پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريزاز نمايشگاه انقلاب حسيني که به همت اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در محل مقبره الشعراء تبريز برپا شده بود، بازديد کرد.

.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در اين بازديد وي با قدرداني از فعاليتهاي صورت گرفته توسط انجمن هاي اسلامي، تشکلهاي ديني و کانونهاي فرهنگي به نقش سازنده آنان در طول جريان انقلاب و دوران دفاع مقدس خواستار ادامه اين فعاليتها شد.

 

وي همچنين نقش اداره تبليغات اسلامي را در جريان سازي ديني و فرهنگي در جامعه مثبت ارزيابي کرده تصريح کرد: اين نهاد به عنوان بازوي انقلاب بايد حضوري پررونق و چشمگير در جامعه داشته باشد.

گفتني است: در ادامه حجت الاسلام حميدي معاون فرهنگي اين اداره نيز ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي صورت گرفته حمايت مسئولين و روحانيت را موجب دلگرمي براي ادامه فعاليت دانست.



مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز صبح امروز در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در جمع عزاداران مسجد آل محمد(ص) تبریز  اظهار داشت: عزاداری برای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزون بر این که اجر دنیوی و اخروی دارد، یکی از عناصر اساسی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشوراست.

وی شرکت در عزاداری امام حسین(ع) را اشاعه امر به معروف و نهی از منکر دانست، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرا و تحقق همه احکام الهی در جامعه است، از این رو باید با بصیرت در مجالس حسینی حاضر شویم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: امر به معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و بر پایی دستورات الهی، باید ها و نباید ها است که انسان را به سوی خوشبختی ها و خوبی ها سوق می دهد، به عبارت بهتر؛ این فریضه به همه ارزش های الهی روح تازه می بخشد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا فرمودند؛ ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مردم را گرفتار سه مسأله مهم می کند، برکت از مالشان برداشته می شود، خداوند بر آنها سلطان جائر را مسلط می کند و بدون ایمان دنیا را ترک می کنند.

وی در ادامه با اشاره به هتک حرمت مقدسات دینی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تصریح کرد: امروز فتنه‌گران خودشان را آماده پیوستن به جنگ نرم دشمنان و سیاه ‌نمایی از خدمات دولت و ترویج شایعات کرده اند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: فتنه گران درصدد هستند تا مردم را نسبت به طرح‌های دولت ناامید و دچار چالش و اغتشاش کنند که تنها راه مقابله با جنگ نرم ارتقای بصیرت و آگاهی کامل افراد جامعه به ویژه جوانان است.

وی با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سران فتنه اظهار داشت: شرط و شروط یکی از سران فتنه برای حضور در انتخابات نشان از عمق جهالت و عداوت آنان است.

آیت الله آل هاشم گفت: این فتنه گران یا مردم ایران را نمی شناسند یا شمشیر عداوت با نظام اسلامی ایران را از رو بسته اند، ملت بزرگ ایران همیشه در مقابل ناملایمات و سختی ها ایستادگی داشته، چراکه فرهنگ عاشورا در این کشور همیشه زنده و پایدار است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد : 9 دی امتحان مجدد الهی و روز تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب بود که مردم با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب چنان درس فراموش ناشدنی به استکبار و عوامل فتنه در داخل نشان دادند که عبور از خط قرمز ملت ایران که همان ولایت است، چه عواقبی به دنبال خواهد داشت.