مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز- 'مجید فقیه' و 'ابوذر كرمی'، نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان جهان، رتبه نخست را به ترتیب در رشته های قرائت و حفظ این دوره از مسابقات را كسب كردند.

 

'محمد مهدی عزالدین' از لبنان و 'عنایت الله عصمت یار' از افغانستان نیز به عنوان نفرات دوم و سوم در رشته قرائت معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران، 'محمد المصطفی والد الشیخ احمد' حافظ موریتانیایی و 'محمد محمد خوفاجی الهلاوی' از مصر هم رتبه های دوم و سوم بخش حفظ كل قرآن كریم را به دست آوردند.

همچنین 'عباس علی سید' از آلمان، 'عبدالله احمد حسن' از كویت و 'قاسم احمد رضی احمد حسن' از بحرین حایز رتبه های چهارم تا ششم در رشته قرائت شدند.

'انصارالدین انصار' از اندونزی، 'مهتدی عبدالحی اوف' از تاجیكستان، 'فاروق اعظم' حافظ قطری و 'ابوبكرعلی موبتی'، از اوگاندا به ترتیب مقام های چهارم تا هفتم را در رشته حفظ به دست آوردند.

در آیین پایانی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مصلی امام خمینی(ره) تبریز با حضور حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم'، امام جمعه موقت تبریز، حجت الاسلام سید 'مهدی تقوی'، دبیر مسابقات، 'محمود صلاحی'، استاندار خراسان رضوی، 'محمدحسین یادگاری'، رییس جهاد دانشگاهی، 'محمدحسین محمدزاده'، مدیر رادیو قرآن، 'علیرضا نوین'، شهردار تبریز و 'عباس صدری'، نماینده آیسیسكو در تهران و 'حسن بیادی'، عضو شورای شهر تهران از برگزیدگان تجلیل شد.

به برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

همچنین به نفرات اول جایزه نقدی به میزان 10هزار دلار و نفرات دوم و سوم به ترتیب هفت هزار و پنج هزار دلار تقدیم شد.

در این آیین برگزار كنندگان سومین دوره مسابقات به ویژه استاندار خراسان رضوی و 'عیسی علیزاده'، دبیر این دوره مورد تجلیل قرار گرفتند.

تلاوت آیاتی از كلام الله مجدید توسط 'عبدالفتاح طاروتی'، قاری ممتاز مصری پایان بخش این آیین بود.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

نفرات برتر رشته حفظ و قرائت قرآن كريم چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان معرفي و تجليل شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبريز، در مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سه نفر برگزيده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي شدند. در رشته حفظ نفر اول ابوذر كريمي از ايران، نفر دوم ولد الشيخ احمد از كشور موريتاني، نفر سوم محمد محمد الهلباوي از كشور مصر برگزيده و معرفي شدند.

همچنين در رشته قرائت مجيد فقيه از ايران نفر اول، محمدمهدي عزالدين نفر دوم از كشور لبنان و عنايت‌الله عصمت نفر سوم از كشور افغانستان اعلام شدند.

براساس اين گزارش نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب مبلغ 10 هزار دلار، هفت هزار دلار و پنج هزار دلار جايزه نقدي به همراه تنديس اين دوره از مسابقات و لوح تقدير دريافت كردند.

همچنين در اين مراسم پيام سازمان آيسيسكو از سوي مدير كل منطقه‌اي اين سازمان و همچنين بيانيه‌ هيات داوران اين دوره از مسابقات قرائت شد و در پايان از محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و ميزبان دوره قبلي و همچنين عيسي عليزاده دبير اجرايي سومين دوره مسابقات با اهداء لوح تقدير شد.

