مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تبریز، مردمی بودن را رمز موفقیت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در مقابله با جنگ نرم دشمن علیه فرهنگ اسلام گفت: کانون های فرهنگ هنری مساجد نقش بسیار مهمی در مقابله با جنگ نرم و محور قرار دادن موازین اسلامی برعهده دارند.
وی افزود: مهم ‌ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن، فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت موازین اسلامی است و کانون‌های فرهنگی هنری در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است، ادامه داد: مدیران کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد بایدعمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: باید برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و نمازهای جماعت تلاش کنیم و در کنار نشاط معنوی، برای احیا و تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد نیز برنامه‌ ریزی کنیم.
آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: مهم ‌ترین بخش فعالیت کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد، مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: این کانون های فرهنگی اکنون با جوان در ارتباط هستند و نقش موثری در احیا و کارکردهای مساجد بر عهده دارند.
امام جمعه موقت تبریز کانون های فرهنگی هنری را بازوی برنامه های فرهنگی و قرآنی دانست و اظهار داشت: از آنجایی که این کانون ها بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند لذا نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان بر عهده دارند.


آیت الله آل هاشم خاطر نشان کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی هدفمند و جذاب جوانان، با شبیخون فرهنگی وسیع دشمن و ترفند‌های متفاوت و گوناگون رسانه‌های غربی در مسیر رواج بی بند وباری و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی در بین نسل جوان مبارزه کنیم.
امام جمعه موقت تبریز در پایان تاکید کرد: فعالیت مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از مهم ترین ویژگی های این کانون هاست که رمز موفقیت آن به شمار می رود.