پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 

 

 

 

 



تاريخ : 28 / 11 / 1393برچسب:, | 12:55 | نویسنده : میثم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 قیام 29 بهمن مردم تبریز از نگاه حضرت آیت الله آل هاشم

29 بهمن سال 1356 یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی تاریخ معاصر ایران و برگ زرینی در شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.
همه ساله در آستانه قیام 29 بهمن هزاران تن از مردم شریف تبریز و استان به دیدار مقام معظم رهبری می شتابند و ضمن تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت ، پایبندی خود به نظام و مقدسات اسلامی را اعلام می کنند.

 

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز گفت : قیام 29 بهمن موجب درهم کوبیدن قدرت پلیس و ساواک و هیبت دروغین رژیم دژخیم شد و به همه مردم نشان داد که می توان در مقابل اقتدار پوشالی حکومت پهلوی ایستاد و بعد از قیام مردم تبریز در سال 56 بود که مردم دیگر استانها و شهرهای بزرگ و کوچک نیز به حرکت درآمدند .



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

در گفتگوی ائل پرس با امام جمعه موقت تبریز در آستانه دهه فجر مطرح شد:

روایت آیت الله آل هاشم از مردی که می خواست شاه و آمریکا یک مشت گره کرده بیشتر در تبریز ببینند

روایت آیت الله آل هاشم از مردی که می خواست شاه و آمریکا یک مشت گره کرده بیشتر در تبریز ببینند

آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز و از یاران آیت الله قاضی طباطبایی در مبارزات ضد رژیم ستمشاهی در تبریز در بخشی از گفتگوی خود با ائل پرس خاطره ای از یکی از انقلابیون تبریز نقل کرد که همیشه هر دو دستش را مشت می کرد تا شاه و آمریکا یک مشت گره کرده بیشتر در راهپیمایی های تبریز ببینند.
 

به گزارش ائل پرس، دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی ملت ایران و عوامل موثر در پیروزی این نهضت عمومی به رهبری امام خمینی(ره) است. همچنین توجه به عواملی که مانع از صدمه دیدن نظام برآمده از این انقلاب در مقابل توطئه های مختلف می شود هم حائز اهمیت است.

پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران نشان داد هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل قدرت الهی بایستد
آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز و از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی در دوران ستمشاهی در شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار ائل پرس گفت: انقلاب ما انقلابی الهی است و هیچ کس نمی تواند در مقابل قدرت خداوند متعال بایستد.
وی انقلاب اسلامی را نعمت و احسان خداوند به ملت ایران توصیف کرده و ادامه داد: حضرت امام(رحمه الله علیه) با کمک خداوند این انقلاب را رهبری کرد و با پشتیبانی ملت مسلمان ایران از امام خمینی بود که خداوند این احسان را به ملت ایران مرحمت کرد.
آیت الله آل هاشم به پشتیبانی ملت از مبارزات انقلابی در سالهای متمادی اشاره کرده و افزود: ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ هم با پشتیبانی قاطع ملت از رهبری و آرمان های انقلاب، این انقلاب اسلامی بیمه شد و همیشگی ماند.
استاد دروس عالیه حوزه علمیه به رهبری مدبرانه حضرت آیه الله خامنه ای اشاره داشته و گفت: مقام معظم رهبری همچون حضرت امام با ایستادگی و عنایت الهی، بصیرت و اطاعت مردم از رهبری ایشان و وفاداری به آرمانهای امام راحل محکم پشت این انقلاب ایستاده اند.
صدور انقلاب اسلامی به جهان محقق شده است / آمریکای ابرجنایت، طبل توخالی است
امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان انجام شده است و مسئله ای نیست که بگوییم در آینده اتفاق خواهد افتاد بلکه محقق شده است و امروز همه اهل عالم می دانند که قدرتمندتر از جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد. مستکبرن و جهان خواران عالم و آمریکای ابرجنایت هم در نظر ملت ایران به تعبیر امام خمینی طبل تو خالی است و علی رغم همه تلاش های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تا امروز موفق نبوده اند و بعد از این هم موفق نخواهند بود.

