تاريخ : 28 / 10 / 1395برچسب:, | 18:26 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 
امام جمعه موقت تبریز:

مسؤولان از حق مردم در برجام صیانت کنند

آیت الله آل هاشم گفت: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه تاریخ شاهد آن است که کشور بارها از اعتماد به دشمن متضرر شده است، اظهار داشت: برجام نتیجه کار عجولانه و اعتماد به طرفهای مذاکره بود.

وی با اشاره به تاریخ سیاه بدعهدی ها و خیانت های آمریکا نسبت به ملت ایران، تصریح کرد: آمریکا بارها نشان داد که گفته های رهبر انقلاب در بی اعتمادی و بدعهدی آمریکا مطابق با واقع است و نباید رفع مشکلات کشور را به کسانی که قابل اعتماد نیستند گره بزنیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت است که کشور را از این شرایط خارج خواهد کرد، افزود: برجام بعد از گذشت یک سال از اجرایی شدن، نتیجه ملموسی برای کشور نداشت، بلکه شاهد بدعهدی های مکرر آمریکا و دور زدن برجام و تعهدات از سوی آنها بودیم.

وی با بیان اینکه لازم است مسؤولان و دولتمردان متوجه اقتصاد مقاومتی باشند و اقتصاد کشور را در توجه به داخل کشور شکوفا کنند، گفت: امروز بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را رنج می دهد و از طرفی پدیده حقوقهای نجومی پا به عرصه می گذارد، نباید شاهد چنین موضوعاتی در یک کشور اسلامی باشیم.

آیت الله آل هاشم مبارزه با کالای قاچاق، خروج از اقتصاد تک محصولی، افزایش تولید، خرید محصولات داخلی و استفاده از ایده های جوانان متخصص در کشور را از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: باید متوجه باشیم تا زمانی که خود به فکر نباشیم دیگران نیز به فکر ما نخواهند بود.

وی افزود: زمانی که رهبر انقلاب فرمودند که به این مذاکرات خوش بین نیستم نباید تمام انرژی کشور صرف مذاکره به امید رسیدن به اقتصاد مترقی می شد، بلکه باید کشور و توان جوانان آن در مسیر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد قرار می گرفت تا امروز شاهد مشکلات اقتصادی بیشتری نبودیم.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: مسؤولان و مذاکره کنندگان باید تا نهایت توان خود از برجام صیانت کنند و اجازه ندهند طرف مقابل به هر بهانه ای هر روز سخنانی بی ربط و اقدامات خلاف برجام انجام دهند، برجام نباید دستاویزی برای فشار بر ملت باشد و هر روز بهانه های جدیدی را شاهد باشیم.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل‌هاشم:

حامیان داعش در آتش خودساخته گرفتار هستند
 
امام جمعه موقت تبریز گفت: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده اند و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وقوع انفجارهای متعدد در کشور ترکیه همزمان با آغاز سال جدید میلادی اظهار داشت: مردم مسلمان ترکیه نباید تاوان سیاست‌های غلط دولتمردان خود را بپردازند.

وی با بیان این‌که سیاستمداران ترکیه به دلیل حمایت چند ساله از افراطی‌گری در منطقه اکنون خود گرفتار تحرکات تروریستی داعش شده‌اند، خاطرنشان کرد: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده است و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که دیر یا زود آتش فتنه داعش دامن تمام حامیان غربی و عربی‌اش را خواهد گرفت، تصریح کرد: زمان آن رسیده که دولتمردان غرب‌زده و شیوخ مرتجع عربی منطقه دست از حمایت‌های جاهلانه از تروریست‌های تکفیری بردارند و به فکر وحدت امت اسلامی باشند.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: اگر امروز شاهد انفجارهای متعدد و مرگبار در ترکیه هستیم، شکی نیست که طی روزهای آینده مشابه چنین حملات تروریستی را در دیگر کشورهای غربی حامی داعش شاهد خواهیم بود، طبیعی است که دود این آتش خودساخته غرب در منطقه به چشم همه مردم جهان خواهد رفت.

وی با بیان این‌که پدیده تروریسم ‌دولتی در غرب پرورش یافته و در برخی کشورهای منطقه‌ای رخنه کرده است، گفت: به یقین پاک کردن لکه چرکین با دستمال کثیف نه تنها منجر به بهبود وضعیت نخواهد شد، بلکه بر تشدید اوضاع کمک خواهد کرد، بنابراین بایستی دولت‌هادر مبارزه با تروریسم صادق باشند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان با اشاره به این‌که نابودی کامل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در جهان نیازمند عزم و اراده بین‌المللی است، افزود: مبارزه با داعش باید نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز نمود عینی داشته باشد، اگر غرب اراده‌ای برای مبارزه با داعش دارد، بایستی از جبهه مقاومت اسلامی حمایت کند.

 



تاريخ : 18 / 10 / 1395برچسب:, | 8:51 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تبریز شرایط دشوار تبلیغ در زمان امامت امام حسن عسکری(علیه السلام)، بازداشت خانگی و زمینه سازی ایشان برای غیبت را تشریح کرد.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) خاطرنشان کرد: دوران عمر ۲۹ ساله امام حسن عسکری(علیه السلام) را می توان به سه دوره مهم تقسیم کرد، ۱۳سال اول زندگی آن حضرت در مدینه گذشت، ۱۰سال در سامرا قبل از امامت بود و دوره سوم نزدیک ۶ سال امامت آن حضرت است که سه سال از دوران امامت خود را نیز در زندان سپری کردند.

