پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

 ارتباط شما عزیزان با مدیر پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم (حفظه الله)

 

moridan@mailfa.com



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب داشته و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

خبرگزاری فارس: ‌آيت‌الله خامنه‌اي زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه متحمل شده است

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز اعياد شعبانيه و ماه شعبان را فرصت مناسبي براي خودسازي و معرفت دانست. * احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است آيت‌الله آل‌هاشم با اشاره به سفارش حضرات معصومين و نبي‌مكرم اسلام مبني بر احترام به بزرگان و مربيان و والدين اظهار داشت: احترام به علماي اسلامي بنا به فرمايش نبي‌مكرم اسلام احترام به رسول گرامي خدا است و بي‌حرمتي به علمايي كه دين و مباني الهي را ترويج مي‌كنند در حقيقت بي‌احترامي به پيامبر اسلام است. وي بيان داشت: بر همين اساس و با توجه به جايگاه نايب حضرت وليعصر (عج) احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است. امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب كرده است و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است. * تضعيف شوراي نگهبان حرام است امام جمعه موقت تبريز با اشار ه به فرار رسيدن سالروز آغاز به كار شوراي نگهبان در كشور اظهار داشت: اين شورا منشا خدمات بسياري در جامعه بوده است و حفظ و حرمت به آن بر همه لازم است. آيت‌الله آل‌هاشم با بيان اينكه شوراي نگهبان از اركان مهم نظام اسلامي است، عنوان داشت: تضعيف شوراي نگهبان حرام‌ و تقويت آن بر همگان واجب است. وي همچنين با تاكيد بر ضروت حفظ و حرمت سالمندان و والدين در جامعه تصريح كرد: احترام والدين و كساني كه در تربيت و پرورش ما كوشيده‌اند واجب و لازم است. * شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است امام جمعه موقت تبريز با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعياد و مواليد بزرگي در اين ماه قرار دارند كه لزوم توجه بيشتر به بركات معنوي اين ماه را مي‌رساند. وي خاطرنشان كرد: ‌اين ماه در ديدگاه بزرگان اسلامي و ائمه اطهار (ع) از جايگاه خاصي برخوردار است و ماه نبي‌مكرم اسلام نام گرفته است. آل‌هاشم اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است و از برجسته‌ترين اعمال در اين ماه عبادت و خودسازي است. * پاسداران شجاعت را از مكتب حسيني آموختند وي با اشاره به ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتيبان ولايت فقيه بودند. آل‌هاشم ادامه داد: پاسداران به همراه ارتشيان در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس جانفشاني كردند. وي همچنين به روز جانباز و بهزيستي اشاره كرد و بيان داشت: كساني كه در جامعه در حمايت از معلولان و افراد كم توان تلاش مي‌كنند منشا خدمات بزرگي به جامعه هستند. * جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند امام جمعه موقت تبريز با اشاره به روز جوان و ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) اضافه كرد:‌ جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند كه در بخش‌هاي مختلف كشور منشا خدمات بسياري هستند. وي افزود: جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي و دفاع از كيان اسلامي از همان آغاز انقلاب در كشور مشغول بوده‌اند و در حال حاضر نيز جوانان در مسئوليت‌هاي مهم و جايگاه‌هاي كه مشغول خدمت به انقلاب و نظام هستند. آل‌هاشم با اشاره به فرار رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت‌: تكريم اين روز بزرگ با آذين‌بندي خيابان‌ها و معابر و برپايي جشن‌هاي متعارف و شرعي لازم است. وي خاطرنشان كرد: مداحان اهل بيت (ع) در اين روز با اشعار و مداحي‌ها به ذكر مناقب و فضايل اهل‌بيت (ع) و آن امام همام بپردازند.



