پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امروزه بسیاری از مغازه‌های وقفی بازار تاریخی تبریز اجاره بهای بسیار ناچیز پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقف تبریز امروز در جمع رؤسای ادارت اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف از دیدگاه اسلام اظهار داشت: موقوفات پشتوانه اقتصادی امور فرهنگی، دینی و تبلیغی اسلام در جوامع بشری شناخته می شوند.


آیت الله آل هاشم از مسؤولان اداره کل اوقاف خواست اهتمام بیشتری نسبت به عمل امینانه به نیات واقفان داشته باشند و خاطرنشان کرد: عمل به نیات واقفان و ارایه گزارش به عموم مردم موجب جلب اعتماد جامعه نسبت به متولیان موقوفات خواهد شد، در این صورت عمل به این سنت حسنه نیز افزایش خواهد یافت.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه از مستاجران موقوفات خواست با توجه به عمل به نیات خیراندیش واقفان، اماکن وقفی را با بهای عادلانه اجاره کنند و تصریح کرد: امروزه بسیاری از مغازه‌های وقفی بازار تاریخی تبریز اجاره بهای بسیار ناچیز پرداخت می کنند.
متولی موقوفات مرحومه خیره النساء در تبریز گفت: به روز کردن اجاره بهای موقوفات استان نیازمند همت سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری مستأجران موقوفات است، اگر وقف به معنای حقیقی کلمه در جامعه اسلامی احیا شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
وی همچنین بر اهتمام بیشتر اداره کل اوقاف نسبت به سند دار کردن موقوفات تاکید کرد و گفت: اکنون تعدادی از موقوفات استان بدون سند هستند که موجب دست‌اندازی عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب می شود، دستگاه قضائی نیز باید در رفع غصب موقوفات استان حمایت جدی داشته باشد.
آیت الله ‌آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سنت حسنه وقف ظرفیت بس
یار عظیمی در رهایی کشور از اقتصاد نفتی می تواند داشته باشد، افزود: بسیاری از موقوفات استان مانند ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی اگر احیا شوند، تحولی بزرگ در اقتصاد استان را شاهد خواهیم بود.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

  خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که جریان صهیونیستی از توسعه روابط روزافزون دو ملت ایران و آذربایجان نگران بوده و به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی میان دو کشور همسایه و مسلمان است، گفت: رژیم صهیونیستی مخالف وحدت کشورهای اسلامی است، از این رو نهایت تلاش خود را برای حذف دینداران و روحانیان از صحنه اجتماعی آذربایجان می‌کند.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،با اشاره به این‌که دین‌ستیزی دولت‌ها هیچ عاقبت خوشی در تاریخ نداشته است، اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد تحرکات ضداسلامی در کشور جمهوری آذربایجان بوده‌ایم، این در شرایطی است که اکثر قریب به اتفاق مردم این کشور مسلمان و شیعه هستند.
وی با انتقاد از برخورد شدید و یورش نیروهای ویژه پلیس آذربایجان به دینداران در شهرک نارداران و به خاک و خون کشیدن دینداران و نمازگزاران مؤمن، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد نفوذ جریان‌های صهیونیستی و وهابی در این کشور اسلامی بوده‌ایم، به گونه‌ای که تبلیغ دین برای وهابیت آزاد است.
این عالم برجسته منطقه آذربایجان با بیان این‌که گروه‌های تروریستی تکفیری و سلفی زاییده تفکر وهابیت در منطقه است، گفت: دولت جمهوری آذربایجان باید بداند که خطر اصلی همان جریان‌های تکفیری و داعشی هستند که در این کشور نفوذ داشته‌اند، نه عزادارای مردم مظلوم نارداران در اربعین حسینی، برای همگان آشکار است که وهابی ها و سلفی های تکفیری به دروغ فریاد الله‌اکبر سر می‌دهند.
آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: جمهوری آذربایجان به‌عنوان یک کشور مسلمان و دارای منابع غنی نفت، از جمله کشورهایی است که طرح وهابی ها و سلفی های تکفیری در آن اجرایی شده و ائتلاف تکفیری صهیونیستی، منطقه مذهبی نارداران را که به‌ عنوان مرکز عزدارای برای امام حسین(ع) شناخته می شود، برای قربانی کردن برگزیده است
وی تصریح کرد: بسیار حیرت‌آور است که پلیس آذربایجان پرچم‌های «یا حسین» و «یا ابوالفضل» موجود در نارداران را به‌عنوان پرچم‌های داعشی وانمود کرده و برای این منظور، شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی را هم بسیج کردند. نیروهای پلیس پرچم های عزای امام حسین (ع) را طوری با افتخار از سر منازل زیر کشیده اند که گویی مناطق اشغالی آذربایجان را آزاد کرده‌اند.
امام جمعه موقت تبریز افزود: مایه تعجب است انرژی، به جای این‌که توان و ظرفیت های دولت آذربایجان برای آزادسازی مناطق اشغالی و قره باغ استفاده شود، علیه مردم دیندار خود آذربایجان به کار گرفته می شود. این در حالی است که همین دیندارن با برخورداری از روحیه شهادت طلبی و انگیزه جهادی آماده اند؛ مناطق اشغالی و قره باغ را از دست اشغالگران ارمنی آزاد کنند.
آیت الله آل‌هاشم با انتقاد از اقدامات خشن، سرکوبگرانه و خارج از عرف نیروهای ویژه پلیس آذربایجان علیه دینداران این کشور گفت: متأسفانه همزمان با حادثه نارداران؛ روحانیان شهرهای گنجه، لنکران، نفتچاله نیز با انگ تلاش برای کودتا، تروریسم و افراطی گری دستگیر شده و عرصه بر دین‌داران تنگ شده است.
وی با بیان این‌که جریان صهیونیستی از توسعه روابط روزافزون دو ملت ایران و آذربایجان نگران بوده و به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی میان دو کشور همسایه و مسلمان است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مخالف وحدت کشورهای اسلامی است، از این رو نهایت تلاش خود را برای حذف دینداران و روحانیان از صحنه اجتماعی آذربایجان می‌کند.

