تاريخ : 29 / 11 / 1395برچسب:, | 16:58 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریزازمسئولان کشور خواست با خدمت به مردم به وظیفه خود درقبال حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب اسلامی عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز : مسئولان دین خود را به مردم ادا کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محمد تقی  آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت : مردم در چهاردهه گذشته دین خود را در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ادا کرده اند و  وظیفه دولت‌مردان است که با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است و  دولتمردان باید مشکلات معیشتی مردم  را حل و بیکاری را مهار کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به راهپیمایی گسترده و شکوهمند مردم در 22 بهمن، امسال تاکید کرد: ملت با حضور میلیونی‌  خود آبروی نظام را حفظ کرد و پاسخ تهدیدات دشمنان را به نحو احسن داد.
آیت اله آل‌هاشم گفت:تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هرچقدر تهدیدات دشمنان بیشتر می شود، مردم نیز  در صحنه‌ها بیشتر حضور می یابند و پاسخ یاوه گویی دشمنان را می دهند و نمونه بارز آن جواب دندان شکن مردم به رئیس جمهور جدید امریکا در 22 بهمن امسال بود.
وی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که مایه آبروی انقلاب و ایران اسلامی شد قدر دانی و خاطرنشان کرد :  این عظمت و شکوه در راهپیمایی امسال کمر دشمن را شکست و غیرت و بصیرت مردم آذربایجان را در تبعیت از ولایت فقیه  به نمایش گذاشت.
امام جمعه موقت تبریز به دیدار اخیر مردم آذربایجان با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بیانات گوهر باری داشتند که بیان این مطالب در جمع مردم آذربایجان نشانگر لطف و عنایت معظم له به مردم همیشه در صحنه و با بصیرت آذربایجان شرقی است.
آیت الله آل‌هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب حماسه ۲۹ بهمن سال 1356را به عنوان درس بزرگ برای همه آحاد جامعه دانستند و نقش این رویداد تاثیر گذار و مهم را در پیروزی انقلاب اسلامی متذکر شدند.
خطیب موقت جمعه تبریزبه نقش روحانیت و مردم تبریز در این حماسه ماندگار اشاره کرد و افزود : نباید یادِ آیت‌الله قاضی طباطبایی را فراموش کنیم چرا که مردم تبریز در گرامیداشت چهلم مردم قم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند و این مردم با هدایت آیت الله قاضی طباطبایی یا همان خمینی آذربایجان در صحنه حضور یافته و به ندای امام روح الله لبیک گفتند.
وی به  ایام فاطمیه هم اشاره کرد و گفت: روزهای عزاداری حضرت فاطمه‌ زهر ا(س) روزهای دفاع از مظلومیت فرزند پیامبر اکرم (ص) و همسر امام اول شیعیان(ع) است که باید با برپایی آیین های مختلف یاد آن مظلومه شهیده گرامی داشته شده و نقش ایشان در دفاع از حریم ولایت تبیین شود.
آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، پنجم اسفند ماه را به تمام مهندسان تبریک گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

 اخبار مرتبط با موضوع:

پایگاه اطلاع رسانی آناج : دولت‌مردان با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند/ قیام 29 بهمن تبریز و یادِ آیت‌الله قاضی نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا : آشتی ملی با وجود اقتدار ایران اسلامی بی معنا است



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

شکست ستون فقرات رژیم پهلوی

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نقش روحانیت در حرکت مردمی تبریز در ۲۹ بهمن ابراز داشت: قيام گسترده مردم تبریز در ۲۹بهمن، نشان داد که روحانيت قدرت عظيمی است که می تواند به خاطر خداوند، مردم را برای انجام تکليف الهی به خيابان ها بکشاند.

