مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 يادواره شهداي روحاني استان آذربايجان شرقي با حضور نماينده ولي فقيه در سپاه انقلاب اسلامي و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، ائمه جمعه و جماعات و جمع کثيري از روحانيون حوزه هاي علميه در تبريز برگزار شد.


 به گزارش خبرگزاري آريا ، يادواره شهداي روحاني استان آذربايجان شرقي صبح روز شنبه با حضور آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه انقلاب اسلامي، آيت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه تبريز، جمعي از روحانيون حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي و نيروهاي نظامي و انتظامي در سالن اجتماعات مصلي امام خميني(ره) تبريز برگزار شد.


سردار کريميان فرمانده سپاه عاشورا در ابتداي اين يادواره به ايراد سخنراني پرداخت و با اشاره به آمار بالاي شهداي روحاني بر ضرورت معرفي اين شهدا تاکيد کرد.
در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمن سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با تاکيد بر پيشتازي روحانيون در جامعه خاطرنشان کرد: همراهي با ولي فقيه و زمان شناسي از الزامات پيشتازي روحانيت است.


در بخشي از اين مراسم، کلامي شاعر و مداح اهل بيت(ع) اشعاري به زبان فارسي و آذري را با موضوع شهداي روحاني و ماه محرم قرائت کرد
در پايان اين همايش، از کتاب " ميهمانان ملکوت" رونمايي و از برخي خانواده هاي شهداي روحاني تجليل شد.

گفتني است، تاکنون تعداد چهار هزار شهداي روحاني در سراسر کشور شناسايي شده که سهم استان آذربايجان شرقي تعداد 141 شهيد روحاني است.

گزارش تصویری مراسم

نخستین کنگره شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در سالن همایش مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

بار دیگر ناله سوزناک (حسین وای)راهیان عاشورای تبریز فضای مشهد مقدس را عطر آگین کرد.

سوگواری بی نظیر عزاداران حسینی هیئت راهیان عاشورای تبریز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا ( ع ).

عکاس سید محمد هادی از تبریز



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

همزمان با روز دوم ماه محرم انجام پذیرفت.

عصر دیروز شهردار محترم منطقه جناب آقای مهندس خوشنواز و هیئت همراه در مسجد امام زاده سید حمزه تبریز با اهالی منطقه و حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم ملاقات نمودند.

در این ملاقات بعد از ادای نماز جماعت و سوگواری  ایام محرم ، شهردار محترم منطقه  به صورت شفاهی گزارشی  از عملکرد منطقه، پروژه های افتتاح شده و پروژه ها و برنامه های در دست اقدام  را  به  سمع و نظر حضار محترم رسانیدند و بعد از ایشان حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم از خدمات و تلاشهای شبانه روزی شهردار  و مجموعه شهرداری منطقه 10 تشکر و قدر دانی کردند. در این دیدار شهردار محترم به مسایل و مشکلات مطروحه شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را صادر نمودند.

 

منبع : پورتال شهرداری منطقه ده تبریز

 



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مراسم اربعین درگذشت همشیره حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم روز پنجشنبه مورخه 1392/08/30 ازساعت 17:00-15:00 در مسجد میر محمود آقا چهاراه ششگلان تبریز برگزار میگردد.

حضور شما سروران گرامی تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم استکبار ستیز تبریز با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و مزدوران شیطان بزرگ زدند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

هماییش زکات و روحانیت امروز در محل سالن همایش های مصلی اعظم امام خمینی تبریز برگزار گردید.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم:
 
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
 
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.
 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.

خبرهای مرتبط:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم ولایت مدار شهر تبریز یک بار دیگر در روز عید سعید غدیر خم  در بیت حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم حماسه ای جانانه آفریدند .

مراسم مردمی و خودجوش دیدار باحضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در روز عید سعید غدیر خم برای مردم آذربایجان و بویژه مردم ولایی شهر تبریز بسیارآشنا است.مراسمی که به حق در استان آذر بایجانشرقی بی نظیر وشاید در استانهای دیگر هم کم نظیر باشد.

