تاريخ : 23 / 7 / 1395برچسب:, | 14:36 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

مردم مراقب افکار و سنت های غلطی که دشمن دارد در عزاداری ها کرده است، باشند، چرا که دشمن به دنبال تحریف عزاداری هاست و به خاطر آن تشیع لندنی را ایجاد کرده تا به خیال خود ریشه اسلام و انقلاب را بزنند.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: این واجب فراموش شده در شخصیت حضرت سیدالشهداء(ع) به طور ویژه متجلی شد.

وی، افزود: باید عوامل تقویت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه شناسایی کرده و با رفع آنها، در صدد تقویت این مهم باشیم و بدانیم که احیای این مهم در حقیقت تبعیت عملی از حضرت امام حسین(ع) است.

امام جمعه موقت تبریز، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) در حقیقت تعظیم شعائر الهی، زنده نگه داشتن امامت و ولایت و احیای ارزش های دینی استف اما باید توجه داشت که تمام عزاداری های ما باید در شان حضرت سیدالشهداء(ع) و به دور از خرافات باشد.

وی، افزود: حضرت امام حسین(ع) در حادثه عاشورا، بر همه مسلمانان جهان نشان دادند که اهمیت اسلام و احیای شعائر دینی از جان، مال و خانواده ارزشمند تر است و این مساله برای همه ما یک درس بزرگ است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه امام حسین(ع) در حادثه عاشورا همه را به اسلام و حفظ ارزش های دینی دعوت کردند و در این راه هم به شهادت رسیدند، گفت: ما نیز باید به تبعیت از ایشان، خود، خویشان و جامعه را به حفظ ارزش های اسلامی دعوت کنیم.

وی در خاتمه، افزود: مردم مراقب افکار و سنت های غلطی که دشمن وارد در عزاداری ها کرده است، باشند، چرا که دشمن به دنبال تحریف عزاداری ها هستند و به خاطر آن تشیع لندنی را ایجاد کرده اند تا به خیال خود ریشه اسلام و انقلاب را بزنند.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز:

آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

خبرگزاری فارس: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

امام جمعه موقت تبریز گفت: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دنیا و آخرت برای هر انسان در حد شرعی، نیاز بوده و نباید انسان به صورت مطلق ترک دنیا و یا وابسته به دنیا باشد.

وی ادامه داد: باید انسان در این دنیا تمام تلاش خود را در  زمینه تهیه معاش دنیوی خود انجام دهد و این دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت بداند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی لزومات در دنیا وجود دارد که باید تهیه شود، اضافه کرد: باید از این دنیا توشه خوب همراه خود به آخرت ببریم؛ چراکه این دنیا مزرعه آخرت است.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به اینکه وقتی خداوند از نعمات حلال خود در اختیار انسان قرار داده است باید انسان نیز از این نعمات و چیزهایی که به صورت حلال کسب کرده، احسان کند، عنوان کرد: نفس انسان با او چنان کاری می‌کند که تا پرتگاه، زندان، اعدام و بی‌آبرویی می‌کشاند و بعضاً این نفس برای افرادی که در مقام مسؤولیت قرار دارند موجب بدبختی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته گرامیداشت تربیت‌بدنی اشاره کرد و یادآور شد: ورزش برای صحت بدن لازم بوده و البته این بدان معنی نیست که ورزشکار باشیم، بلکه صحت و سلامتی بدن در انسان و مراقبت از این نعمت باعث می‌شود به واجبات خود به درستی عمل کنیم.

امام جمعه موقت تبریز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات متنوع و تأکیدات فراوانی از قبیل ارزش‌دهی به نخبگان در جامعه و همچنین به دوران هشت سال دفاع مقدس که جوانان در آن دوران از خود گذشتگی کرده و علم را راکد نگه نداشتند و در آن دوران نیز پیشرفت‌های زیادی از نظر علمی کسب کرده‌ایم، داشتند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، رزمایش مقتدرانه هوایی نیروی هوایی در هفته گذشته را یادآور شد و ادامه داد: در این رزمایش که پایگاه شکاری هوایی به ویژه شهید فکوری تبریز حضور داشتند نشان دادند آماده مقابله با هر گونه جسارت از طرف دشمن به کشور و مرزهای وطن هستند.

وی با استناد به آیه 60 سوره شریفه انفال گفت: خداوند در این آیه افرادی را که آماده هستند و اجازه تجاوز به مملکت خود را نمی‌دهند ارج نهاده و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید نیروهای مسلح چنان آمادگی داشته باشند که دشمن تفکر جسارت به ایران را به گور ببرد.

