پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو و مسئول خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه قطعا آثار منفی به دنبال دارد و به همین جهت در دین اسلام به رعایت آن برای بانون تاکید بسیاری شده است و باید تمام افراد و بانوان نسبت به حجاب و عفاف مقید باشند.

وی ادامه داد: هم‌چنین برخی مردان همسران خود را به بی‌حجابی و بدحجابی تشویق می‌کنند که باید گفت هر دو آن‌ها در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود چرا که تاثیرات مخربی در جامعه برجای می‌گذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و اعلام داشت: تربیت کودکان مسئله بسیار مهمی است و به همین جهت باید معلمان و پدر و مادرها در تربیت فرزندانی صالح برای جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین در ادامه از درگذشت پدر مقام معظم رهبری در ۱۵تیرماه یاد کرده و افزود: بی‌شک ایشان یک عالم پرهیزکار بودند که فرزندی تربیت کردند که ولی فقیه مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید جایگاه علمای بزرگ و تاثیرگذار برای جوانان تبیین و معرفی شود.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز قلم اشاره کرد و تاکید کرد: اهمیت قلم بسیار زیاد است چراکه حتی در قرآن به آن قسم یاد شده است و خوش به حال کسانی که می‌توانند به وسیله قلم باقیاتی از خود در این دنیا برای دیگران برجای بگذارند.

آیت‌الله آل‌هاشم اضافه کرد: همچنین برخی اصحاب قلم جوهر خود را به خون آغشته کرده‌اند که در نهایت توانسته‌اند یادگاری‌های ارزشمندی برای این جامعه اسلامی به جای بگذارند.

وی در پایان با اشاره به روز قوه قضائیه و اهمیت امر به معروف در جامعه اسلامی تشریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به اهمیت امر به معروف تاکید کرده‌اند و خواستار شده‌اند هر دستگاه و هر شخصی که در امکانش باشد باید به امر معروف در جامعه بپردازد.