در مراسم اهداء جوايز به برگزيدگان رييس جهاد دانشگاهي، آيت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، حسن بياتي عضو شوراي شهر تهران، شهردار تبريز و مدير راديو قرآن حضور داشتند.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایت مدار و شهیدپرور تبریز امروز پیکر خلبان شهید یوسف جهانبخش‌اصل را تشییع کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر خلبان شهید یوسف جهانبخش‌اصل امروز با حضور اقشار مختلف مردم تبریز، علما، روحانیان و خانواده‌های شهدای و ایثارگران در میدان شهدای تبریز برگزار شد.

پیکر این خلبان شهید نیروی هوایی سپاه که سه روز پیش بر اثر نقص فنی بالگرد در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و در ارتفاعات آذربایجان‌غربی به فیض عظیم شهادت نائل شده بود، امروز در شرایطی بر دوش مردم تبریز تشییع شد که حضور جوانان جلوه‌ای خاص به این مراسم معنوی بخشیده بود.

همچنین مردم تبریز با فریادهای حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، آذربایجان جانباز خامنه ای‌دن آیرلماز، پیکر شهید جهانبخش‌اصل را از مقابل مسجد شهدا تشییع کردند و آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز نیز بر پیکر وی نماز اقامه کرد.

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

منبع :روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

فرماندار تبریز: هفته دولت، هفته سپاس از دولتمردان و مجریان حدود الهی است

 
 

به مناسبت هفته دولت، جلسه گرامیداشت مقام شهیدان رجائی و باهنر، در محل فرمانداری با حضور حضرت آیت الله آل هاشم، فرماندار شهرستان تبریز و کارکنان فرمانداری تشکیل شد.

 
 
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز: در جلسه گرامیداشت هفته دولت، حضرت آیتالله آل هاشم با اشاره به جایگاه رفیع شهدای 8 شهریور،گفت:  اندیشه و عملکرد مدیریتی شهیدان رجائی و باهنر الگوی واقعی مدیران و دولتمردان اسلامی در راه خدمت به جامعه است.

چمنی فرماندار شهرستان تبریز، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجائی وباهنر، گفت: هفته دولت هفته سپاس از دولتمردان و مجریان حدود الهی و انعکاس فضائل انقلابی و دینی دولتمردانی است که در جامعه اسلامی، درایت و تقوا را به تصویرکشیده و آن را به یک نهضت ماندگار مبدل کردند.

منبع : وب سایت اطلاع رسانی فرمانداری تبریز



 مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

 
خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز از مناطق زلزله‌زده شهرهای هریس، ورزقان و اهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده از نزدیک با مردم مصیبت‌دیده شهرهای هریس، ورزقان و اهر دیدار و گفت‌وگو کرد

وی در بازدید از مناطق آسیب دیده این سه شهرستان طلب مغفرت برای جان باختگان این حادثه و صبر و شکیبایی برای بازماندگان زلزله 21 مرداد از درگاه حضرت حق کرد و اظهار داشت: وقوع چنین بلایای طبیعی، آزمونی الهی برای عموم مردم به ویژه بازماندگان است.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر این‌که ملت نوعدوست ایران و مسؤولان استانی و کشوری رسالت خطیری در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده بر عهده دارند، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن زودرس فصل سرما در مناطق کوهستانی زلزله‌زده، تسریع در احداث خانه‌های بازماندگان در اولویت قرار گیرد.

وی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه گروه‌های جهادی، داوطلب و همیار برای بازسازی مناطق تخریب شده بر اثر زمین‌لرزه اخیر آذربایجان گفت: لازم است دستگاه های مسؤول در ساخت و تجهیز سرپناه محکم و قابل اطمینان اقداماتی ضربتی داشته باشند.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: از نخستین ساعات وقوع این حادثه تلخ، مردم در کنار دولتمردان به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و شکر خدا در مساله مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان هیچ‌گونه کمبودی احساس نمی شود.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر تداوم کمک های مردمی به مردم مصیبت‌دیده شهرهای هریس، ورزقان و اهر افزود: از زمان وقوع زلزله در استان تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی انواع کمک های مورد نیاز را به منطقه ارسال کرده اند که جای قدردانی دارد.