پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه پایدار کشور است، گفت: با پرهیز از شعارزدگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش های لازم باید میان مردم و مسؤولان صورت گیرد.

 

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که ضروری است در برابر تهدیدات خارجی، اقتصاد کشور مقاوم و قدرتمند باشد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و مؤلفه های آن می تواند این مهم را محقق کنند.


وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ابراز داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو همدلی و همزبانی مسؤولان و ملت است، مسؤولان با اعتماد به مردم و جلب اعتماد ملت بزرگ ایران در تحقق مسأله مهم اقتصاد مقاومتی تسریع بخشند.
امام جمعه موقت تبریز مردم و حضور آن ها در عرصه اقتصادی را یکی دیگر از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان داشت: مسؤولان باید به این باور دست پیدا کنند که اقتصاد مقاومتی تنها با حضور مردم در عرصه تولید و مصرف تولیدات داخلی تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به تجربه حضور ملت ایران در عرصه های مختلف انقلاب و کشور اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در هر جایی که مردم شریف ایران حضور پر شور و با انگیزه ای داشتند شاهد رشد، ترقی و انجام هر چه بهتر امور و کارها بوده ایم.
آیت الله آل هاشم اقتصاد نفتی را از آسیب های بزرگ اقتصاد کشور دانست و وابستگی به آن را سبب آسیب پذیری کشور در برابر تهدیدات خواند و افزود: اقتصاد مقاومتی بستر اصلی برنامه ریزی های آینده کشور در حوزه اقتصاد است.
وی اقتصاد مقاومتی را سیاست توسعه پایدار کشور دانست و ابراز داشت: مشکلات اقتصادی کشور، اشتغال و ازدواج جوانان با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی رفع خواهد شد، نظام اقتصادی کشور باید بر پایه مؤلفه های اقتصاد مقاومتی شکل گیرد و در برابر تهدیدات قدرتمند باشد.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مقابله با بحران‌های اقتصادی در جامعه است، چندین سال است که رهبر معظم انقلاب هر سال را با نامی مزین می فرمایند و امسال را نیز سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند تا اقتصاد مقاومتی در عمل تحقق یابد.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال پیامی برای همه افرادی است که دلسوز نظام بوده و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند؛ مسؤولان باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، به صورت عملی وارد شوند و اقدام صحیح و مناسب داشته باشند و تنها نباید به عملکردهای ستادی اکتفا کنند.

 

/http://morid.loxblog.com/post/233/آیت الله آل هاشم: تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نیازمند عزم ملی است.htm">

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" را نیازمند عزم ملی و شرکت همه فعالان حوزه اقتصادی در کنار مجلس و دولت در میدان عمل دانست.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» ابراز داشت: حضور مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است و برای حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی باید اعتماد آنها جلب شود و مسئولان به مردم اعتماد کنند.

وی افزود: همه با هم باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در مقام عمل باشیم و از تجارب خوب گذشته مانند پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به دلیل حضور هه جانبه مردم در این زمینه استفاده کنیم.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید از دولت شروع شود زیرا دولت پرچمدار و بسترساز است، باید مسئولان به این باور برسند که تنها با حضور مردم است که اقتصاد مقاومتی سیر تکاملی خود را طی می کند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه کشور با پول نفت آباد نمی‌شود، عنوان کرد: این موضوع در چند سال اخیر تجربه شد و آبادی تنها با حضور مردم امکان پذیر است، هر چه بیشتر شاهد افزایش این حضور باشیم کشور آبادتر خواهد شد.

وی اقتصاد مقاومتی را بستر اصلی برنامه ریزی های آینده کشور دانست و تصریح کرد: این سیاست ها چارچوب کلان اقدامات دستگاه اجرایی را برای دستیابی به توسعه پایدار تشکیل می دهد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور باید در برابر جهان پرتنش کنونی و تحولات شتابان اقتصادی و اجتماعی تاب آور باشد، گفت: امروز در عرصه سیاسی در خاورمیانه مناسبات پیچیده ای شکل می گیرد و جریان های مختلفی در حال شکل گیری است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: اگر اقتصادمقاومتی پیاده نشود، رشد اقتصاد نفتی موجب اشتغال نمی شود.

وی افزود: مسئولان در این حوزه بیش از آنکه اقدامی صورت دهند، حرف زده و سمینار برگزار کرده اند ولی عملا کار جدی در مجلس و دولت انجام نشده است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نیازمند عزم ملی و شرکت همه فعالان حوزه اقتصادی در کنار مجلس و دولت در میدان عمل است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به رکود اشتغال در کشور گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی، اجرای اقتصاد مقاومتی است و مقام معظم رهبری تقویت اقتصاد مقاومتی را بعنوان مرحله عمل تبیین کردند.

وی ادامه داد: این مسئله فقط به دولت و مجلس برنمی گردد و آحاد مردم، اصناف، بازار و همه دست اندرکاران امور اقتصادی کشور باید یکپارچه و یکصدا وارد میدان عمل شوند.