد و عفت و عصمت، قهرمان صبر و استقامت بود و ایشان الگوی مبارزه با ظلم و ستم در تاریخ بشریت شناخته شده است.

وی از زحمات شبانه‌روزی پرستاران تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط :

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): قیام 29 بهمن مردم تبریز کمر طاغوت را شکست

خبرگزاری مهر : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

تابناک آذربایجانشرقی : قیام 29 بهمن عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود

خبرگزاری رسا : مردم با بصیرت، در انتخابات بار دیگر حماسه خواهند آفرید

خبرگزاری صدا و سیما : راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مایوس کرد

آناج :مردم آذربایجان با حضور خود دشمنان را مرعوب کردند/ نماینده ای شایسته است که فریب لبخند دشمن را نخورد

وقت نیوز :شکوه راهپیمایی 22 بهمن نشانه حضور گسترده مردم در انتخابات است

ائل پرس : قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز تبلور بغض ملت علیه ستم های طاغوت بود

تبریز من :بصیرت، لازمه حضور گسترده و با شکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است

 

 



تاريخ : 22 / 11 / 1394برچسب:, | 16:48 | نویسنده : میثم

 

 

 

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز در توصیه‌ای به کاندیداهای مجلس از آنان خواست خارج از وظایف وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند و تمام کاندیداها و طرفداران آنان قانون را در تمام مراحل انتخابات رعایت و به آن احترام بگذارند.

خبرگزاری فارس: کاندیداها وعده‌های غیرعملی خارج از وظایف ندهند/ هر رای تیری در چشم و قلب استکبار است
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر بر ضرورت برگزاری پرشور و باشکوه برنامه‌های این دهه تاکید کرد و اظهار داشت: دهه فجر دهه پیروزی این انقلاب است که وجود رهبری شجاع و فهیم به نام امام خمینی(ره) و نیز پایبندی مردم به احکام شرع و مقدسات دینی باعث این پیروزی بزرگ بر دشمنان شد.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های دهه‌فجر نسبت به سال‌های قبل گفت: مردمی بودن و نقش همه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، دینی بودن و رهبری امام و هدایت صحیح حضرت امام راحل از عوامل مهم پیروی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی همان عوامل بقای انقلاب است.

آیت‌الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب دینی است و باید از آن که با زحمات امام و خون شهدا به وقوع پیوسته مراقبت کرد.

وی راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دو آزمون مهم مردم ایران اسلامی دانست و گفت: مردم هوشیار و با بصیر خود یک بار دیگر از این دو آزمون همانند سال‌های گذشته موفق بیرون خواهند آمد و همه مردم باید پای صندوق‌های رای بیایند چراکه شرکت یک نفر و رای آن به مانند تیری است که به قلب و چشم آمریکایی جنایتکار و استکبار جهانی می‌خورد.

آیت‌الله آل‌هاشم در ادامه با تاکید بر حضور باشکوه و با نشاط مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: شعار مرگ بر آمریکا پابرجاست و نباید از یادها برود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان در توصیه به کاندیداهای مجلس از آن خواست خارج از وظایف وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند و تمام کاندیداها و طرفداران آن قانون را در تمام مراحل انتخابات رعایت و به آن احترام بگذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم از تمام کاندیداها و طرفداران خواست به فکر اثبات خودشان باشند و از تخریب دیگران پرهیز کنند و از تهمت‌ زدن نیز خودداری کنند.

وی اظهار داشت: کاندیداها از اسراف در تبلغیات پرهیز کنند و مردم با بصیرت با فکر صحیح و درست بر انتخاب وارد شوند و انسان‌های اصلح را انتخاب کنند، کسانی که به ولایت فقیه مقام معظم رهبری اعتقاد دارند و خدمتگزار مردم بوده و به خون شهدا خیانت نمی‌کنند و در خط مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه سپاه پاسداران نقش مهمی در تامین امنیت جامعه و حراست از حریم ایران اسلامی ایفا می‌کند، اذعان داشت: سربازان این انقلاب شجاعانه در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و آنان را تسلیم خود کردند، این اقدام سپاه در رسانه‌های جهانی منعکس و بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمایان شد.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: همه مردم ایران همیشه باید برای دفاع از انقلاب و حریم کشور آماده باشند، البته نیروهای نظامی ایران با تلاش شبانه‌روزی کاری کرده‌اند که دشمن جرأت اقدام اشتباه را ندارد اما با این حال باید مواظب بود.