Image title

وی استقلال ملت و کشور را مهمترین ویژگی نظام بر آمده از انقلاب اسلامی برشمرده و تاکید کرد: به حول و قوه الهی این استقلال تا ظهور حضرت حجت(علیه السلام) تداوم خواهد یافت.
تودهنی آذربایجان به یاوه گویان با فریاد مرگ بر شاه
این روحانی برجسته شهر تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ائل پرس در خصوص نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند آذربایجان سر ایران است؛ در همه برهه های نهضت های اسلامی و به خصوص انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی تبریز و آذربایجان اولین سنگر و پیشرو بوده است.
وی افزود: البته معدود افرادی بودند که می خواستند با برخی حرفها و وعده ها نظر مردم متدین آذربایجان را نسبت به انقلاب برگردانند که با بصیرت و آگاهی مردم آذربایجان و با مبارزات علمای حزب اللهی مقابل دشمن محکم ایستاده و به دشمن تودهنی زدند و با فریاد مرگ بر شاه و مرگ آمریکا حمایت خود از انقلاب را نشان دادند و تا آخرین مرحله هم ایستاده اند و از این به بعد هم خواهیم ایستاد.
نقش شهدای محراب در هدایت مبارزات انقلابی آذربایجان
این حرکت و پیش روی آذربایجان با هدایت اولین شهید محراب حضرت آیت الله قاضی طباطبایی(رضوان الله تعالی علیه) انقلاب اسلامی را بیمه کرد و با مبارزات و زحماتی که در سایر نقاط ایران اسلامی کشیده شد انقلاب به ثمر نشست و بعد از انقلاب و استقرار نظام اسلامی هم آذربایجان نقش خود را به عنوان راس کشور ایفا کرده است و بعد از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، با حضور علمای برجسته ای چون شهید محراب آیت الله مدنی و مرحوم آیت الله ملکوتی در سنگر ایشان این ایفای نقش تداوم یافت.
بانک هایی که به آتش کشیده شدند اما کسی به پولهای آنها طمع نکرد
آیت الله آل هاشم در مورد خاطرات خود از ایام مبارزه مردم بیدار آذربایجان با مظاهر حکومت پهلوی در تبریز و راهپیمایی های پرشور بهمن ماه به خبرنگار ائل پرس گفت: در تبریز به برکت حضور حزب اللهی ها در صحنه طرفداران شاه خائن، مشروب فروش ها، طرفداران مفاسد اخلاقی و ضد انقلاب فرار کردند. من به خوبی به یاد می آورم که وقتی بانک ها به عنوان نهادهای ترویج ربا و یکی از اصلی ترین مظاهر رژیم شاهنشاهی در تبریز به دست انقلابیون به آتش کشیده می شدند؛ یک نفر ذره ای در پول های بانک ها طمع نمی کردند چون هدف فقط ساقط کردن رژیم منحوس ستمشاهی و برقراری حکومت الهی بود.
وی با یادآوری رشادت ها و ایثارگری های مبارزان انقلاب اسلامی در شهر تبریز گفت: این دلاورمردان با زحمات فراوان ولو با شهادت انقلاب اسلامی را پیش برده و این هدیه الهی را به دست ما رساندند.
مردی که می خواست شاه و آمریکا یک دست بیشتر در مخالفت با خود در تبریز ببینند
این مبارز برجسته ایام انقلاب اسلامی در شهر تبریز به بیان خاطراتی از راهپیمایی های ضد رژیم مردم تبریز در سال های پایانی حکومت پهلوی پرداخته و گفت: پیاده روی های متعددی که ما از مرکز شهر تا راه آهن یا دانشگاه داشتیم با حضور پرشور و با عشق و علاقه اقشار مختلف مردم تبریز و حتی برخی از انقلابیونی که از دیگر شهرهای آذربایجان به تبریز می آمدند همراه بود.
آیت الله آل هاشم ادامه داد: یکی از دوستانی که در بیشتر این برنامه های راهپیمایی و پیاده روی انقلابی همراه بود؛ آقای سلیمی نامی بود که الان هم آقازاده ایشان به ما سر می زنند؛ موقع رفتن به طرف مقصد پیاده روی هم دو دست خود را مشت می کرد و بالا می گرفت  الله اکبر می گفت؛ موقع برگشتن هم همینطور با دو دست مشت کرده شعار می داد. یک بار از ایشان پرسیدم آقای سلیمی دیگر دوستان انقلابی یک دست خود را بالای گیرند شما چرا موقع شعار دادن هر دو دست خود را بالا می گیرد که ایشان گفت من هر دو دستم را بالا می گیرم تا شاه خائن و آمریکای حامی این جنایتکار یک دست بیشتر در راهپیمایی های تبریز ببیند که برای مخالفت با وی بالا رفته است و ببیند که ما هنوز بیدار هستیم.
وی خاطر نشان کرد: ما هیچ نگرانی از بابت دشمنی های مستکبران جهان و آمریکای ابرجنایت نداریم و همانگونه که امام (ره) فرمود و مقام معظم رهبری امروز تاکید می کنند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی خون شهدا، حمایت مراجع تقلید و علمای دینی برجسته و بصیرت ملت ایران را از جمله مهمترین عوامل ثبات انقلاب اسلامی خوانده و در رابطه با مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر ساله باید این دهه فجر پر رونق تر از سالهای گذشته برگزار شود و ما باید با کمک به اجرای منویات نظام اسلامی زمینه را برای ظهور حجت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم کنیم.