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت‌الله سیدمحمدتقي آل‌هاشم امام جمعه موقت تبريز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز اعياد شعبانيه و ماه شعبان را فرصت مناسبي براي خودسازي و معرفت دانست. امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب داشته و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

* احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است

آيت‌الله آل‌هاشم با اشاره به سفارش حضرات معصومين و نبي‌مكرم اسلام مبني بر احترام به بزرگان و مربيان و والدين اظهار داشت: احترام به علماي اسلامي بنا به فرمايش نبي‌مكرم اسلام احترام به رسول گرامي خدا است و بي‌حرمتي به علمايي كه دين و مباني الهي را ترويج مي‌كنند در حقيقت بي‌احترامي به پيامبر اسلام است.

به گزارش خبرگزاري فارس ، وي بيان داشت: بر همين اساس و با توجه به جايگاه نايب حضرت وليعصر (عج) احترام به ولايت فقيه رسالت جامعه اسلامي است.

امام جمعه موقت تبريز گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام راحل بيشترين خدمات را به اسلام و انقلاب كرده است و زحمات بسياري را در راه تعالي جامعه اسلامي متحمل شده و بنابراين احترام و اطاعت به ايشان بر همگان واجب است.

 

* تضعيف شوراي نگهبان حرام است

امام جمعه موقت تبريز با اشار ه به فرار رسيدن سالروز آغاز به كار شوراي نگهبان در كشور اظهار داشت: اين شورا منشا خدمات بسياري در جامعه بوده است و حفظ و حرمت به آن بر همه لازم است.

آيت‌الله آل‌هاشم با بيان اينكه شوراي نگهبان از اركان مهم نظام اسلامي است، عنوان داشت: تضعيف شوراي نگهبان حرام‌ و تقويت آن بر همگان واجب است.

وي همچنين با تاكيد بر ضروت حفظ و حرمت سالمندان و والدين در جامعه تصريح كرد: احترام والدين و كساني كه در تربيت و پرورش ما كوشيده‌اند واجب و لازم است.

 

* شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است

امام جمعه موقت تبريز با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعياد و مواليد بزرگي در اين ماه قرار دارند كه لزوم توجه بيشتر به بركات معنوي اين ماه را مي‌رساند.

وي خاطرنشان كرد: ‌اين ماه در ديدگاه بزرگان اسلامي و ائمه اطهار (ع) از جايگاه خاصي برخوردار است و ماه نبي‌مكرم اسلام نام گرفته است.

آل‌هاشم اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبي براي خودسازي و ورود به ماه مبارك رمضان است و از برجسته‌ترين اعمال در اين ماه عبادت و خودسازي است.

 

* پاسداران شجاعت را از مكتب حسيني آموختند

وي با اشاره به ميلاد امام حسين (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتيبان ولايت فقيه بودند.

آل‌هاشم ادامه داد: پاسداران به همراه ارتشيان در دفاع از كيان اسلامي در دوران دفاع مقدس جانفشاني كردند.

وي همچنين به روز جانباز و بهزيستي اشاره كرد و بيان داشت: كساني كه در جامعه در حمايت از معلولان و افراد كم توان تلاش مي‌كنند منشا خدمات بزرگي به جامعه هستند.

 

* جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند

امام جمعه موقت تبريز با اشاره به روز جوان و ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) اضافه كرد:‌ جوانان سرمايه‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي هستند كه در بخش‌هاي مختلف كشور منشا خدمات بسياري هستند.

وي افزود: جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي و دفاع از كيان اسلامي از همان آغاز انقلاب در كشور مشغول بوده‌اند و در حال حاضر نيز جوانان در مسئوليت‌هاي مهم و جايگاه‌هاي كه مشغول خدمت به انقلاب و نظام هستند.

آل‌هاشم با اشاره به فرار رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت‌: تكريم اين روز بزرگ با آذين‌بندي خيابان‌ها و معابر و برپايي جشن‌هاي متعارف و شرعي لازم است.

وي خاطرنشان كرد: مداحان اهل بيت (ع) در اين روز با اشعار و مداحي‌ها به ذكر مناقب و فضايل اهل‌بيت (ع) و آن امام همام بپردازند.