پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل‌‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، اظهار کرد: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که جمهوری اسلامی به ‌هر میزان که در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ نائل شود، به همان میزان بر کینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای که تا به امروز به دست آمده‌اند، در واقع بشارت و مژده‌ای برای ملت ایران است که می‌توانند راه‌های منتهی به قله‌های رفیع علم و فناوری را بپیمایند، بنابراین حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود.

آیت الله آل‌هاشم با بیان اینکه روز ملی فناوری هسته‌ای نماد عزم واداره ملت ایران است، گفت: فناوری هسته‌ای نتیجه اعتماد به‌نفس ملت ایران بوده که با نیت توسعه کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی هر روز در صدد تصرف قله‌های رفیع‌تری از ایمان، فداکاری، رشادت و علم و دانش است که جایگاه ویژه‌ای به آن بخشیده است ولی دشمنان آن را نمی توانند درک کنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین به 24 فروردین وفات بانوی بزرگوار ام البنین مادر علمدار کربلا اشاره کرد که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: ایشان از جمله زنان برجسته و با ایمان و پر فضیلت تاریخ اسلام است که صبر و استقامت و ولایتمداری از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود.

 

اخبار مرتبط با ابن موضوع:

ایرنا :                                   پوشش همگانی بیمه و ارتقای بخش سلامت مورد تاکید است

خبرگزاری مهر :                   دولت توصیه‌های رهبری در خصوص بهبود بهداشت جامعه را عملی کند

واحد مرکزی خبر تبریز :        مذاکره کنندگان هسته اي با اقتدار عمل کنند

خبرگزاری فارس :               هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز  در بازدید از طرح آرامش بهاری گفت: حضور مردم در جوار امام زادگان مایه آرامش معنوی جامعه می شود.


آیت الله سیّد محمد تقی آل هاشم از برگزاری برنامه های خوب فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت در آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

طرح آرامش بهاری در جوار 48 بقاع متبرکه استان از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سفره هفت سین قرآنی، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت، پاسخ به شبهات و ایستگاه کودکان بخشی از برنامه های فرهنگی اوقاف برای زائران در این طرح است.

سفره هفت سین قرآنی در امامزاده های شاخص، اعزام مبلغان و برپایی خیمه معرفت و پاسخ به شبهات، مسایل شرعی و مشاوره خانواده، ایستگاه کودکان و اهداء بسته

های فرهنگی به زائران از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز بر لزوم توجه ویژه مسوولان به مساله اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد.

 آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تبریک سال نو به مردم، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ باید همه مردم و مسوولان در تحقق این موضوع تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: تحقق شعار امسال از عهده یک شخص و وزارتخانه برنمی آید، بلکه همه باید به این موضوعات حساسیت داشته باشیم.

وی گفت: دشمن سال هاست اقتصاد و فرهنگ کشور ما را مورد هجمه قرار داده تا خللی به نظام اسلامی وارد کند، ولی تاکنون نتوانسته راه به جایی ببرد و از این پس نیز نخواهد نتوانست.

امام جمعه موقت تبریز همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه به خصوص در بین جوان ها و خانواده ها تاکید کرد.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نوربه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: کسانی که در این روزها بازدید از مناطق عملیاتی و عزیز نگه داشتن یاد شهدا را انتخاب کرده اند، باید مود تقدیر قرار گیرند و ما نیز از آن ها تشکر می کنیم.

وی با اشاره به دوم فروردین روز جهانی آب، گفت: آب برای حیات بشری خیلی مهم است و همه چیز در دنیا به آن احتیاج دارد باید با صرفه جویی در مصرف آن به فکر دیگران بوده و از اسراف بپرهیزیم.

امام جمعه موقت تبریز با یادآوری سوم فروردین روز هواشناسی، تاکید کرد: اطلاعات هواشناسی در بسیاری از مسایل به خصوص کشاورزی و مسافرت کاربرد دارد که بسیار با اهمیت به شمار می رود.

آیت الله آل هاشم از مردم خواست با توجه به ایام فاطمیه حرمت این روزها را نگه دارند.