آیت الله آل هاشم حضور پررنگ تر از گذشته عموم اقشار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را لازم و ضروری اعلام کرده و بیان داشت: مردم آذربایجان و تبریز همچون دیگر صحنه های انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن امسال هم نقش خود را ایفا کرده و پشت سر نماینده محترم ولی فقیه، حضرت آیت الله مجتهد شبستری با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید بیعت خواهد کرد.

منبع : ائل پرس



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

همزمان با سراسر کشور تظاهرات در اعتراض هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی پس از اقامه نماز جمعه تبریز برگزار شد.



پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 امام جمعه موقت تبریز گفت: هتک حرمت پیامبر توسط نشریه صهیونیستی اسرائیلی، ادامه سریال و پروژه اسلام هراسی دشمنان است.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با محکوم کردن هرگونه اهانت به مذاهب ابراز داشت: کسی در هیچ کجای جهان، حق ندارد به بهانه آزادی قلم و بیان، به مقدسات دینی و اشخاص مورد احترام مسلمانان اهانت کند.

وی نسبت به اسلام هراسی توسط دشمنان هشدار داد و عنوان کرد: دنیای غرب تلاش می کند با ترویج اسلام هراسی، چهره خشنی از دین اسلام و پیامبر این دین، به جهانیان نشان دهد.

امام جمعه موقت تبریز افزود: اینگونه اهانت ها، نخست از دانمارک آغاز شد و رفته رفته، غرب تلاش می کند تا با اجرا و تکرار این طرح، در کشورهای مختلف اروپایی، دامنه این اهانت ها را گسترده تر کند.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: دنیای غرب به نفوذ بی سابقه اسلام در بین مردم جهان پی برده و اینگونه حرکت های اهانت آمیز آن ها، دست و پا زدنی بیش نیست که بیشتر به غرق شدن آن ها می انجامد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با پیامبر ابراز داشت: دشمنان اسلام از ابتدای تشکیل اسلام، می خواستند نور محمدی را از بین ببرند، اما به فرموده خداوند، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) رحمه العالمین است و زمین ها و آسمان ها را به خاطر ایشان خلق کرده است.

وی افزود: دین اسلام دین ابدی و دائمی است و شریعت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)  تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: دشمنان اسلام می خواهند نام و شخصیت پیامبر را از بین ببرند، اما آن ها غافلند از اینکه اسلام و مدح پیامبر ماندنی است و شریعت پیامبر و قرآن تا ابد باقی خواهد ماند.

آیت الله آل هاشم عنوان کرد: دشمنان اسلام با اهانت به پیامبر اسلام، اشتباه بزرگی مرتکب شدند و کسانی که در این صدد هستند مخالف و معاندند و از دین الهی بی خبر هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که واقعا به اسلام راستین علاقه مند هستند لازم است به پیامبر و ائمه قائل و به ولایت فقیه معتقد باشند، چرا که امام و رهبری به عنوان ولایت فقیه، مردم را به سمت خدا و آخرت و اسلام و سعادت بشری هدایت می کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: لازم است که ما از دشمنان اسلام و پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) بیزار باشیم و از آن ها دوری بجوییم تا به سعادت برسیم.

آیت الله آل هاشم همچنین به وظیفه مسلمانان در این برهه اشاره کرد و گفت: وظیفه مسلمانان است که اتحاد خود را حفظ کنند و به امر رهبری گوش فرا دهند و از اهانت کنندگان به پیامبر اظهار بیزاری کنند و آنها را از خود ندانند.

وی با اشاره به اینکه خیانت و جنایت آن ها را محکوم می کنیم، اظهار داشت: ما با جان و سخن و حرف مان این ها را محکوم می کنیم، چرا که آن ها مخالف دستورات اسلام و مخالف قرآن و مخالف انسانیت و اسلام هستند.

 

لینک خبرگزاری شبستان را اینجاکلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجاکلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مرید آل هاشم را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک اخبارایران جهان  نیوهاب را اینجا کلیک کنید