تاريخ : 1 / 9 / 1393برچسب:, | 14:36 | نویسنده : میثم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: باید در مجالس عزاداری بیشتر به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت، جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند.

آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مجلس عزاداری و  سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی برای درک حقیقت نهضت عاشورا است، اظهار داشت: اگر عزاداری ها در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سال، با معرفت و بصیرت خاص همراه باشد، به یقین بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که فلسفه انتظار را باید در غدیر و عاشورا جستجو کرد، خاطرنشان کرد: انحراف جامعه اسلامی در صدر اسلام به حدی رسید که مسلمانان چشم بر دیده‌گان خود در غدیر بستند و منکر آن شدند و سال ها بعد نواده پیامبر اسلام را کافر نامیدند و عزم به شهادت آن حضرت کردند.
آیت الله آل هاشم با بیان این‌که عبرت از وقایع عاشورا در هر زمان و مکانی راهگشای امور خواهد بود، تصریح کرد: اگر امروز نیز جامعه اسلامی با انحرافات، کج‌روی ها و کج‌اندیشی ها مواجه باشد و عزم جدی علما برای مقابله با این خرافات و بدعت ها نبود، قطعا وقایقی تلخ‌تر از عاشورا را شاهد بودیم.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که معرفت لازمه حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) است، گفت: حقیقت آن است که باید در این مجالس به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت، جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند، اما باید دید که ما برای زمینه سازی ظهور فرزند آن بزرگوار برا اصلاح جامعه امروز چه کاری کرده ایم.
آیت الله آل هاشم در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای بازگشت جامعه منحرف صدر اسلام به مسیر غدیر بوده است، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تبیین جایگاه امامت الهی و ضرورت آن قیام کرد، اگر بتوانیم این حقیقت مهم را در جامعه نهادینه کنیم، دیگر شاهد برخی انحرافات و کج‌روی‌ها در مجالس سوگواری نخواهیم بود.
وی سوگواری برای حضرت سید الشهدا(ع) را نوعی تقرب به درگاه الهی دانست و تصریح کرد: برپایی پرشور مجالس سوگواری و وعظ امام حسین(ع) در ماه محرم در حقیقت تأکید بر اندیشه غدیر، حاکمیت مسأله امامت الهی و دعا بر تعجیل در ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به این‌که رسالت سیدالشهدا در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: با الگوگیری از این حرکت بزرگ، باید این روح را در کالبدهای مختلفش شناسایی کنیم و متناسب با شرایط زمان و مکان، آن روح را زنده نگه داریم و ترویج کنیم

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله آل هاشم با ایشان دیدار کردند.

اخبار مرتبط :

مشرق :                                  عکس/ امیر سیاری در بیت آیت الله آل هاشم

 

پایگاه اطلاع رسانی آناج:           دیدار دریادار سیاری با امام جمعه موقت تبریز

 

خبرگزاری بین المللی تسنیم :  دیدار دریادار سیاری با امام جمعه موقت تبریز

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

توسط حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم درنمازجمعه تبریز۹۳/۹/۲۱ 


مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

 

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید