پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین و در جامعه تبیین کنند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت سیدالشهداء (ع) است.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدای اسلام و ارزش های دینی کرد، ابراز داشت: حادثه عاشورا همانند یک دانشگاه بزرگ معرفتی بوده و آثار عشق و بندگی در آن متجلی شده است.

امام جمعه موقت تبریز افزود: حرکت امام حسین(ع)، حرکتی بود که موجب احیاء اسلام ناب شد و اسلام های من درآوردی و تقلبی را کنار زده و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف، نماز و ارزش های دینی است و کسی که ادعای حسینی بودن دارد باید این مسائل در الویت های اصلی زندگی او قرار گیرد و به این دسته از امور توجه داشته باشد.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) در آن گرما و سختی جنگ، با اقامه نماز جماعت ظهر، مهم ترین پیام خود را که عبارت بود از احیای ارزش های دینی خصوصا نماز را به زیبایی به تصویر کشیدند.

استاد حوزه تبریز اضافه کرد: فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظامی که نشات گرفته از حادثه کربلا است باید به صورت ویژه مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.

وی، یادآور شد: امام حسین(ع) به منزله چراغ فروزان هدایت بوده که هرکسی خودش را با ایشان پیوند دهد و سوار کشتی نجات ایشان شود، خیر دنیا و آخرت نصیبش شده و عاقبت به خیر خواهد شد.

آیت الله آل هاشم در خاتمه گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین کرده و آن را در جامعه تبیین کند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت حضرت سیدالشهداء (ع) است.



تاريخ : 27 / 8 / 1395برچسب:, | 21:0 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه اربعین حسنی در حقیقت تداوم مکتب عاشورا و پیام رسان ارزشهای عاشورایی است، گفت: اربعین حسینی با این قدرت و ظرفیت می تواند پیام دشمن شکن، ظلم ستیز و عزت آفرین عاشورا را به جهان مخابره کند.
 

آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه اربعین حسینی نماد قدرت و اقتدار شیعه در جهان است، اظهار داشت: استقبال ملت مسلمان ایران و جهان از این همایش بزرگ نشان از عمق نفوذ مکتب حسینی در جهان دارد.

وی راهپیمایی اربعین را نشان ارادت و دلدادگی ملت ایران و مسلمانان جهان به آستان اهل بیت(ع) دانست و گفت: دشمن از این سیل عظیم علافه مندان کربلای معلی و اربعین حسینی هراسان است و تمام تلاش خود را کرد تا این شور حسینی با این اجتماع عظیم در روز اربعین شکل نگیرد.

امام جمعه موقت تبریز اربعین حسینی را یک تجمع عظیم و دشمن شکن دانست که تداوم آن به فضل الهی عامل نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهد شد و ابراز داشت: این حرکت عظیم در جهان نظیر نداشته و ندارد، این اجتماع عظیم حسینی سبب خواهد شد تا گروه های تکفیری و رژیم کودک کش صهیونیستی به قعر چاه نابودی و هلاکت سقوط کنند.

وی با بیان اینکه اربعین حسنی در حقیقت تداوم مکتب عاشورا و پیام رسان ارزشهای عاشورایی است، ‌تصریح کرد: اربعین حسینی با این قدرت و ظرفیت می تواند پیام دشمن شکن، ظلم ستیز و عزت آفرین عاشورا را به جهان مخابره کند و در شناساندن عمق حرکت حسینی به مردم جهان بسیار مؤثر باشد.

آیت الله آل هاشم اربعین حسینی را نماد عزت، اقتدار و یک حرکت وحدت آفرین در جامعه اسلامی عنوان و تأکید کرد: این حرکت عظیم باید نشان دهد که اسلام و مسلمانان در اتحاد، اتفاق و نهایت قدرت قرار دارند، هدف اساسی دشمن همین افتراق و دشمنی در میان جامعه اسلامی برای تضعیف امت اسلام است.

وی با بیان اینکه پيام اربعين، يعني پيام صبر و مقاومت، پيامي كه اصلي ترين اثرش تجديد عهد با آرمان‌هاي بزرگ امام حسين(ع) است، بیان داشت: اربعین در حقیقت پیام آور و پیام رسان مکتب حسینی است، اربعین درس دلدادگی، حفظ آرمانها و مبارزه برای تداوم ارزشهای دینی و الهی  است.

امام جمعه موقت تبریز ترویج و تحکیم آرمانهای انقلاب اسلامی و عاشورای حسینی را یک وظیفه همگانی برای امت اسلام و جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه برای ترویج پیام ظلم ستیزی و دین مداری برگرفته از همین عاشورا و حرکتهای زینب کبری(س) است که به برکت وجود ایشان این مکتب زنده ماند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز گفت: شخصیت فقهی علامه جعفری تحت الشعاع شخصیت فلسفی و تسلط استاد بر مباحث عقلی قرار گرفته است.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت 25 آبان سالروز ارتحال علامه جعفری ترتیب یافت، اظهار داشت: تمامی آثار آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین، نشان از عمق نگرش ایشان نسبت به مسائل علمی، تفسیری، ادبی و فقهی داشته است.

وی با بیان این‌که آثار علامه نیاز امروز جامعه به ویژه حوزویان است، خاطرنشان کرد: علامه محمدتقی جعفری در طول سال‌های زندگی خود آثار متنوعی را تالیف کرد که از آن میان می‌توان مجموعه 27 جلدی «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» و مجموعه 15 جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی» اشاره کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که علامه کتابی با عنوان «حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب» به دو زبان انگلیسی و فارسی دارد که حقوق بشر غربی را به چالش کشیده است، تصریح کرد: تمامی آثار علامه نشان از احاطه ایشان نسبت به علوم غرب و شرق دارد، ضمن این‌که ایشان در علوم اسلامی نیز جزء نوادر روزگار بوده اند.

وی نقد نظریات دیوید هیوم در چهار موضوع فلسفی، بررسی و نقد برگزیده افکار راسل، زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام، موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی، فلسفه دین، تحقیقی در فلسفه علم، فلسفه و هدف زندگی، مولوی و جهان‌بینی‌ها و شناخت انسان در تصعید حیات تکاملی را از دیگر آثار برجسته علامه جعفری دانست و گفت: نظریات علامه امروز نیز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که علامه محمدتقی جعفری به حق «علامه» بود، افزود: عنوان علامه به کسانی گفته می شود که در علوم مختلف تبحر و صاحب‌نظر باشند، که آیت الله جعفری شایسته این عنوان بود، چراکه ایشان عالمی فراتر از زمان خود و فقیهی آینده‌نگر در جهان اسلام است؛ در حقیقت آثار علامه جعفری گنجینه‌ ارزشمند جامعه حوزوی است.

وی با اشاره به این‌که شخصیت فقهی علامه تحت الشعاع شخصیت فلسفی و تسلط استاد بر مباحث عقلی قرار گرفته است، گفت: علامه جعفری در سنی به درجه اجتهاد رسید که بسیاری از طلاب در این سن دروس ابتدایی حوزه را می گذرانند و درجه اجتهاد خود را از حوزه علمیه نجف و از محضر استادانی چون آیت الله میلانی و آیت الله شاهرودی دریافت کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که سبک زندگی و ساده‌زیستی علامه جعفری نیز می تواند الگویی برای طلاب و جامعه حوزوی قرار گیرد، افزود: پوشش و کلام ساده ایشان همواره مورد تعجب روشنفکران، اندیشمندان و دانشمندان داخلی و خارجی بوده است.

 



تاريخ : 12 / 8 / 1395برچسب:, | 23:10 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز:

خصومت انقلاب با استکبار جهانی است/ ۱۳ آبان نشان خواهد داد دسیسه های دشمن نقش بر آب است

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه جهت گیری خصومت آمیز ایران اسلامی با استکبار است و با ملتها تعامل خوب و تأثیرگذاری دارد، گفت: انقلاب اسلامی با استکبار، سلطه گری و خوی جنایتکار استکبار که برای انسانها هیچ ارزشی قايل نیست، مخالف و در تضاد است و تا زمانی که آمریکا دست از این خوی خود برندارد این مبارزه ادامه خواهد داشت.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مبانی استکبارستیزی در قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن کریم استکبار را در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست طرح کرده و تمام این اقسام را مورد مذمت قرار داده است و مقابله با استکبار را ضروری می داند.