آیت‌الله آل‌هاشم، فرارسیدن سالگرد شهادت اولین شهید محراب را یادآور شد و تشریح کرد: آیت‌الله قاضی طباطبایی یکی از شاگردان امام راحل بوده و همیشه بر این عقیده بود که در راه خدا و برای ثبات انقلاب اسلامی از جان خود خواهد گذشت و اولین نماینده ولی فقیه در استان بودند که برای هدایت مردم آذربایجان و پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) تلاش فراوان کردند و در قیام مردم آذربایجان نقش به‌سزایی داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز 19 ماه محرم است، توضیح داد: از امروز اسرای کربلا راهی شام و کوفه شده‌اند و به درجه شهادت نائل آمدند و باید عزاداری امام حسین(ع) در تمام این روزها برپا شود، چراکه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه مبنی بر اینکه گفته‌اند اینجانب همه مردم را به پر کردن مساجد و حضور در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین نگه داشتن عزاداری اباعبدالله حسین توصیه می‌کنم را ادا کنیم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: راه امام حسین(ع) راه مسجد و راه مسجد و قرآن و نماز راه خدا است و هر راهی که به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در راستای تحول حوزه

آیت الله آل هاشم با اشاره به اهمیت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه، گفت: تشکیل این مرکز مطالعاتی متشکل از نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی برای طرح ریزی تحول بلند حوزه های علمیه ضروری است.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه، اظهار داشت:‌ تشکیل این مرکز مطالعاتی متشکل از نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی برای طرح ریزی تحول بلندمدت حوزه های علمیه ضروری است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: بحث تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه یکی از مباحث مهم و اساسی برای حوزه های علمیه است، اما متأسفانه جایگاه این مرکز مهم در نظام مدیریتی حوزه‌های علمیه خالی است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بهره گیری از شخصت های نخبه و فرزانه حوزوی از محورهای اساسی تشکیل مرکز راهبردی مطالعات حوزوی است، گفت: تمام کسانی که می توانند در این زمینه در حوزه های علمیه گامی بردارند، مسؤول هستند و باید پای کار بیایند تا طرح تحول بلندمدت حوزه های علمیه متناسب با نیازهای روز برنامه ریزی شود.

وی با تأکید بر بررسی شیوه های آموزشی، متون آموزشی و تخصص گرایی در محورهای مختلف روز و مرتبط با علوم انسانی و دینی در مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: تحول صحیح، دقیق و متناسب با زمان که مورد تأکید روایات دینی است ضرورت غیر قابل انکار است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه تحول حوزه های علمیه آنچنان که باید پیگیری نشده است و تا حدودی مغفول مانده است، تصریح کرد: تحول حوزه های علمیه برای پیشگیری از انزوای حوزه های علمیه اهمیت بالایی دارد، اگر تحول متناسب با زمان اتفاق نیفتد حوزه های علمیه متضرر خواهند شد.

وی مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه را محور تحول حوزوی خواند و تصریح کرد: نخبگان و فرزانگان حوزوی لازم است طرح جامع و کامل تحول بلندمدت را تدوین و به مرحله اجرا درآورند، تطبیق قوانین و چهارچوب های حکومت دینی باید بر اساس اسلام و فقه شیعی باشد که لازم است در طرح تحول مورد نظر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به رابطه مادر و فرزندی میان حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید وظیفه خود را در رابطه با انقلاب اسلامی ایفا کنند، این وظیفه مرکز مطالعات راهبردی است که با مطالعه و نیازیابی و بررسی خلأهای موجود در نظام آنها برای آنها طرح ریزی و برنامه ریزی کنند.

 



تاريخ : 28 / 7 / 1395برچسب:, | 15:49 | نویسنده : میثم
تاريخ : 14 / 7 / 1395برچسب:, | 21:11 | نویسنده : میثم
تاريخ : 11 / 7 / 1395برچسب:, | 7:23 | نویسنده : میثم
تاريخ : 10 / 7 / 1395برچسب:, | 23:11 | نویسنده : میثم
تاريخ : 10 / 7 / 1395برچسب:, | 22:51 | نویسنده : میثم
تاريخ : 10 / 7 / 1395برچسب:, | 11:28 | نویسنده : میثم
تاريخ : 9 / 7 / 1395برچسب:, | 11:16 | نویسنده : میثم

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مقر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی برگزار شد