مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: داوطلبان انتخاباتی که به مجلس راه می یابند، باید اعتقاد و التزام عملی به " ولایت مطلقه فقیه " داشته باشند.

آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: افرادی که دارای تقوا، تعهد و روحیه تعبد در مقابل خداوند باشند، برای مجلس انتخاب شوند.

وی، گفت: وظیفه ما در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید افرادی را انتخاب کنیم که به منابع قدرت و ثروت متصل نباشند و فقط به فکر اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بوده و ولایتمدار باشند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی خاطر نشان کرد: اهداف بلند امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته هر سال بیش از سال پیش محقق می شود و امروز این انقلاب به جای جای دنیا صادر شده است.

وی اضافه کرد: با فرار عبدالله صالح از یمن دیکتاتور دیگری پس از دیکتاتور های تونس، مصر و لیبی سقوط کرد و امیدواریم آل خلیفه دیکتاتور بحرین نیز به وسیله مسلمانان با ایمان این کشور به زودی سقوط کند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ماه یکی از یوم الله ها بوده که در حقیقت روز تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را احیا و امروز به عنوان الگو الهام بخش انقلاب ها و بیداری اسلامی ملت های جهان شده است.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد پر برکت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریک گفت.



  مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم باید با چشمان باز و با بصیرت نامزدهایی که به منابع ثروت و قدرت متصل هستند را در انتخابات مجلس انتخاب نکنند.

خبرگزاری فارس: مردم به نامزدهای متصل به منابع قدرت و ثروت رای نمی‌دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند انتخابات مجلس ایران کم رنگ برگزار شود، اما از قدرت، شجاعت و شهامت ملت ایران خبر ندارد.

وی انتخابات را بسیار مهم و یکی از عرصه‌های بروز عظمت ملت ایران و نظام اسلامی دانست و افزود: به کوری چشم دشمنان مردم به افرادی که دارای تقوا، روحیه تعبد و اعتقاد عملی و التزام به ولایت فقیه داشته باشند را انتخاب و رای خواهند داد.

 

* حضور حداکثری مردم خط بطلان بر تمام توطئه‌های دشمنان است

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: حضور حداکثری ملت ایران در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خط بطلان بر تمام توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی برگزاری انتخابات را از مظاهر اقتدار ملی و مردمی بودن نظام خواند و گفت: اتکای نظام اسلامی به آرای مردم است و هرچه حضور مردم در انتخابات گسترده باشد ایران اسلامی در دنیا سربلند خواهد بود و مجد و عظمت آن حفظ خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز به نمایندگان مردم توصیه کرد در حفظ بیت‌المال و خدمت به مردم ایران اسلامی تلاش بیشتری انجام دهند.

 

* تقویت روحیه مردمی، تبیین برکات انقلاب اسلامی

وی همچنین به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه مردمی، تبیین برکات انقلاب اسلامی و بیان جایگاه ولایت فقیه در دهه فجر مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت تبریز گفت: دهه فجر در حقیقت یک عید بزرگ برای مسلمانان است و لازم است ملت ایران هر سال به دهه فجر و 22 بهمن اهمیت بیشتری دهد.

 

* تحقق صدور انقلاب به دنیا

آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی ،امروز محقق شده  و خصیصه استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران، این نظام را الگوی دیگر حکومت‌ها و کشورها قرار داده و این نتیجه تلاش‌ها و پیش‌بینی امام خمینی (ره) در دوران انقلاب و قبل از آن است.

 

* امروز شاهد فجری دیگر از انقلاب اسلامی ایران هستیم

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی دیگر کشورهای اسلامی شده است، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند مانع نفوذ نور انقلاب اسلامی ایران در جهان شود، امروز شاهد فجری دیگر از انقلاب اسلامی ایران هستیم که حرکت پرشتاب کشور را به سمت اقتدار و قدرت را موجب شده است.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: تمام اعمال ما با تبعیت از ولی فقیه مورد قبول است و هر چه داریم از ولایت فقیه است.

آل‌هاشم با بیان اینکه پیوند ناگسستنی ملت و ولایت فقیه زیربنای عزت است، تصریح کرد: علت اینکه دشمنان با به‌کارگیری انواع توطئه‌ها و ترفندها می‌خواهند جایگاه ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند، ناشی از داشتن جایگاه ویژه ولایت در قلوب مسلمین است.

وی همچنین خواستار رسیدگی و توجه به محرومان جامعه توسط مسلمانان شد.

 

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ملت ایران در شرایطی پس از سی و سه سال از پیروزی انقلاب و با وجود همه دشمنی‌های استکبار با صلابت و قدرت هر چه تمام در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند، که رسانه های غربی از ماه ها پیش بر طبل توخالی جدایی میان مردم و نظام اسلامی می کوبیدند.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی شاهد جلوه های زیبای حضور در صحنه ملت ایران بودیم که شدیدترین تحریم ها و فشارها بر عزم اراده مردم ولایی کشور تاثیری نداشته است، باید قدر این ملت را دانست و با توان هر چه تمام تر خدمتگزار ملت قدرشناس و آگاه به زمان بود.

آیت الله آل هاشم با اشاره به حساسیت راهپیمایی 22 بهمن امسال، حضور حماسی مردم را زمینه‌ای بسیار مناسب برای حضور گسترده آحاد مردم در پای صندوق‌های رأی دانست و افزود: امروز مردم نشان دادند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده و هستند و البته این حضور تضمین‌کننده امنیت، استقلال و آزادی کشور خواهد بود.

امام جمعه موقت تبریز پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر انواع توطئه‌ها را به برکت خون شهدا و از جان گذشتگی‌های دلسوزان انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: با پشتوانه عظیم مردمی مطمئنا در 12 اسفند سال جاری بار دیگر حماسه‌ای عظیم در تاریخ مملکت ایران ثبت خواهد شد و دشمنان نظام بیش از پیش مایوس خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت‌های علمی، صنعتی و هسته ای و هزاران دستاورد دیگر را عامل عظمت، غرور و افتخار ملت ایران دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نگران از صدور امواج این انقلاب به جهان هستند، چراکه ملل اسلامی بیدار شده و طاغوت‌های دیکتاتور منطقه یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: الگوگیری ملل اسلامی و حتی ملل غربی از انقلاب اسلامی کاملاً مشهود و غیرقابل انکار است، جنبش‌های عدالت‌خواهانه وال‌استریت و نفی اقتصاد ظالمانه آنها می‌رود که اضمحلال کامل ابرقدرت‌های استکباری و عزت و عظمت واقعی اسلام و مسلمین را در سراسر جهان رقم بزند.

وی در پایان با تقدیر از حضور حماسی و پرشور مردم ایران به ویژه آذربایجان شرقی در راهپیمایی 22 بهمن، خواستار تداوم این حضور آگاهانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 12 اسفند شد.