وی با اشاره اینکه نظام اسلامی ایران از آنجایی که برگرفته از مبانی قرآنی در نقطه مقابل استکبار قرار دارد، ابراز داشت: تضاد میان انقلاب و آمریکا که اتم مصادیق استکبار است، ماهوی و ذاتی است و تا زمانی انقلاب اسلامی بر اهداف ضد استکباری خود ثابت قدم باشد و آمریکا بر خوی استکباری خود اصرار داشته باشد این مبارزه ادامه خواهد داشت.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه منطق قرآن و اسلام خدمت و محبت است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال ارتباط با انسانها و ملتها است، ایران اسلامی به دنبال روابط دوستانه و محبت‌آمیز  با تمام ملتها است، حتی مشکل ایران با ملت آمریکا نیست، آنچه نقطه مقابل ایران اسلامی استکبار و خوی خود برتر بینی دولت آمریکا است.

وی با بیان اینکه  جهت گیری خصومت آمیز ایران اسلامی با استکبار است و با ملتها تعامل خوب و تأثیرگذاری دارد، گفت: انقلاب اسلامی با استکبار، سلطه گری و خوی جنایتکار استکبار که برای انسانها هیچ ارزشی قايل نیست، مخالف و در تضاد است و تا زمانی که آمریکا دست از این خوی خود برندارد این مبارزه ادامه خواهد داشت.

آیت الله آل هاشم ۱۳ آبان را نماد مبارزه با استکبار جهانی و یادآور جنایتها و خیانتهای آمریکا بر علیه ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: این رو شاهد سه رویداد بزرگ است که همه ریشه در تفکر استبکاری آمریکا و دستهای آلوده آن دارد، آمریکا با خوی استکباری خود به دنبال تحقیر و تخریب ملتها است و آنها را دچار آسیبهای فراوان می کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در این روز با مشتهای گره کرده حضوری پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان خواهند داشت، بیان داشت: مردم با حضور خود تداوم بر مبارزه با استکبار جهانی را فریاد خواهند زد و شعار مرگ بر آمریکا را بیش از هر زمانی رساتر و شدیدتر فریاد خواهند زد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این که مردم ایران همیشه پشتیبان انقلاب، ولایت فقیه و ارزشهای امام راحل بوده و هستند، تصریح کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور پر شور خود لرزه بر اندام و هراس در دل دشمنان خواهند افکند و نشان خواهند داد دسیسه های دشمن برای دلسردی مردم از انقلاب نقش برآب است.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز  با تاکید بر اینکه سابقه طولانی فقاهت و اجتهاد در خاندان شهید آیت الله قاضی و نیز کسب فیض از اساتید مسلم نجف و قم و نیز ممارست ایشان در کسب علم، از ایشان مجتهدی مسلم و عالمی عالی قدر ساخته بود، گفت:« شهید آیت الله قاضی در تبریز مثل امام(ره) بودند، یعنی در تبریز همه می‌گفتند خمینی آذربایجان، آیت الله شهید قاضی طباطبائی است. از نفس پاک امام الهام گرفته بودند. شجاعانه صحبت می‌کردند. یادم هست در یک سخنرانی در دانشگاه می‌گفتند: «خدا شاهد است من هیچ وقت از خط امام دست بر نمی‌دارم و برای شهادت هم آماده هستم. انقلاب باید به رهبری حضرت امام(ره) به راهش ادامه بدهد. مؤمنین نترسید». همیشه این حرف‌ها را می‌زدند. ایشان شجاع و غیور بودند، واقعاً خیلی جسور بودند. ابدا غیراز خدا از هیچکس نمی‌ترسیدند».

منبع : فارس