پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 امام جمعه موقت تبریز گفت: شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می ‌رود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با بیان اینکه تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه سازجذب بیشتر جوانان در فعالیت های دینی می شود، اظهار داشت: موثرترین راهکار برای تقویت بنیه اعتقادات مذهبی و دینی به ویژه در بین جوانان، تقویت و توجه کافی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد است

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در افزایش سطح بینش دینی و اجتماعی جوانان تصریح کرد: ارتباط مساجد با جوانان می تواند سطح بینش دینی و اجتماعی آنان را افزایش دهد و جوانان نیز می توانند نقش موثری در احیای کارکردهای مساجد بر عهده داشته باشند.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: کانون های مساجد جایگاه مهمی در حوزه فرهنگ کشور دارند و سمت و سوی همه برنامه های فرهنگی مساجد باید به سمت کانون های فرهنگی هنری سوق داده شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به نامگذاری امسال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از راه های ایجاد عزم ملی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است

وی ادامه داد: دغدغه مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ سبب شده تا ایشان عنوان امسال را با این مسئله توام کنند که در این صورت وظایف مسئولان فرهنگی نیز چندین برابر می شود.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد در دورترین و محروم ترین نقاط کشور دایر شده حتی در جاهایی که هیچ اداره و ارگانی حضور نیافتند کانون های مساجد برای ترویج فرهنگ اسلامی شکل گرفته است

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به نقش مساجد در تامین نیازهای دینی جامعه گفت: مساجد متناسب با موقعیت زمانی و نیاز جامعه، نقش‌های متفاوتی ایفا میکنند و همواره به عنوان سنگری مقاوم و دژی مستحکم برای مبارزه علیه دشمنان به شمار آمده و به عنوان عنصری بازدارنده جهت دست یابی به اهداف شوم دشمنان مطرح هستند.

وی تصریح کرد: شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می ‌رود که تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به جایگاه مساجد در دین اسلام عنوان کرد: مساجد در اسلام از اهمیت و عظمت والایی برخوردارهستند و از صدر اسلام تاکنون مساجد جزء لاینفک جامعه اسلامی بوده و پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله و سلم) در آغاز ورود به مدینه به ساخت مسجد پرداخت و این نشان دهنده مسجد محور بودن جامعه اسلامی است.

 

 

 



تاريخ : 25 / 12 / 1394برچسب:, | 13:42 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حضورآیت الله آل هاشم درمراسم سالروزشهادت حضرت زهرا(س)هیات سینه زنان عجم محله خیابان



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

همایش یک روزه بزرگداشت آیت الله میرزا فتاح شهیدی در زادگاهش شهرستان بستان آباد برگزار شد.

 به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه که چهارشنبه شب برگزار شد، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم با اشاره به مقام بالای علمی و فقهی آیت الله شهیدی، وی را یکی از مفاخر آذربایجان و نجف اشرف برشمرد.
وی، جایگاه علمی و معنوی آیت الله شهیدی را نجف الشرف در ایران عنوان کرد که با حضور خود در آنجا تحصیلات عالیه علمی را فرا گرفته و در ایران برای دانش آموختگان خود یاد داده است.
امام جمعه موقت تبریز، مرجعیت، تقوا، علم همراه با عمل را از ویژگی های شخصیتی آیت الله شهیدی عنوان و اظهار کرد: وی با تالیف انواع کتاب های علمی و تربیت شاگردان والا خدمات ارزنده ای به اسلام کرده است.

 

گفتنی است، آیت الله میرزا فتاح شهیدی در سال1302 قمری در روستای داش آتان از توابع شهرستان بستان آباد به دنیا آمد، پدرش میرزا محمدعلی شیخ الاسلام از علمای برجسته آذربایجان و شهدای صدر مشروطیت بود. میرزا فتاح شهیدی دروس مقدماتی خود را در مکتب خانه زادگاهش گذرانده و برای طی مدارج علمی بالا به تبریز رفته و در محضر علمایی چون آیت اله انگجی تبریزی تلمذ کرد.
میرزا فتاح در سال 1323 قمری به نجف هجرت کرد و نزدیک به 40 سال در آن شهر و از محضر آیات عظام همچون ابوالحسن اصفهانی بهره مند شد، وی در سال 1361 قمری به پیشنهاد آیت اله اصفهانی به تبریز مراجعت نموده و به احیای حوزه علمیه تبریز همت گماشت.
آیت اله شهیدی سر انجام در سن 70 سالگی در تبریز دیده از جهان فرو بست و در قبرستان امامیه ( طوباییه) تبریز به خاک سپرده شد، از این فقیه فرزانه آثار گران سنگ و ارزشمندی از جمله 'شرحی بر رساله العداله، شرحی بر زیارت عاشورا، کشکول، تحقیق الدلایل و زادالتقوی به یادگار مانده است.

 



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز از کاندیداها و هواداران آن خواست بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور در انتخابات یک فرهنگ دینی است؛ چراکه حضور حداکثری در انتخابات پایه‌‏های نظام اسلامی و انقلاب را محکم‌‎‏تر خواهد کرد و از طرفی نگاه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی ایران به این انتخابات است.

وی با تجلیل از بصیرت، دشمن‌‌شناسی و هوشیاری ملت ایران اسلامی گفت: به حمد الهی مردم ما آگاه و زمان‌شناس هستند و همواره حضور خود را در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید و اگر برخی افراد را هم نمی‌شناسید از متدینین بپرسید و بر عکس خواست دشمن عمل کنید.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است، گفت: بصیرت، لازمه حضور گسترده و باشکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری، تبیین کرد: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه موقت تبریز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

امام جمعه موقت تبریز خواستار توجه بیشتر جانبازان، شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان که به عنوان چشم و چراغ نظام جمهوری اسلامی هستند، شد.

آیت‌الله ‌آل‌هاشم در پایان تبیین کرد: تأسیس امور تربیتی در آموزش و پرورش در هشت اسفندماه سال 59 یکی از شیوه‌های ارزشمند برای تربیت کودکان این مرز و بوم به حساب می‌آید زیرا دانش‌آموزان بیش از آن که با محیط خانه در ارتباط باشند با مدرسه مانوس هستند.

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری مهر : نگاه دشمنان نظام به انتخابات امروزاست/ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی

خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا" : کاندیداها پس از انتخابات رقابت را به رفاقت تبدیل کنند