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود، به اجلاس سراسری نماز و پیام مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت نماز که در حقیقت ستون اسلام و علامت ایمان است از این رو امید داریم والدین در محیط خانه و خانواده به فرزندان خود نماز را تعلیم دهند.

وی بر اقامه نماز در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: نمازهای جمعه دشمن‌شکن بوده و دشمن از وحدت مسلمانان خوف و وحشت دارد.

 اخبار مرتبط :

 خبرگزاری مهر:مردم در انتخاب نماینده‌ها دقت کنند/ سیستم دفاعی کشور توسعه یابد

خبرگزاری ایسنا : نامزدها از تخریب یکدیگر بپرهیزند

خبرگزاری صدا و سیما : مشارکت پرشور در انتخابات ، تیری به قلب دشمن

 خبرگزاری رسا : تخریب رقیبان انتخاباتی، اقدامی ناشایست و غیرقانونی است

تبریز بیدار : کاندیداها وعده‌هایی خارج از وظایف قانونی نماینده ندهند / مردم کسانی را انتخاب کنند که به خون شهدا خیانت نکنند

پایگاه اطلاع رسانی ائل : هر رای تیری در قلب استکبار است/ مردم به کسانی که آرمان های انقلاب را زیرپا میگذارند؛ رای نخواهند داد

سایت خبری تحلیلی وقت : مردم با بصیرت نمایندگان اصلح را انتخاب کنند

 اخبار ما : مردم در انتخاب نماينده‌ها دقت کنند/ سيستم دفاعي کشور توسعه يابد

پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : کاندیداها وعده‌های غیرعملی خارج از وظایف ندهند/ هر رای تیری در چشم و قلب استکبار است

آناج : سپاه پاسداران اقتدار ایران اسلامی را بار دیگر نمایان کرد/ هر رای مردم به مانند تیری است که به قلب آمریکا می‌خورد/ کاندیداها در ایام انتخابات از اسراف پرهیز کنند

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: شورای نگهبان اصلی‌ ترین و مهم ‌ترین مرجع اعلام صلاحیت نامزدها محسوب می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه تخریب رقبای انتخاباتی و خارج کردن آنان از فضای رقابت یکی از بدترین روش‌های برخی نامزدهای انتخاباتی است، افزود: اگر این افراد خود را خادم ملت می دانند و تلاش دارند تا در مجلس نظام اسلامی ایران فعالیت کنند، این‌ گونه رفتارها دیگر معنایی ندارد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت بر کلیه انتخابات کشور را دیگر وظیفه شورای نگهبان دانست و افزود: آن کسانی که به تخریب شورای نگهبان روی آورده‌اند، اگر اعتراضی به رد صلاحیت خود دارند، بایستی از مسیر قانونی اقدام کنند.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به اینکه تخریب نهادهای انقلابی و قانونی یکی از روش‌های دشمن برای ریل‌گذاری جهت جریان نفوذ در کشور است، تصریح کرد: امروز نیازمند هوشیاری و آگاهی هم نامزدهای انتخاباتی و هم مردم برای فعالیت مجلسی ولایت‌مدار و مستقل بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی وابسته به غرب هستیم.

وی با اشاره به مهم ترین ویژگی های منتخبان ملت اظهار داشت: افرادی که از سوی ملت انتخاب و به مجلس راه پیدا می کنند باید نسبت به حفظ ارزش های انقلاب اسلامی تعهد داشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین حفظ امانت، صداقت در گفتار و عمل، توجه به مطالبات مردمی، رسیدگی به مشکلات جامعه و تلاش برای وضع قوانین را از دیگر مشخصات منتخب ملت برشمرد.