وی تاکید کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) در عمر کوتاه خود و در مدت ۶ سال امامت، آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی بر جای گذاشتند.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: زمان امام حسن عسکری(علیه السلام) شرایط بسیار سختی بود، تقریبا همان شرایط پدرشان امام هادی(علیه السلام) را داشتند‌،‌ البته مشکلات و موانع دیگری نیز بر سر راه ایشان وجود داشت.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به محدودیت های امام حسن عسکری(علیه السلام) در دوران امامت اظهار داشت: اعمالی از سوی حاکمان غاصب عباسی شرایطی را برای امام حسن عسکری(علیه السلام) رقم زد تا به ظاهر نتواند مسئولیت علمی و اجتماعی امامت را به انجام برساند، بازداشت خانگی آن حضرت با هدف حذف هرگونه ارتباط با علویان بود اما بخشی از آن محدودیت سازی ها هم برای تولد حضرت مهدی(علیه السلام) صورت گرفت تا در صورت تولد، ایشان را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به اینکه شناخت شرایط سخت زندگی امام حسن عسکری(علیه السلام) می تواند ما را برای بهره گیری از سبک زندگی در شرایط سخت آموزش دهد، عنوان کرد: با آنکه محدودیت هایی از سوی خلفای عباسی در حق ایشان اعمال شد و در بازداشت و حبس خانگی در پادگان نظامی بودند، اما آن حضرت همانند امام هادی(علیه السلام) از راه های گوناگون تلاش می کردند تا خط امامت را حفظ کرده و شیعیان را در آن راه مستقیم الهی حفظ کند.

آیت الله آل هاشم در ادامه در پاسخ به این پرسش که امام حسن عسکری(علیه السلام) چگونه مردم را با دوران غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کردند، گفت: یکی از کارهای امام حسن عسکری(علیه السلام) این بود که مردم را برای پذیرفتن امام غایب آماده می کردند، زیرا قبل از این، همه امام را می دیدند و با امام صحبت می کردند و از این جهت مشکلی نداشتند اما بعد از سال ۲۶۰ هجری قمری مردم با نبود امام کم کم آشنا شدند و این آشنایی نیازمند زمینه سازی بود که حضرت این کار را انجام  دادند.

وی ادامه داد: یکی از آن زمینه سازی ها این بود که حضور امام حسن عسکری(علیه السلام) در میان مردم کمتر شد، مسئله عمدی هم بود که در نبود امام نیز می توان با امام ارتباط برقرار کرد، لذا بسیاری از افرادی که می خواستند خدمت امام عسکری(علیه السلام) برسند امام آنها را نهی می کرد و می فرمود شرایط فعلا مناسب نیست و اینگونه آن ها را برای دوران غیبت مهیا می کردند.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی بین مسئولان نظام، گفت: مسئولان در هر رده ای از رسانه ای کردن اختلافات جزئی و داخلی پرهیز کنند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید با آرامش و همدلی به پیشواز آن برویم، خاطر نشان کرد: مسئولان اختلافات شخصی را بین خودشان حل کنند و با همدلی ضمن خدمت به مردم، در اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب بکوشند.
آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری مراسم چهلم جانباختگان حادثه قطار تبریز - مشهد، گفت: از مسئولان انتظار هست تا پایان کار ابعاد مساله را بررسی و با جدیت نتایج حاصله را به اطلاع عموم مردم و خانواده های داغدار برسانند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته از جمله 17 دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار کرد: رضاخان با برداشتن حجاب از سر زنان مسلمان به عفت زنان مومن لطمه وارد کرد اما در نهایت خودش و خاندانش سرنگون شد و قیام مردمی ملت ایران دودمان آناه را برچیده و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به 19 دی سالگرد قیام مردم قم بر علیه رژیم پهلوی در سال 1356 گفت: رژیم شاه قیام مردمی را به خاک و خون کشید اما دامنه اعتراضات شدت یافته و به سراسر کشور انتقال دادند که سبب سرنگونی رژیم پهلوی شد.
آیت اله آل هاشم ادامه داد: اولین شهری که برای شهدای قم مراسم چهلم برگزار کرد شهر تبریز بود که این اقدام شجاعانه مردم آذربایجان سرمشقی برای تمام شهرهای کشور شد تا بر علیه ظلم و جور به پا خیزند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشاردهنده:محمد رستگار

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری فارس :

تسریع در تعیین تکلیف مقصران حادثه ریلی تبریز- مشهد/ پرهیز از رسانه‌ای کردن اختلافات مسؤولان

خبرگزاری مهر : مسئولان اختلافات را رسانه ای نکنند

خبرگزاری صدا و سیما : مسئولان کشور از اختلاف بپرهیزند

 خبرگزاری ایسنا : عفت و تقوای زنان، رضا شاه و پسرش را از میان برداشت

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورآیت الله آل هاشم درمراسم چهلم زائران جانباخته قطارتبریز-مشهد

 



تاريخ : 17 / 10 / 1395برچسب:, | 21:19 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورحضرت آیت الله آل هاشم درمراسم یوم الله 9دی95تبریز-سالن اجتماعات مصلی تبریز