در این مراسم احاد مختلف مردم از نقاط مختلف شهر تبریز و همچنین از شهرهای مجاور و تبریزیهای مقیم پایتخت و مریدان معظم اله همه و همه گرد یکدیگر جمع میشوند و با حضرت آیت الله دیدار میکنند. این مراسم هیچوقت در رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی دیگر تبلیغ نمی شود و گویی مردم در  طول سال لحظه شماری میکنند تا این روز بزرگ فرا برسد .مراسمی که در آن پیر و جوان ،کارگر ومهندس ، روحانی وبازاری ، اداری و غیر اداری از مسئولان شهر گرفته تا اوام ترین مردم با جان و دل می آیند و شاید برای نشستن حتی یک لحظه هم در بیت فرصتی نشود و فقط از یک درب وارد و از درب دیگر عیدی خود را  از دستان مبارک آیت الله آل هاشم دریافت و خارج میشوند. واین دیدار به برکت سیادت و ولایتمداری ایشان هر سال با شکوهتر از سال قبل برگزار میگردد.

امسال هم این مراسم با شور وشعف خاصی و با شکوهتر از همیشه انجام شد .

 این مراسم  از ساعت حدود  7:15یا  7:20 صبح روز پنجشنبه آغاز گردید. در ساعات اولیه خیل مشتاقان و مریدان حضرت آیت الله آل هاشم بصورت انفرادی و گروهی وارد بیت معظم له شده و با ایشان دیدن کردند. حدود ساعت 8:00 بامداد  تردد جمعیت از حال عادی و روان خارج  و کم کم مشتاقان به حالت صف وارد شدند. دقایقی بعد جمعیت به حدی شد که دیگر در اتاق محل نشستن جایی برای نشستن و راه رفتن وجود نداشت و  صف جمعیت مشتاق   به حیاط و درب اصلی منزل ایشان کشیده شد . پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز با اعزام و احد های سیار به کنترل ترافیکی محدود بیت ، نظم ترافیکی خاصی را برگزار کرد که لازم است صمیمانه از مسئولین و عوامل اجرایی تشکر شود.

در حدود ساعت 9:00 صبح تراکم جمعیت به حدی شد که اعضای بیت ایشان مجبور به تمهیدات ترافیکی داخل منزل ایشان شدند. افرادی در طبقه پایین برای چند لحظه مسیر ورود را مسدود تا نفرات از طبقه بالا تخلیه شوند.

مراسم دیدار تا نماز ظهر هم با همین شدت ادامه داشت .

کسانی که این مراسم زیبا را از نزدیک لمس کرده اند گویی که جذب این سنت هستند و ناخود آگاه هرساله مانند رود روان میشوند و برای کسانی که برای بار اول مشرف میشوند بسایر جذاب و دیدنی و غیر قابل تصور  است .

حاشیه ی مراسم :

 

امروز هم همه آمدندمردم و مسئولان ، در این بین وجود سه قلو های معروف تبریزی به همراه پدر بزگوارشان در مجلس مشهود بود . محمد،حسین و محسن زکریا زاده سه قلوهای مشابه هم  که هر سه نفرشان فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد در رشته شیمی و هم اکنون در حال گذراندن دوره مقدس سربازی هستند. این عزیزان هر کدام لوحی از دست مبارک حضرت آبت الله سید محمد تقی آل هاشم دریافت کردند.

گزارش:مرید حضرت ایت الله آل هاشم محمدرضا .



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

دیدار فرماندار و جمعی از مسئولین فرمانداری تبریز با امام جمعه موقت تبریز حضرت آیت الله حاج آقا آل هاشم بمناسبت عید بزرگ غدیر

محمود چمنی در این دیدار تبعیت محض از ولایت والگو گیری از ائمه معصومین رابرای سعادت دنیوی و اخروی انسانها از اهداف اصیل و درسهای حقیقی واقعه غدیر دانست و افزود : در زمان کنونی نیز با تاسی از رهنمود های عالمان دینی بعنوان چراغهای پر فروغ  وفروزان هدایت و پشتیبانی از ولایت فقیه می توان منتظر واقعی حضرت ولی عصر (عج)بودو به سعادت و کمالات واقعی دست یافت در حاشیه این دیدار همچنین به پاس زحمات این سید عالیقدربعنوان استاد سالهای متمادی بطور هفتگی که در جلسات اخلاق فرمانداری حضورمیابند لوح سپاس و یادبودی از طرف فرماندار اهداء گردید که ایشان نیزازحضورگرم وصمیمی همکاران مجموعه فرمانداری دراین کلاسها قدردانی نمودند.

منبع : وبسایت فرمانداری تبریز