 

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضور امام جمعه موقف تبریز و مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان در جمع مردم و نمازگزاران مسجد مقبره تبریز برای پاسخگویی به سوالات و بررسی مشکلات

حضور امام جمعه موقت تبریز و مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان در جمع مردم


در پایان همایش تجلیل از عالم واقف، آیت الله قاضی(ره) در تبریز بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد مقبره، آیت الله آل هاشم امام جمعه موقف تبریز به همراه حجت الاسلام مصائبی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان در جمع   روسای ادارت اوقاف استان  و مردم حاضر شده و به گفتگو و تبادل نظر در خصوص وقف، موقوفات، مساجد و سایر مسائل مربوط به اداره کل اوقاف پرداختند.

آیت الله آل هاشم در این مراسم از مسئولان اداره کل اوقاف خواست اهتمام بیشتری نسبت به عمل امینانه به نیات واقفان داشته باشند .

وی همچنین با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه از مستاجران موقوفات خواست با توجه به عمل به نیات خیراندیش واقفین ، مکان های موقوفات را با بهای عادلانه اجاره کنند.

وی همچنین بر اهتمام بیشتر اداره کل اوقاف نسبت به سند دار کردن موقوفات تاکید کرد.

حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز ضمن پاسخ گویی به سوالات مردم در خصوص مسائل مربوط به این اداره کل، بر لزوم اهتمام مردم به وقف اموال خود

جهت برجای گذاشتن باقیات صالحات و همچنین خدمت به جامعه تاکید کرد.



تاريخ : 21 / 9 / 1394برچسب:, | 5:0 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

از امروز وبلاگ مرید آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم به

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم

 

تغییر نام داد

 

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه آمریکا سرخط تروریسم است، گفت: مقام عظمای ولایت در نامه دومشان به جوانان اروپایی خواستند، تروریسم و عاملان ایجاد آن را بشناساند.

توهین به مردم آذربایجان، قلب ها را جریحه دار کرد / مردم با هوشیاری جواب دشمنانی  را که دنبال سواستفاده از این ماجرا هستند؛ می دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه هر دو نامه مهم مقام معظم رهبری حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی است اظهار داشت: رهبری این ظرفیت بزرگ و قابلیت آینده‌ساز را در جوانان اروپایی مشاهده می‌کنند که آنها توانایی شناخت اسلام و اقدامات سیاستمداران را دارند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی توسط خود دولت‌های غربی مخصوصا آمریکا ایجاد و تقویت می‌شود، افزود: پشتوانه گروه‌های تروریستی آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامه دوم خود به جوانان اروپایی آنان را به شناخت اسلام و مفاهیم آن دعوت کردند و اعلام کردند اسلام دین صلح و آرامش است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نامه رهبری دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اول این است که تروریست و عاملان ایجاد آن که درد مشترک جهان اسلام شده است بشناساند.

وی گفت: هدف دوم محکوم کردن گروه‌های تروریستی است که توسط سردمداران غربی و به خصوص آمریکای جنایتکار ایجاد و تقویت شده است از این رو طبق فرمایشات حضرت امام (ره) شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تجمع عظیم زائران حسینی در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اربعین امسال با شکوه و عظمت ویژه‌ای برگزار شد و بنا به اخبار 27 میلیون نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین از کشورهای مختلف از جمله ایران و آذربایجان به طرف کربلا عزیمت کرده و وحدت، قدرت اسلام و شور حسینی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه این زائران بزرگوار در حقیقت به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع) لبیک گفته و اظهار ارادت خود را به محضر آن بزرگوار رساندند، افزود: با وجود تهدیدات داعش و سایر گروهک‌ها و تکفیری‌ها با شور حسینی در مراسم اربعین حسینی حاضر شدند و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

آل‌هاشم تصریح کرد: دشمنان اهل بیت (ع) و داعشیان بدانند که شیعیان و پیروان مکتب امام حسین (ع) متحد بوده و راز جاودانگی عاشورا در این سفر متجلی شده و بار دیگر به اثبات رسید و بار دیگر دشمن از تجلی هیهات من الذله مبهوت ماند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف، گفت: وقف سنت نبوی و سیره ائمه معصومان است و انسان‌های خیر از خود باقیات‌الصالحات به یادگار می‌گذارند و این منشاء خیر و برکت مادی و معنوی است.

وی با تأکید بر روایات اسلامی و نقش وقف به عنوان صدقه جاریه در زندگی اخروی، افزود: تبلیغ در خصوص امر وقف نباید تنها به هفته وقف محدود شود، بلکه باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به نهادینه شدن این امر اقدام شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به روز 25 آذر ماه که به روز پژوهش نامگذاری شده است، از تلاش‌های تمام پژوهشگران و مراکز علمی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد از این پژوهش‌ها استفاده کاربردی شود.

آل‌هاشم با اشاره به شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب که توسط منافقین به شهادت رسید، افزود: امیدواریم خداوند متعال ایشان را با حضرت سیدالشهداء (ع) محشور بفرماید.

وی در پایان از مجاهدت‌های وی در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تمجید کرد.