وی افزود: اين قيام که امام خمينی(ره) آن را قيام همگانی مردانه در مقابل ظلم و بيداد خواند نشان داد که اين فقط حضور انبوه آحاد مردم است که می تواند عظيم ترين هيجانات و حماسه ها و نهضت ها را در خفقان آميزترين شرايط خلق کند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه قیام مشروطیت و نهضت تنباکو با رهبری و هدایت علمای این سرزمین، باعث حضور مردم آذربایجان برای دفاع از کیان و خاک ایران شد، تصریح کرد: مبارزات مردم آذربایجان علیه بیگانگان در طول تاریخ نشان دهنده غیرت دینی بوده و شجاعت آنهاست که همیشه پشتیبان و حامی ولایت فقیه و روحانیت بودند.

امام جمعه موقت تبریز، قیام ۲۹بهمن تبریز را از دیگر ثمرات مبارزات ملت آذربایجان برشمرد و عنوان کرد: قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند تا اینکه ستون فقرات رژیم پهلوی با این قیام شکسته شد.

وی تاکید کرد: مردم قهرمان تبریز و آذربایجان، از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آمادگی خود را جهت پای بندی به آرمان های انقلاب اسلامی با خون خود اعلام کرده اند، این مردم در عصر حاضر نیز باید با تبعیت از ولی فقیه، گوش به فرمان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند.

 

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مردم دلاور آذربایجان، باید با حفظ و استمرار بصیرت سیاسی و آگاهی مذهبی و روشن بینی تاریخی خود، همواره نسبت به توطئه دشمنان آگاه باشند و مثل همیشه نقش تاثیرگذار خود را در انقلاب اسلامی ایفا کنند.



دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی بارهبرمعظم انقلاب اسلامی درآستانه سالروزقیام تاریخی مردم تبریزدربهمن56



تاريخ : 22 / 11 / 1395برچسب:, | 14:27 | نویسنده : میثم

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله آل هاشم گفت: مسؤولیت مسؤولان خدمتگزاری بی‌منت و صادقانه به مردم و صاحبان اصلی این انقلاب است.

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این جشن ملی، اظهار داشت: امروز نیز هر ایرانی بر اساس وظیفه شرعی و با دلیلی محکم و ایمانی خلل ناپذیر در این راهپیمایی شرکت کرده است.

وی با بیان این‌که شرکت در راهپیمایی 22 بهمن تجدید عهد با آرمان های اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: حضور در این راهپیمایی تداعی کننده روزهای خوش پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 و تجدید میثاق با آرمان های شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامی است؛ پیام امروز ملت ایران، اتحاد و ایستادگی تا آخرین لحظه بر عهد و پیمان با نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که ملت در این راهپیمایی نشان دادند که در پاسداری از ارزش های ناب اسلامی و انقلابی را همواره در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: اتحاد بین آحاد مردم برای دفاع از ارزش های و‌ آرمان های انقلاب در این حضور به وضوح به نمایش درآمده و این از پیام های بزرگ انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، فارغ از همه مشکلات و موانع نشان از دلبستگی و ایمان قلبی ملت بزرگ به انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: رسالت ملت ایران ادامه راه امام و شهداست و مسؤولیت مسؤولان خدمتگزاری بی‌منت به صاحبان اصلی این انقلاب است، قدرشناسی از مردم همیشه در صحنه تنها با خدمتگزاری صادقانه محقق می شود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای اخیر رییس جمهور جدید آمریکا، افزود: تهدیدها و تحریم های غرب و نظام سلطه تاکنون نتوانسته است خللی در ایمان ملت و حضور آن در صحنه های خطیر و حساسی چون راهپیمایی 22 بهمن به عنوان روز حماسه عظیم ملی، وارد کند.

وی پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را رسالتی خطیر بر عهده همگان دانست و گفت: غربی‌ها بدانند که اعمال تحریم های غیر انسانی هیچ تاثیری بر نگرش و ایمان مردم ایران نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی نداشته و ملت تا پای جانشان پای نظام و خون شهدا ایستاده اند.

 



تاريخ : 20 / 11 / 1395برچسب:, | 17:8 | نویسنده : میثم

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم باحضوردربیمارستان شهیدمدنی تبریز از آیت الله حاج شیخ مجید بنابی عیادت وآرزوی صحت کامل ایشان را ازخداوندمتعال خواستارشدند