تاريخ : 2 / 3 / 1395برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم گفت:  ولایت فقیه زمینه‌ساز ظهور منجی است و اگر ولایت فقیه در جامعه عینیت پیدا کند و موفق شود، قطعاً زمینه ظهور نیز در جامعه فراهم خواهد شد.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک عید نیمه شعبان، گفت: ولایت فقیه زمینه‌ساز ظهور منجی است و اگر ولایت فقیه در جامعه عینیت پیدا کند و موفق شود، قطعاً زمینه ظهور نیز در جامعه فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و مهدویت از هم جدا نیستند، ابراز داشت: کسی که به مهدویت به معنای واقعی کلمه معتقد است، خواه ناخواه به ولایت فقیه نیز معتقد است زیرا این دو از همه جدا نیستند و زمانی ظهور منجی محقق می‌شود که زمینه فراهم شود و کسی که این زمینه را فراهم می‌کند، ولی فقیه با همراهی مردم است.

امام جمعه موقت تبریز عنوان کرد: روشن است در زمان غیبت و قبل از اینکه امام زمان(عج) ظهور کند مردم شیعه بلکه همه مسلمانان به یک مرجع و ملجأ عادل، مورد اطمینان، اسلام‌شناس و آگاه به زمان نیاز دارند و چه کسی به جز ولی فقیه می‌تواند یک فقیه جامع‌الشرایط، آگاه به زمان و مدیر و مدبر باشد و قطعاً چنین ولی فقیهی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور و مرجعی برای مراجعات شیعیان در عصر غیبت باشد
وی ادامه داد: به‌همین دلیل است که حضرت علی(ع) نیز در نهج‌البلاغه فرمودند محق‌ترین و سزاوارترین فرد برای تصدی ولایت آن است که از همه توانمندتر و نسبت به احکام الهی آگاه‌تر باشد و آن همان ولایت فقیه است.

آیت الله آل هاشم در ادامه سخنان خود به مباحث مهدویت اشاره کرد و گفت: یکی از مبانی مهم تشیع بلکه اسلام جریان مهدویت است؛ به این معنا که در آخرالزمان بعد از آنکه در همه جهان ظلم و ستم و ناامنی فراگیر می‌شود یکی از فرزندان فاطمه زهرا(س) ظهور می‌کند و عالم را پر از عدل و داد می‌کند
وی با تأکید بر اینکه اعتقاد به مهدویت اختصاص به شیعه ندارد، گفت: تمام فرق مسلمانان و اهل تشیع و تسنن به مهدویت اعتقاد دارند حتی در مجامع روایی اهل سنت نیز روایات فراوانی در مورد مهدویت وجود دارد.

امام جمعه موقت تبریز ابراز داشت: مورد اختلاف مهدویت در مذاهب مختلف، راجع به مصداق است؛ شیعیان مصداق را معین می‌دانند که همان حضرت مهدی(عج) و فرزند امام حسن عسکری(ع) است و عده‌ای می‌گویند هنوز متولد نشده است و بعداً متولد می‌شود و برخی دیگر می‌گویند متولد شده و همان فرزند امام حسن عسکری(ع) است از جمله شیخ روزبهان که از علمای اهل سنت است و اعتقاد دارد حضرت مهدی(عج) به دنیا آمده و فرزند امام حسن عسکری(ع) است و فعلاً از دیده پنهان و در حالت غیبت به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در قضیه مهدویت مهم است، کیفیت و ماهیت انتظار است، گفت: اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید: اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ؛ افضل‌ترین عبادت انتظار فرج است، به این معناست که ما به معنای واقعی کلمه منتظر باشیم و کسی منتظر است که زمینه را برای ظهور فراهم کرده و با کژی‌ها و انحرافات مبارزه کند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه اضافه کرد:‌ برخی گمان می‌کنند هرچه قدر زمینه برای گناه بیشتر شود زمینه ظهور منجی فراهم می‌شود در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید درصدی زمینه ظهور فراهم شود.

 

 



تاريخ : 4 / 3 / 1395برچسب:, | 3:58 | نویسنده : میثم