پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم: صندوق های رأی سنگرهای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی اند

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: اساس در انتخابات مشارکت، رقابت، سلامت، انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت است که اگر این ها محقق شد عزت و غرور ملی محقق می شود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با مهم برشمردن حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌ های رأی، افزایش قدرت نرم و اقتدار نظام اسلامی را در عرصه ‌های داخلی و بین ‌المللی به دنبال دارد.

وی با بیان این که مردم باید برای خلق یک حماسه دیگر آماده شوند و نقش سازنده و تأثیرگذار خود را در این دوره از انتخابات نیز به نمایش بگذارند، افزود: همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور نیز مؤثر خواهد بود.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: حضور میلیونی و مسئولانه و آگاهانه مردم در پای صندوق‌ های رای در چنین شرایطی که استکبار چشم طمع به انقلاب اسلامی و خاک کشور دارند، بزرگ ترین پاسخ دندان شکن به دشمنان است.

وی با اشاره به قدرت واقعی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران بارها و در طی این چهار دهه نشان داده اند که آن ها به خوبی می دانند در چه شرایط حساسی قرار داریم و در چنین موقعیت هایی، با حضور خود، قدرت واقعی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه شرکت در انتخابات موجب غرور ملی می شود، گفت: اساس در انتخابات مشارکت، رقابت، سلامت، انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت است که اگر این ها محقق شد عزت و غرور ملی محقق می شود.

امام جمعه موقت تبریز در پایان شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: صندوق های رأی سنگری برای حمایت از نظام و جامعه اسلامی و انقلاب است و سرنوشت کشور با انتخابات رقم خورده و شرکت در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در گفتگو با «حوزه»: اندیشه های شهید مطهری در حوزه های علمیه تبیین شود

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: شهید مطهری برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاطی و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و باید اندیشه های ایشان در جامعه به ویژه حوزه های علمیه تبیین شود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به جایگاه شهید مطهری، گفت: این عالم برجسته برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاط و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که شهید مطهری از اندیشمندان و فیلسوفان معاصری است که در تکوین تفکر نسل جدید انقلاب اسلامی نقش موثری داشت، ابراز داشت:  تفکر شهید مطهری، با گذشت چند سال از شهادت ایشان، هنوز هم نو و کاربردی است و برای نسل آینده نیز می تواند اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تبیین تفکر متفکرانی همچون شهید مطهری هستیم، خاطرنشان کرد: تفکر و شخصیت شهید مطهری باید در حوزه های علمیه تبیین شده و سپس با تربیت طلاب و مبلغان، در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان تبلیغ شود.

آیت الله آل هاشم عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار، از گسترش تفکر شهید مطهری در جامعه نگران بودند که دست به ترور ایشان زدند و امروز نیز دشمنان از تکرار چنین تفکراتی در انقلاب اسلامی ایران بیم دارند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم در گفتگو با «حوزه» تشریح کرد: درس های مهم بعثت پیامبر اعظم(ص) برای جامعه امروز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز درس های مهم بعثت پیامبر اکرم(ص) را برای جامعه امروزتشریح کرد و گفت: در مدت رسالت پیامبر(ص)، هیچ گاه یاس و ناامیدی در چهره ایشان قابل مشاهده نبود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، عنوان کرد: یکی از درس‌ های مهم بعثت این است که نباید هیچ وقت مأیوس بود، پیامبر اسلام(ص) نیز تمام دشمنی‌ ها از خویشان و نزدیکان و غریبه‌ ها را تحمل کرد، اما طی ۲۳ سال توانستند عده بسیاری را جذب دین اسلام کنند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در ۴۰ سالگی مبعوث به نبوت شدند و تا ۲۳ سال بار سنگین نبوت را با تمام رنج‌ ها به دوش کشیدند، در این مدت در وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به هیچ عنوان یاس و ناامیدی قابل مشاهده نبود.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: استقامات در مقابل تهدید های توخالی و عدم اعتماد به دشمن از مصادیق درس هایی است که می توان از بعثت گرفت.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به فلسفه و اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: جهان عرب در آستانه بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در بحران قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعفا و محرومان، فساد و بی بند وباری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

وی با تشریح وضعیت جامعه پیش از بعثت پیامبر(ص)، افزود: پیش از بعثت، منطقه جزیره العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، بدترین وضع را تحمل می کرد. بت پرستی اعراب و وضعیت اسفبار دختران و زنان که از حقوق اساسی خود محروم بودند، وضعیت جامعه را به انحطاط کشانده بود.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه واقعه بعثت، جایگاه ویژه ای در فرهنگ مسلمانان دارد، عنوان کرد: بعثت نقطه آغازین دین اسلام است، دینی که در سال های نخست خود با اندک پیرو و در شرایط سختی آغاز شد، اما با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سراسر جهان انتشار یافت و این توسعه یافتگی تا به امروز نیز ادامه دارد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: حضرت محمد(ص) به فرمان خداوند متعال مامور شد تا مردم را به سوی پروردگار فرا بخواند و ایشان نیز این رسالت بزرگ را انجام دادند.

 

 

وی در ادامه به اهداف بعثت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است.

آیت الله آل هاشم افزود: از دیگر اهداف مبعث پیامبر اکرم(ص) که در قرآن کریم نیز اشاره شده، بحث اسوه و الگو بودن پیامبر(ص) برای تمام مردم است. در قرآن آمده که‌ ای بشریت، پیامبر برای شما بهترین اسوه و الگو در اخلاق و مسائل تربیتی است.

امام جمعه موقت تبریز همچنین عنوان کرد: مهم ترین کار پیامبران الهی، از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب و معیارهای نادرست و جایگزینی ارزش های الهی است؛ یکی دیگر از مهم ترین هدف های بعثت پیامبران، اقامه قسط و عدل در جامعه است، پیامبران مبعوث شدند تا با اجرای احکام الهی، زندگی بشری را رنگ الهی بزنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اولین مفسر قرآن کریم، خداوند است، ابراز داشت: پس از خداوند، این جایگاه در اختیار پیامبر اکرم(ص) است و یکی از مسئولیت‌ ها و ماموریت‌ ها که در حوزه نبوت قرار می ‌گیرد، بحث تفسیر و تشریح قرآن کریم و بیان مبهمات و محکمات و متشابهات و امثال آن‌ ها است.

آیت الله آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه خداوند با بعثت پیامبران، با انسان ها اتمام حجت کرده است تا عذر و بهانه ای برای آنان وجود نداشته باشد، عنوان کرد: عقل انسان، پیامبر درونی و یکی از دو حجت خداوند است، ولی فعالیت های عقلی، خالی از تردید و شک نیست، براین اساس است که قرآن فرموده است: ما هرگز قومی را مجازات نمی کنیم، مگر اینکه پیامبری مبعوث کرده باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند و برنامه کاملی برای انسان به ارمغان بیاورد.